Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که آمریکا نسبت به تعهداتش مبنی بر تجهیز ارتش افغانستان متعهد نبوده و طالبان نیز قوت گرفته است پایگاه اینترنتی «گلوبال فایر پاور» از سقوط ۴ پله‌ای این کشور در فهرست ارتش‌های جهان خبر می‌دهد. ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حالی که ضمن گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان حملات این گروه در سراسر افغانستان تشدید شده و براساس گزارش‌ها نیروهای امنیتی دفاع افغان در حالت تدافعی قرار دارند پایگاه  اینترنتی گلوبال فایر پاور اعلام کرد که افغانستان با 4 پله سقوط به جایگاه هفتاد و چهارمین ارتش جهان تنزل یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نیویورک تایمز» نیز در گزارشی اعلام کرده که نیروهای امنیتی-دفاعی افغان در حالت تدافعی قرار دارند و طالبان تقریباً هر وقت اراده کنند به پایگاه‌ها، مراکز فرماندهی و یا پاسگاه‌های نیروهای امنیتی حمله کرده و از آن‌ها تلفات می‌گیرند.

روز گذشته نیز شماری از نمایندگان پارلمان افغانستان، آمریکا را به عدم پایبندی نسبت به تعهداتش برای تجهیز نیروهای افغان و همچنین مبارزه جدی با تروریسم متهم کردند.

سال گذشته نیز «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان گفته بود که از سال 2015 میلادی بیش از 28 هزار نفر از نیروهای امنیتی افغان در حملات مخالفان مسلح دولت این کشور کشته شدند.

هم اکنون نیز با وجود جریان داشتن گفت‌وگوهای صلح بین آمریکا و طالبان جنگ در سراسر این کشور جریان دارد و از نیروهای امنیتی افغان قربانی می‌گیرد.

طرح عقب نشینی ارتش افغانستان از مناطق دورافتاده به پایگاه‌های بزرگانتقاد پارلمان افغانستان از عدم پایبندی آمریکا به پیمان امنیتی کابل-واشنگتنافزایش تلفات حمله کابل؛ طالبان مسئولیت انفجار را به عهده گرفت

بر اساس این گزارش، 10 ارتش قدرتمند جهان به ترتیب آمریکا، روسیه، چین، هند، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، انگلیس، ترکیه و آلمان هستند و پس از آن نیز ایتالیا، مصر، برزیل، ایران و پاکستان به ترتیب جایگاه یازدهم تا پانزدهم قدرتمندترین ارتش‌های جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی طالبان گفت: حفاظت از مرزها و انجام تمرینات نظامی در مرزها بر عهده کشورهای مربوط است. اما از سوی افغانستان به همه همسایگان و کشورهای منطقه اطمینان می‌دهیم که خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد. 

ظاهرا این سخنان در واکنش به رزمایش مشترک نظامیان روسیه و تاجیکستان در نزدیک مرز افغانستان ابراز شده است.

نیروهای نظامی دو کشور، روز دوشنبه رزمایش نظامی چهار روزه‌ای را در نزدیکی مرز افغانستان آغاز کردند. این رزمایش در منطقه ختلان تاجیکستان برگزار شده‌است.

وزرات دفاع روسیه با انتشار خبرنامه‌ای گفته‌است که نیروهای نظامی این کشور همراه با نیروهای تاجیکستان راه‌های به کار گیری واحدهای نظامی برای نابودی باندهای تروریستی را تمرین می‌کنند.

در خبرنامه همچنین تأکید شده که هدف این رزمایش مشترک آماده سازی واحدهای نظامی برای انجام وظایف در مناطق کوهستانی و از بین بردن گروه های مسلح غیرقانونی است که از مرزها نفوذ کرده‌اند.

رزمایش مشترک نظامیان روسیه و تاجیکستان چند هفته پس از حمله ‌مرگبار به محل برگزاری کنسرت موسیقی در حومه مسکو که جان بیش از ۱۳۰ نفر را گرفت، برگزار شده‌ است.

گروه داعش مسئولیت آن حمله را به عهده گرفت.

روسیه چهار نفر شهروند تاجیکستان را بازداشت کرده و مدعی است که آنها عاملان این حمله بودند.

این اولین باری نیست که نیروهای روسی و متحدان‌شان در نزدیکی مرز افغانستان تمرین نظامی برگزار می‌کنند.

در اکتبر سال ۲۰۲۱ بلافاصله پس از به قدرت رسیدن طالبان، نیروهای مسلح شش کشور عضو «پیمان امنیت جمعی» در مناطق مرزی تاجیکستان رزمایش نظامی برگزار کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • عملیات وعده صادق، قدرت دفاعی و امنیتی ایران را نشان داد
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • «وعده صادق» نشانه قدرت نیروهای نظامی و انتظامی ایران است
  • امیر موسوی: قدرت ایران گزینه نظامی دشمن را کنار زد
  • رئیسی: وعده صادق ثابت کرد قدرت اسرائیل تارعنکبوتی است
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق