Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:38:26 GMT

دستگیری عاملان قطع درختان پارک ملی دز

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۹۹۲۹

دستگیری عاملان قطع درختان پارک ملی دز

رئیس اداره پارک ملی دز از دستگیری عاملان قطع درختان جنگل‌های نیمه گرمسیری این پارک خبر داد.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، رضا قپانچی‌پور اظهار کرد: در پی گشت و کنترل در حوزه استحفاظی و جنگل‌های پارک ملی دز، دو متخلف که در حال قطع درختان بومی به وسیله دو دستگاه اره موتوری بودند دستگیر و علاوه بر توقیف وسایل و ادوات آنها بعد از تشکیل پرونده به دادسرای شهرستان دزفول معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جنگل‌های پارک ملی دز تنها بازمانده جنگل‌های نیمه گرمسیری کشور هستند که هر گونه برداشت و تخریب در این منطقه طبق قوانین جرم محسوب می‌شود.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جرم جنگل ملی پارک دز قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ابراهیمی با اظهار تأسف از این رویداد ناخوشایند گفت: در پی ارسال گزارشات مردمی و دوستداران حیات وحش شهرستان مبنی بر تلف شدن پرندگان از نوع زنبور خوار در جنگل این شهرستان، دو نفر زنبوردار غیربومی متخلف که با ترفندهای خاص به منظور جلوگیری از خسارت به کندوهای خود با آغشته کردن سم به زنبورعسل وبا خوراندن طعمه‌های آغشته به سم مبادرت به از بین بردن این پرنده‌های زیبا کرده بودند، دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان ادامه داد: زنبور داران متخلف اقدام به از بین بردن تعداد ۴۰ قطعه پرنده از نوع زنبورخوار در منطقه ممنوعه کوه سیاه در جنگل بناب و دهنه حسین کشته شهرستان ارسنجان کرده بودند.

به گفته این مسؤول، مأموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست جهت رصد و گشت و پایش و بررسی دقیق موضوع ضمن شناسایی و دستگیری متخلفان در منطقه، مراتب تخلف نامبردگان را صورت جلسه کردند و آثار تخلف و تلفات پرندگان وحشی نیز مستندسازی و پرونده این تخلف به منظور اقدامات و برخورد قانونی به دادگاه ارسال شد.

وی افزود: متخلفان به دلیل کسب درآمد و منفعت شخصی اقدام به کشتار بی‌رحمانه این گونه حیات وحش کرده بودند اما نقش با ارزش و بی‌بدیل اینگونه از پرندگان بر کسی پوشیده نیست.

ابراهیمی تاکید کرد: مأموران این اداره با هدف حفظ حیات وحش و انجام رسالت سازمانی خود در صورت وجود چنین تخلفاتی در حوزه شهرستان بدون اغماض برخورد خواهند کرد و چنین تخلفاتی قطعاً از چشم مأمورین این اداره پوشیده نخواهد ماند.

وی در پایان درخواست کرد کسانی که شاهد بروز این تخلفات و اقدامات غیرانسانی در منطقه هستند در اسرع وقت موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

ابراهیمی با اشاره به راهکارهای پیشگیرانه برای در امان ماندن کندوهای عسل از هجوم زنبورخواران گفت: پیشنهاد می‌شود زنبورداران با ایجاد سروصدا در اطراف کندوها و برپایی مترسک و یا ایجاد امواج و یا صدای پرندگان شکاری این پرندگان را دور کنند و از وارد آمدن خسارت و زیان به طبیعت بپرهیزند.

کد خبر 6086296

دیگر خبرها

  • تداوم وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در ایلام
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در دلفان
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • دستگیری عاملان قتل مرد ۳۵ ساله ارومیه‌ای در تکاب
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه
  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران