Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@18:47:09 GMT

عروسی ننه غلام در جشنواره نمایش های آئینی و سنتی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۰۲۶۵

عروسی ننه غلام در جشنواره نمایش های آئینی و سنتی

نوزدهمین جشنواره نمایش های آئینی و سنتی در شهر تهران و کاشان از 19 مرداد کار خود را آغاز کرد. 

نمایش " عروسی ننه غلام" یکی از 10 نمایش برگزیده در سراسر کشور است که به این دوره از جشنواره راه یافته اند. 

جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در 2 بخش "صحنه ای" و "مرور" اجرا می شود که "عروسی ننه غلام" قرار است در بخش مرور روی صحنه برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارگردان این نمایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بخش صحنه ای جشنواره نمایش های آئینی و سنتی به نمایش هایی اختصاص دارد که برای نخستین بار اجرا می شوند و در بخش مرور آثاری پذیرفته شده اند که پیش از این روی صحنه رفته اند. 

کیانوش بهروز پور اضافه کرد: نمایش "عروسی ننه غلام" سال 96 در همدان اجرا شد و مورد استقبال دوستداران این هنر قرار گرفت.

وی که ریاست انجمن هنرهای نمایشی را به عهده دارد، خاطرنشان کرد: نمایش های سیاه بازی یا رو حوضی رویکرد انتقادی و طنز گونه به مسائل اجتماعی و فرهنگی دارند و "عروسی ننه غلام" نیز به همین سبک است که به برخی ضعف های انسانها مانند خساست می پردازد. 

در این نمایش پدری به خاطر پول و ثروت دخترش را مجبور به ازدواج با اشخاصی می کند که شایسته نیستند. 

به گفته بهروز پور " عروسی ننه غلام" همراه با اتفاق های خنده دار پیام های خوب و آموزنده ای به مخاطب می دهد و بسیار دیدنی است. 

7527/2087

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اجتماعی و فرهنگی ازدواج بازی پول شهر تهران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: در نمایش باغ آرزو نویسندگی و کارگردانی یلدا دهجوریان، هنرمندان تئاتر نیشابور مانند مهدیار زرگرانی، علی بهمنی، معین جهان تیغ، رضا آتشگاهی، عرفان عابدی، ثمین طالبی، ستایش بختی، فرنوش ابوالفضلی، اسرا خالصیان، یلدا طلایی، بهار حسین آبادی، مائده اوسدی، طنین حصارچه و نگین ابراهیمی به ایفای نقش پرداخته اند.   حمیدرضا آتشی درباره داستان این نمایش خاطرنشان کرد: این نمایش درباره رویاپردازی‌ها و آرزو‌های عجیب و غریب گنجشکی است که برایش دردسر‌های فراوانی به دنبال دارد.   وی ادامه داد: نمایش باغ آرزو از اول تا دهم اردیبهشت، ساعت ۱۸ بعدازظهر در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نیشابور به روی صحنه می‌رود.

دیگر خبرها

  • بهرام افشاری به اصفهان رفت
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • «آلاء» به تونس می‌رود
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود