Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جدیدترین جزئیات ساخت و پرتاب ماهواره ناهید را تشریح کرد و از استفاده ۱۰۰ درصدی از توانمندی داخلی در وزارت ارتباطات خبر داد. ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، محمدجواد آذری جهرمی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر خود به استان مرکزی و شهرستان ساوه اظهار داشت:  هدف بررسی آخرین وضعیت ارتباطات استان مرکزی و افتتاح تعدادی از پروژه‌هایی بود که در دو سال گذشته انجام شده، امروز در ساوه یک مسیر ترانزیتی بسیار مهم با استفاده از تجهیزات ایرانی افتتاح شد که 9.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 ترابیت ظرفیت دارد و 96 کانال سنگین سیستم انتقالی است که از پایه در کشور و توسط جوانان ایرانی طرحی شده و با راه‌اندازی این مسیر ظرفیت شبکه ملی اطلاعات از مسیر تهران به اصفهان که از مسیر ساوه عبور می‌کند تقویت می‌شود.

وی افزود: نکته مهم استفاده 100 درصدی از توانمندی داخلی در مسیر است که ما را از تجهیزات خارجی بی‌نیاز کرده است، حدود 21 میلیارد تومان اعتبار در یک سال گذشته در ساوه و زرندیه و روستاهای اطراف آنها صرف  و یک توسعه قابل توجهی اتفاق افتاده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اما بخش‌های مهمی به‌ویژه در حوزه تلفن ثابت باقی‌مانده که با توجه به بالا بودن رشد جمعیت این مناطق، و شتاب خوب ساخت مسکن و استقرار حدود 10 هزار خانواری کدر این مناطق نیازمند توسعه ارتباطات ثابت هستیم.

آذری‌جهرمی بیان کرد: در برخی از قسمت‌ها پوشش جاده‌ای مانده بوده و همچنین برخی از مناطق بحث توسعه ارتباط روستایی را داشتند که مصوباتی هم در جلسه شورای اداری تهیه و بنا شد ظرف 3 ماه آینده اقداماتی انجام شود که ارائه خدمات کامل در راستای رضایت مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه و روستاهای اطراف آن را فراهم کند.

وی با اشاره به ماهواره ناهید یک عنوان کرد: ماهواره ناهید1 یک ماهواره مخابراتی است که در مدار 250 کیلومتری زمین قرار می‌گیرد و مدت ماندگاری آن در فضا حدود 2 و نیم ماه می‌تواند باشد، این ماهواره علاوه بر ماموریت مخابراتی که دارد یکی از توانمندی‌ها و تکنولوژی‌های توسعه داده شده توسط مهندسان ایرانی را در فضا امتحان می‌کند، آن هم اینکه سلول‌های خورشیدی متحرک دارد و باید بتواند در طول مدت استقرار خود سلول‌های خورشیدی که در ماهواره نصب است را در مدار باز و بسته کند و تحرک مکانیکی داشته باشد که یک تکنولوژی و دستاورد حائز اهمیت است.

تهران| سامانه متمرکز خدمات اینترنتی جنوب شرق استان تهران با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شدخراسان رضوی|وزیر ارتباطات: فعالیت استارتاپ‌های گردشگری مورد حمایت قرار می‌گیردوزیر ارتباطات: «ناهید 1» تا دو هفته دیگر تحویل وزارت دفاع می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: دوربینی بر روی این ماهواره قرار دارد که می‌تواند تصویربرداری کند در صورتی که هدف اصلی آن تصویربرداری نبوده و هم اینکه ارتباطات مخابراتی را می‌تواند دایر کند که از این منظر حائز اهمیت است، درحال حاضر تست‌های آن به اتمام رسیده و برای زمان پرتاب وزارت دفاع باید برنامه‌ریزی کرده و زمان را اعلام کند.

آذری جهرمی افزود: بنابراین این ماهواره آماده تحویل بوده و به نظر می‌رسد در چند روز آینده تحویل شود تا کارهای هماهنگی برای پرتاپ آن توسط وزارت دفاع هم انجام شود.

وی با اشاره به طرح نوآفرین تصریح کرد: تا الان بیش از 1300 مجموعه شامل شرکت نوپا، گروه‌های نوپا، شرکت‌های رشدیافته سرمایه‌گذار و علاقمندان به حوزه کارآفرینی در طرح نوآفرین ما شرکت کردند، سه مرحله اعلام مشوق برای اینها در همین سه هفته راه‌اندازی انجام شده و به خوبی پیش‌ می‌رود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: برنامه‌های اشتغال  را هم طی هفته‌های آینده به صورت عملیاتی اعلام می‌کنیم که چگونه می‌تواند شکل بگیرد، الان فرآیند هماهنگی شرکت‌ها و نهادها درحال انجام است که پیشرفت قابل توجهی داشته و فکر می‌کنیم به هدف 68 هزار شغل تا پایان سال دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ ع

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان

در نشست مشترک مدیران شهرداری کرج ، نمایندگان وزارت دفاع و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز که با هدف تعیین تکلیف اراضی مسیر بزرگراه ماهان کرج برگزار شد، افزود: موضوعات حقوقی مربوط به اراضی موسوم به باغ ارتش که طی سنوات گذشته تاکنون مورد بحث و بررسی بوده، با طرح در صحن شورای اسلامی شهر کرج به زودی تعیین تکلیف شده و امتداد بزرگراه ماهان زیر بار ترافیکی می رود.

وی بیان کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکنون همکاری خوبی در زمینه اجرای طرح های عمرانی در استان البرز داشته و این بار نیز با توافق صورت گرفته ، اراضی مسیر بزرگراه ماهان آزاد سازی خواهد شد.

فتاحیان خاطر نشان کرد: خوشبختانه به واسطه مدیریت خوب نماینده عالی دولت در استان البرز هم افزایی و وحدت رویه مطلوبی میان مدیران دستگاه های اجرایی حاکم است که ثمره آن خدمت مورد انتظار مردم از نظام جمهوری اسلامی را رقم می خورد.

بزرگراه ماهان از میدان جمهوری اسلامی در جهانشهر تا حصارک کرج و آزاد راه کرج - قزوین امتداد دارد که تاکنون حدود پنج کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته و بخشی از این پروژه به دلیل قرار گرفتن اراضی وزارت دفاع و نیروهای مسلح در مسیر آن تاکنون احداث و تکمیل نشده است.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰ کیلومتر آزاد راه ،بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • ببینید | قدرت عجیب سلاح تک تیرانداز ایرانی از زبان معاون وزیر دفاع