Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@03:51:33 GMT

ابتلای 10 نفر در استان اردبیل به تب کریمه کنگو

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۰۱۱۷

ابتلای 10 نفر در استان اردبیل به تب کریمه کنگو

به گزارش خبرگزار ی برنا؛ دکتر بابک نخستین روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه سلامت استان اردبیل افزود: یکی از مبتلایان این بیماری امسال به خاطر تاخیر در رساندن بیمار به مراکز درمانی جان خود را از دست داد.

وی بیان کرد: این بیماری از سال ۹۵ در استان مشاهده شده و علت انتقال آن نوعی کنه می‌باشد، بیماری بر اثر گزش دام توسط کنه ایجاد شده و از طریق گوشت به بدن انسان انتقال می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: بعد از ذبح دام می‌بایست گوشت حیوان به مدت ۲۴ ساعت در یخچال و یا فریزر نگهداری و سپس مصرف شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان تب، شکم درد، اسهال، خونریزی و لخته شدن رگ‌ها را از جمله نشانه‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو  ذکر کرد.

بهروز ندایی ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: اطلاع‌رسانی نحوه انتقال بیماری تب کریمه کنگو ضروری بوده و در صورت آگاه‌سازی مردم از علائم و خطرات این بیماری، مردم نکات بهداشتی را در راستای جلوگیری از ابتلا به آن رعایت می‌کنند.

وی بیان کرد: باید گروه‌هایی از دستگاه‌های مرتبط برای نظارت بر کشتار دام به صورت غیربهداشتی و در حاشیه روستاها و نقاط گردشگری تشکیل شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به وجود کشتارگاه مجهز در استان لازم است اهالی دام‌های خود را برای کشتار به این محل انتقال دهند تا از سلامت گوشت مطمئن باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اردبیل دانشگاه علوم پزشکی استان کنگو گردشگری معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟

 به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، فروردین ۱۴۰۱ ران کامل ممتاز گوسفندی کیلویی ۱۷۲ هزار تومان بود و حال با شروع سال ۱۴۰۳ و افزایش نرخ دلار، ران ممتاز گوسفندی به قیمت ۸۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

دیگر خبرها

  • قیمت فیله مرغ ۱۰۲ هزار تومان شد!
  • ارز واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص یافت
  • گوشت چروکیده ؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید! (+عکس)
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟