Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@02:52:52 GMT

حمایت انگلیسی‌ها از اجرای بریگزیت به هر وسیله‌ای

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۹۴۷۴

حمایت انگلیسی‌ها از اجرای بریگزیت به هر وسیله‌ای

بر اساس یک نظرسنجی اکثریت مردم انگلیس موافق این هستند که بوریس جانسون برای عملی کردن یک بریگزیت بدون توافق، پارلمان این کشور را به حال تعلیق دربیاورد تا جلوی هر گونه ممانعت نمایندگان پارلمان از عملی کردن خواسته‌اش را بگیرد.

به گزارش ایسنا، یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه comres مشخص کرد ۵۴ درصد از مردم بریتانیا موافق این هستند که بوریس جانسون نخست وزیر این کشور لازم است برای عملی کردن بریگزیت از هر ابزاری در صورت لزوم از جمله معلق ساختن پارلمان برای پیشگیری از اقدامات بازدارنده نمایندگان پارلمان استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرسنجی در عین حال از وجود ناخرسندی گسترده در میان این مردم از وضعیت سیاسی در انگلیس خبر داد. ۸۸ درصد از پاسخگویان گفتند که معتقدند نمایندگان پارلمان انگلیس ارتباطشان را با مردم از دست داده‌اند. ۸۹ درصد نیز گفتند این نمایندگان خواسته‌های رای‌دهندگان را در ارتباط با بریگزیت نادیده می‌گیرند و دستور کارهای خودشان را به پیش می‌برند.

در این نظرسنجی ۶۲ درصد از پاسخگویان با این پرسش که آیا پارلمان بیشتر از بوریس جانسون  با مردم همراستا است، مخالفت کردند. این نظرسنجی که با ابتکار عمل نشریه تلگراف انگلیس عملی شد، یک تقویت جایگاه برای بوریس جانسون محسوب می‌شود؛ کسی که وعده داده در صورت لزوم اتحادیه اروپا را بدون انعقاد توافق ترک خواهد کرد. با این حال او از طرف دیگر این احتمال را نیز رد نکرده که ممکن است در این مسیر پارلمان انگلیس را هم منحل کند تا اجازه به تصویب قوانین بازدارنده از سوی نمایندگان پارلمان ندهد. نظرسنجی مذکور با پرسش از ۲۰۱۱ بزرگسال انگلیسی از تاریخ ۹ تا ۱۱ اوت ۲۰۱۹ صورت گرفت.

در پاسخ به این سوال که آیا نخست وزیر انگلیس لازم است برای عملی ساختن بریگزیت در صورت لزوم از هر ابزاری از جمله معلق ساختن پارلمان استفاده کند تا اجازه به اقدامات بازدانده نماینده‌های پارلمان ندهد، ۵۴ درصد از پاسخگویان با آن موافقت کرده و ۴۶ درصد با آن مخالفت کردند.

همچنین این نظرسنجی مشخص کرد که اکثریت قاطع مردم در انگلیس ایده کشیده شدن پای ملکه به مناقشه بریگزیت را رد می‌کنند. چند روز پیش جان مک دانل، وزیر خزانه‌داری دولت در سایه انگلیس تهدید کرد در صورتی که بوریس جانسون بعد از کسب رای عدم اعتماد پارلمان از استعفا امتناع کند، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر را نزد ملکه خواهد فرستاد تا به او بگوید مخالفان زمام امور را در دست گرفته‌اند.

در این نظرسنجی ۷۷ درصد پاسخگویان گفتند موافق این هستند که ملکه انگلیس در جایگاهی بالاتر از سیاست باقی بماند و نخواهد که به موضوع بریگزیت ورود پیدا کند اما ۲۳ درصد گفتند که با چنین موضوعی موافق نیستند.

این نظرسنجی در عین حال نشان داد که محافظه‌کاران انگلیس برتری خود بر حزب جدید موسوم به "حزب برگزیت" را افزایش داده و به ۱۵ درصد رسانده اند.

در این نظرسنجی محبوبیت محافظه‌کاران معادل ۳۱ درصد، محبوبیت حزب کارگر معادل ۲۷ درصد و محبوبیت لیبرال دموکرات‌ها و حزب برگزیت معادل ۱۶ درصد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوریس جانسون بریگزیت نظرسنجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد ترامپ با حدود ۲ درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی‌های جدید شبکه ان‌بی‌سی نشان می‌دهد رابرت کندی نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر از جو بایدن می‌تواند به دونالد ترامپ در صندوق آرا در روز انتخابات صدمه بزند.

در یک نظرسنجی پایاپای که روز یکشنبه منتشر شد، ترامپ با حدود 2 درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد.

 همچنین در یک رقابت پنج نفره بین ترامپ، بایدن، کندی، کورنل وست نامزد مستقل و جیل استین نامزد حزب سبز، جو بایدن با 2 درصد پیشتاز است. در این نظرسنجی بایدن 39 درصد و ترامپ 37 درصد محبوبیت دارد در حالی که کندی حدود 13 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، از بین طرفداران بایدن در رقابتی پایاپای، حدود 7 درصد به سمت کندی تمایل پیدا کرده اند. این رقم در بین طرفداران ترامپ 15 درصد است.

براساس این نظرسنجی، جمهوری خواهان در مقایسه با دموکرات ها دیدگاه مطلوب تری نسبت به کندی دارند. حدود 40 درص از رای دهندگان جمهوری خواه کندی را دوست دارند در حالی که 16 درصد دموکرات ها کندی را دوست دارند.حدود 53 درصد دموکرات ها دیدگاه منفی نسبت به کندی دارند.

همچنین مشخص شد که اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند کندی می تواند به شانس بایدن بیشتر از ترامپ در صندوق های رای، آسیب برساند.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021،  نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی‌ها هستند.

پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپبهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده
  • انگلیس در مدار استاندارد‌های دوگانه