Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید بختیار  روز سه شنبه در گفت گو با ایرنا افزود: ۱۱۳ نفر از شرکت کنندگان زن و ۱۵ نفر مرد هستند که از میان ۳۰۰ حافظ قرآن از استان‌های مختلف کشور برگزیده شدند.
وی اظهار داشت:برگزاری دو محفل بزرگ قرآنی در امامزاده هفده تن گلپایگان و امامزاده احمد خوانسار تدارک دیده شده و سه شنبه شب محفل گلپایگان با حضور داوران بین المللی قرآنی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر برگزاری مسابقات آزمون سراسری موسسه کشوری مهد قرآن کریم گفت: چهار کارگاه سبک زندگی قرآنی با حضور اساتید بزرگ کشوری در شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان در کنار این آزمون و همایش، به منظور بهره مندی بیشتر مردم از برکات این مسابقات برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به تفاوت این دوره از آزمون با سایر مسابقات قرآنی اضافه کرد: افرادی که در این آزمون حد نصاب  لازم را کسب کنند گواهینامه با امضا رئیس هیات امنا مهد قرآن کریم کشور، معاون قرآنی وزیر ارشاد و رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و استاد پرهیزکار دریافت می کنند.

بختیار ادامه داد: نفرات برتر این آزمون از یک نفر تا همه شرکت کنندگان را در بر می گیرد اما در مسابقات گذشته فقط به نفرات برتر جوایز اهدا می شد.
وی بیان کرد: اختتامیه این آزمون روز پنجشنبه ۲۴ مرداد در گلپایگان برگزار خواهد شد و نفرات برتر ضمن دریافت گواهینامه جوایز خود را دریافت خواهند کرد.  
دبیر برگزاری مسابقات آزمون سراسری موسسه کشوری مهد قرآن کریم همچنین از برگزاری جلسات ۷۰ نفر از روسای موسسه‌ های مهد قران کریم سراسر کشور در خوانسار خبر داد و گفت :مدیر موسسه مهد قرآن کریم کشور، رئیس آموزش موسسه مهد قرآن کریم و مدیر روابط عمومی مهد قرآن کریم در این مراسم حضور دارند و به ارائه سخنرانی و بررسی وضعیت مهد قرآن‌های سراسر کشور خواهند پرداخت.  
یازدهمین دوره آزمون سراسری موسسه کشوری مهد قرآن کریم در حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر و همچنین نهمین همایش مدیران موسسه های مهد قرآن کریم سراسر کشور به میزبانی شهرهای خوانسار و گلپایگان در حال برگزاری است.  
این آزمون و همایش شب گذشته آغاز شد و تا  ۲۴ مردادماه ادامه خواهد داشت.
۱۰ دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر «ترنم وحی» ویژه حافظان کل از سراسر کشور از  سال‌ ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۷ در استان‌های تهران، مرکزی، یزد، خراسان رضوی، اصفهان(گلپایگان و خوانسار) و کرمان (رفسنجان – مس سرچشمه)   برگزار شده و سه هزار قرآن‌آموز  در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند.

۷۱۴۲ / ۷۱۵۰ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسابقات قرآن کریم اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

استاندار کردستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تکریم حافظان کلام الهی، به دیدار «کیوان جعفری» توانخواه هنرمند و حافظ ممتاز قرآن کریم در شهر سنندج رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز ششم اردیبهشت، همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

کد خبر 747908

دیگر خبرها

  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی