Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:55:31 GMT

علیرضا رحیمی در هیات اجرایی کمیته المپیک ماندگار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۹۹۲۰

علیرضا رحیمی در هیات اجرایی کمیته المپیک ماندگار شد

طبق اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک افرادی که دیگر رییس فدراسیون نیستند تا پایان دوره چهارساله همچنان می توانند عضو هیات اجرایی باقی بمانند.

به گزارش ایسنا، یکی از موارد دارای ابهام در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، ادامه فعالیت نفراتی چون علیرضا رحیمی است که دیگر رییس فدراسیون نیستند. حتی مجید شایسته دوره ریاستش در فدراسیون تنیس به پایان رسیده و مجید کیهانی هم یک ماه دیگر دوره اش به پایان می رسد و ممکن است این نفرات در انتخابات فدراسیونهایشان رای نیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو این سوال  مطرح است که اساسنامه جدید چه چیزی را در مورد ادامه فعالیت نفراتی که رییس نیستند در هیات اجرایی، تکلیف کرده است.

سید عبدی افتخاری عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که مسئول پیگیری اساسنامه کمیته ملی المپیک است در این مورد به ایسنا گفت: در تمام اساسنامه ها از گذشته تا به امروز  و حتی اساسنامه جدید اعلام شده دوره تصدی نمایندگان فدراسیون ها در هیات اجرایی  یک دوره چهارساله است. در واقع افراد بدون هیچ شرطی برای یک دوره چهارساله انتخاب می شوند چه در فدراسیون باشند و چه نباشند.

او افزود: فردی در مجمع کمیته ملی المپیک برای انتخاب اعضای هیات اجرایی می دهد رای چهارساله  به روسا می دهد و افراد هم برای چهارسال انتخاب می‌شوند و این بند  تغییر نکرده است. از این رو آقایان رحیمی، شایسته یا کیهانی حتی رییس فدراسیون هم نباشند تا پایان دوره چهارساله اگر خودشان تمایل داشته باشند، می توانند در هیات اجرایی بمانند.

افتخاری در پاسخ به این پرسش که شنیده شده IOC به این مسئله ایراد گرفته و عنوان کرده است افراد اگر رییس فدراسیون نباشند نمی توانند عضو هیات اجرایی باقی بمانند، تاکید کرد: خیر. IOC هیچ گونه  تغییری  در متن ایجاد نکرده است.

او در مورد آخرین وضعیت اساسنامه کمیته ملی المپیک نیز گفت: کارشناسان در دولت ایراد های ویرایشی و تکمیلی را به ما پیشنهاد دادند و ما هم برطرف کردیم و در مجموع اشکال ساختاری نداشتیم. قرار بود این هفته اساسنامه دوباره به دولت ارسال شود و به احتمال زیاد دیگر مشکل حل می شود. در واقع اکنون کار ما انطباق مواردی است که IOC  و دولت می خواهند و تلاش می‌کنیم متن ها را به همدیگر نزدیک کنیم.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كميته ملي المپيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال دفاعیه مربی تیم استقلال به کمیته انضباطی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با توجه به تخلف صورت گرفته از سوی کیانوش رحمتی مربی تیم استقلال تهران مبنی بر رفتار توهین آمیز پس از دیدار مقابل تیم شمس آذر قزوین مورخ ۳۱/‌۰۱/‌۱۴۰۳‬ از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال، رحمتی باید دفاعیات کتبی خود را ظرف مهلت ۴۸ ساعت به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کند.

کد خبر 6084022

دیگر خبرها

  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد
  • انتخاب رئیس هیات شنا کیش به عنوان سرپرست کمیته آب‌های آزاد
  • مُهمدی: برای بردن حریف ازبک به خودم اطمینان داشتم
  • کولاک علیرضا مهمدی؛ ۶ سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد
  • رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان بوشهر انتخاب شد
  • احتمال افزایش سهمیه‌های المپیک به بیش از ۳۵ نفر
  • کمیته انضباطی حسینی را احضار کرد
  • ارسال دفاعیه مربی تیم استقلال به کمیته انضباطی
  • رییس و هیات رییسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش دیدار می کنند