Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:22:16 GMT

ایران کمترین هزینه تسلیحاتی و دفاعی در جهان را دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۰۱۶۳

ایران کمترین هزینه تسلیحاتی و دفاعی در جهان را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین بزرگداشت و نکوداشت شهدای رسانه استان قزوین ظهر سه شنبه با حضور سردار پاسدار  رضا طلایی نیک معاون پارلمانی وزارت دفاع، زاهدی استاندار، احمد پور فرماندار آبیک، جمعی از مسئولان و خانواده های شهدا در مجتمع فرهنگی باران شهرستان آبیک برگزار شد.

سردار رضا طلایی نیک در این مراسم اظهارداشت: شهید فراتر از زمان و مکان همواره اثر بخشی دارد که امروز این رسالت مهم بر عهده خبرنگاران و اهالی رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جامعه رسانه ای و جبهه توحید و شهدا یک هدف اساسی دارند و ذکر نام شهیدان برای ما الهام بخش و متحول کننده است.

معاون مجلس و استان های وزارت دفاع یادآورشد: اگر بخواهیم راه و آرمان شهیدان باقی بماند نیاز مبرم به رسانه‌هایی داریم که راه شهدا را زنده نگه دارند و از آنجا که دشمن می کوشد دل و دین جوانان ما را برباید و روی اعتقادات و باورها تاثیر بگذارد باید به دنبال تقویت نهادهای اجتماعی از جمله رسانه ها باشیم.

ایران کمترین سرانه هزینه تسلیحاتی جهان را دارد

سردار رضایی نیک ادامه داد: بعد از شاهکار سپاه در سرنگون کردن پهپاد همه دنیا فهمیدکه ایران قدرت اول منطقه است و این اقتدار را مدیون دین، ایمان و ولایت مداری است.

رضایی نیک گفت: در بیشتر کشورهای دنیا به ازای هر نفر ۲۵۰ دلار هزینه تسلیحاتی می شود و ایران اسلامی با این همه تبلیغات سوء دشمنان با۱۳۰ دلار کمترین هزینه نظامی را دارد در حالی که عربستان و رژیم صهیونیستی بالغ بر ۴۰۰۰ دلار برای هر نفر هزینه تسلیخاتی دارند و کسی آن را اعلام نمی کند.

این مدیر نظامی بیان کرد: رسانه ها، اهرم و ابازار اصلی قدرت فرهنگی و نرم جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و ریشه قدرت ملی ما نشات گرفته از فرهنگ ایران اسلامی است و جامعه رسانه در این عرصه نبرد سختی در پیش دارد.

سردار رضایی نیک اضافه کرد: نظام اسلامی در عرصه های هویت، پیشرفت، مقاومت و عدالت دغدغه داردو انتظار داریم جامعه رسانه ای با الهام از شهدا در این عرصه ها اثرگذار باشد و اساس قدرت فرهنگی ما محسوب شود.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال این است که در ذهن نسل جدید هویت انقلابی شکل نگیرد؛ در حالی که رسانه ها می توانند این هویت را تعمیق بخشند و با این نقشه مقابله کنند.

این سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت رسانه ها از جنبش عدالت خواهی و مبارزه با فساد، یادآور شد: امروز شاهد جنگ رسانه ای گسترده علیه کشور هستیم و در این بین نقش رسانه های متعهد، به ویژه رسانه های استانی نه تنها کمتر از رسانه های ملی نیست، بلکه بیشتر هم هست. 

وی از رونمایی از دستاوردهای مهم وزارت دفاع در هفته آینده هم خبر داد.
 

کد خبر 4691377

منبع: مهر

کلیدواژه: قزوین یادواره شهدا روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند آتش سوزی ایلام مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند

به گزارش صدای ایران،سردار علی فدوی شامگاه چهارشنبه در آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در گلزار شهدای سبزوار افزود: با اراده حیدری رهبر معظم انقلاب و قوت سپاه اقدام کردیم و ننگ برای قدرت‌های شیطانی به بار آمد؛ آنها همان طور که در رسانه‌ها می‌بینید، مضحکه همه دنیا شدند و این قدرت انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است چنانکه هم اینک در فضای رسانه‌ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است.

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آنان بنا بر محاسبات مادی و دنیایی، بالاترین قدرت‌های جهان محسوب می‌شوند، اما قدرت انقلاب اسلامی بالاترین است، چون به قدرت خدا متصل است و پیروزی حزب خدا را خود پروردگار ضمانت کرده است.

سردار فدوی افزود: با وجود اینکه دشمنان از هر راهی التماس کردند جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد و سپاه پاسداران به مثابه یاوران و سربازان حیدر عمل کرد و آنها را به خفت نشاند.

وی اظهار کرد: هر وقت خبیثان صهیونیست بخواهند فرزندان انقلاب اسلامی را تهدید کنند، تنبیه می‌شوند، این قاعده جدید است که برقرار شده و دیگر نمی‌توانند از دست آن سالم به در بروند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شهید محمدرضا زاهدی در کنار همرزمان خود بار‌ها تا پای شهادت رفته و مجروح شده بود، ولی باز ایستاده و در همه جبهه‌ها سرافرازانه فرماندهی می‌کرد؛ شهادت او کولاک به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.

سردار فدوی افزود: یکی از مقاطع ویژه انقلاب اسلامی سال گذشته رخ داد، خبیثان عالم و شیاطین در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب از هر راهی وارد شدند، شکست خوردند، اما سال گذشته بر روالی دیگر گام برداشتند، اما باز هم شکست خوردند، چون وقتی قدرت انقلاب تجلی کند آنها همچون کف روی آب محو می‌شوند.


وی با بیان اینکه چرا همواره در این اتفاقات دشمن شکست می‌خورد پاسخ داد:، چون دلدادگان پای حق و انقلاب ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی متکی به محبت و دوستی اهل بیت (ع)، به عنوان مقتدرترین حکومت در برابر شیطان بزرگ ایستاده و آمریکا را به خاک ذلت کشانده و می‌کشاند.

تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد، در یک لحظه خاص بصیرت و غیرت وی به حرکت درآمد و با آنکه می‌دانست پای جان در میان است، اما جان خود را تقدیم کرد تا الگویی در این راه شود.


 اجرای سرود، سخنرانی، مرثیه‌سرایی و مداحی از دیگر بخش‌های آیین نخستین سالگرد شهادت شهید الداغی در سبزوار بود.

شهید الداغی هشتم اردیبهشت سال گذشته هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کردند و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از دختران برخاست که در درگیری با آن افراد شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

این حرکت غیرتمندانه مورد تحسین مردم قدرشناس ایران قرار و به پاس این حرکت انسانی، وی "شهید غیرت" لقب گرفت؛ آیین‌های بزرگداشت متعددی نیز در جای جای کشور به پاس حرکت جوانمردانه وی برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال ورود این نیرو به صنعت خودروسازی، گفت: سپاه تکلیف مدار است و بر این اساس خود تکلیف خود را مشخص نمی‌کند، بلکه زیر نظر مستقیم ولی فقیه عمل می‌کند و هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • در وعده صادق مولفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی ازهم فروپاشید
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟