Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@04:26:28 GMT

صالحی: سایت فردو بسیار فعال است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۰۴۹۸

صالحی: سایت فردو بسیار فعال است

به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (سه شنبه) با حضور در سایت فردو در مراسمی کلنگ احداث مرکز تحقیقات ملی جداسازی و توسعه کاربرد ایزتوپ‌های پایدار را به زمین زد.

این مرکز به گفته صالحی قرار است طی دو سال ساخته و تجهیز شود و در فاز اول ساختمان این مرکز برای 20 فروردین سال 99 آماده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه این مراسم در جمع تعدادی از خبرنگاران داخلی اظهار کرد: تولید ایزتوپ پایدار به روش‌های مختلف انجام می‌شود و ایران امروز این قابلیت را دارد که علاوه بر تولید ایزتوپ پایدار به روش سانتریفیوژ، از طریق تبادل شیمیایی، نفوذ حرارتی، تقطیر غشایی و تقطیر تدریجی نیز این کار را انجام دهد. ما پیش از این در سطح آزمایشگاهی تولید ایزتوپ پایدار را به روش‌های فوق انجام داده‌ایم اما الان ضرورت است تا این روند را توسعه دهیم.

وی گفت: بنایی که به این منظور در نظر گرفته شده شامل 5 هزار متر مربع و 8 کارگاه و 8 آزمایشگاه است و به عقیده بنده در غرب آسیا این کار بی‌نظیر خواهد بود و کشوری را سراغ ندارم که با این روش‌ها در غرب آسیا توانسته باشد وارد مرحله تولید ایزتوپ‌های پایدار شود.

صالحی ادامه داد: سایت فردو در سه چهار سال گذشته بسیار فعال بوده است و حدود 16 هزار متر مربع به ساختمان‌های این سایت اضافه شده است. فردو یکی از تاسیسات مهم برای امور زیرساختی در صنعت هسته‌ای محسوب می‌شود.

وی گفت: مرکز ملی مواد دو سال پیش تاسیس و تجهیز شد و امروز خدمات این مرکز در اختیار صنایع کشور قرار می‌گیرند همچنین مرکز ملی خلا 20 فروردین سال جاری افتتاح شد که این مرکز هنوز البته تکمیل نشده اما بخش‌های از آن فعالیتش شروع شده و طی زمان تکمیل خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: اگر فعالیت فردو را با فعالیت این سایت در سه چهار سال گذشته مقایسه کنیم باید بگویم این مرکز بسیار پیشرفت داشته است هم به لحاظ تکنولوژی، ساختمان و فناوری و هم به لحاظ نیروی انسانی. ما توانسته‌ایم محققان بسیاری را در سطوح مختلف به ویژه سطح دکترا و کارشناسی ارشد به کار بگیریم و به جرئت می‌توانم بگویم سایت فردو امروز بسیار فعال است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود

تین نیوز

سرپرست مرکز آموزش های تخصصی ریلی راه آهن از واگذاری خدمات آموزشی مورد نیاز این شرکت به شرکت ها، موسسات معتبر آموزشی، مراکز دانشگاهی و موسسات دانش بنیان در حوزه آموزش خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محسن اعتماد گفت: مرکز آموزش های تخصصی ریلی راه آهن در نظر دارد به منظور برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و انجام خدمات آموزشی از طریق واگذاری به شرکت ها، موسسات معتبر آموزشی، مراکز دانشگاهی و موسسات دانش بنیان در حوزه آموزش مطابق با محورهای همکاری مورد نظر اقدام کند.

وی در ادامه گفت: تولید محتوای آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی، چاپ و انتشارات آموزشی، تولید فیلم ها و میکرولرنینگ و موشن گرافی های آموزشی، ارزیابی اثربخشی و ممیزی آموزشی، تولید نرم افزارهای آموزشی، طراحی بانک سوالات و برگزاری آزمون، محورهای همکاری  با شرکت ها و موسسات آموزشی است.

اعتماد خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اختصاصی، ثبت نام و تکمیل فرم های خواستاری مطابق با دستورالعمل موجود در سایت https://rtc.pytsts.ir از اول اردیبهشت تا آخر اردیبهشت و ارسال مدارک از طریق سایت در مهلت تعیین شده اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است
  • معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری
  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد
  • حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد
  • خبر خوش وزیراقتصاد برای تولید کنندگان در سال جاری
  • کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی