Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اروجعلی علیزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تلفات جاده‌ای از ابتدای سال تاکنون بع ۲۴۷ نفر رسیده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۵۵ نفر ثبت شده بود.

وی گفت: عامل حدود ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای استان مسائل انسانی،  ۱۰ تا ۱۵ درصد مسائل جاده‌ای و  ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز مسائل اقلیمی و خودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده یادآوری کرد: در طول سال گذشته ۶۳۲ نفر در تصادفات جاده‌ای در سطح این استان جان باخته‌اند که این تعداد در مقایسه با متوسط آمار کشوری ۲۰ درصد بیشتر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه پیک ترافیکی جاده‌های استان مربوط به ماه‌های تیر، مرداد و شهریور است، گفت: در این راستا با همکاری دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌های استان طرح ضربتی راهداری همانند طرح تعطیلات نوروزی در این ماه‌ها در جادههای استان اجرا می‌شود.

علیزاده، با بیان اینکه در پی اجرای طرح راهداری نوروزی در سال‌جاری آمار تلفات جاده‌ای در استان ۳۹ درصد نسبت به نوروز سال ۹۷ کاهش یافت، ادامه داد: در تعطیلات نوروز سال گذشته آمار تلفات جاده‌ای استان ۴۰ نفر بود که این تعداد در تعطیلات نوروز امسال به ۲۷ کاهش یافت.  

وی با تاکید بر همکاری دستگاه‌های ذیربط و رسانه‌ها برای کاهش آهنگ آمار تصادفات جاده‌ای استان، ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص رعایت موارد ایمنی و قوانین رانندگی این اداره کل را در کاهش این آمار یاری کنند.

۱۰ طرح برای رفع ۳۵ نقطه حادثه خیز استان اجرا می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی ۶۳ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که امسال در قالب اجرای ۱۰ طرح، رفع ۳۵ نقطه حادثه خیز استان در دستور کار قرار گرفته است.

علیزاده، افزود: در این راستا با توجه به محدودیت منابع اقدام به طراحی و راه‌اندازی راهداری محوری کرده‌ایم که در این طرح ۴۶۶ دستگاه سنگین و نیمه سنگین راهداری به ۲ بخش تقسیم بندی شده که ۵۰ درصد برای راه‌های شریانی و ۵۰ درصد نیز به راه‌های روستایی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا آخر شهریور ادامه می یابد، اظهار داشت: در این طرح تسطیح حرایم، شانه سازی راه، اصلاح شیب شیروانی ها، لکه گیری، رنگ آمیزی، تعمیر گاردریل و ساماندهی علایم افقی و عمومی انجام می شود و تا کنون حدود ۶۰۵ کیلومتر از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر از راه های شریانی استان ساماندهی شده است.

۲۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده های استان تخلفات رانندگان را ثبت می کند

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تخلفات رانندگان در جاده‌های استان از طریق ۲۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری رصد و ثبت می‌شود و همه راه ها مجهز به سیستم آنلاین برخط است که تمامی ترددها از طریق این سیستم ثبت می‌شود.

علیزاده، ادامه داد: علاوه بر دوبین‌های نظارت تصویری ۸۲ دستگاه تردد شمار برخط در جاده‌های استان کل آمار ترافیکی و ۵۸ دستگاه دوربین نیز در ارتباط با سامانه کنترل سرعت جاده‌ای تخلفات رانندگان را ثبت می‌کند و نصب ۴۰ دستگاه نیز در دست اجرا بوده که تلاش می‌شود تا پایان امسال در نقاط مشخص شده نصب شود.

وی با اشاره به اینکه ۶ دستگاه تابلو پیام متغییر نیز در جلوی بیشتر پاسگاه های پلیس استان نصب شده است، یادآوری کرد: کنترل بار کامیون در جاده های استان نیز از وظایف این اداره کل بوده که این کار از طریق سیستم توزین و ۱۲ باسکول مجهز در مقابل پاسگاه های پلیس انجام می شود که در صورت مجاز بودن بار مجوز حرکت به خودرو داده می شود و در غیر این صورت باید مقدار بار خودرو اصلاح شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: سیستم در حال توزین نیز به صورت سیار و به صورت گشت های نامحسوس در جاده های استان بار کامیون ها را کنترل می کند.

علیزاده با بیان اینکه ۴۰ مجتمع خدماتی و رفاهی در جاده های استان به رانندگان و مسافران خدمات ارایه می کند، افزود: برای ارایه خدمات بهتر ۱۹ مجتمع خدماتی و رفاهی دیگر نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۵۹ میلون تردد در جاده های استان ثبت شده است، اظهار داشت: در ۴ ماه امسال ۹۳ میلیون تردد خودرو در جاده های استان ثبت شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته است.

یک میلیون و ۲۳۶ هزار مسافر در استان جابجا شده است

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۳ ماه اول سال جاری یک میلیون و ۲۳۶ هزار مسافر از طریق ناوگان مسافری استان جابجا شده اند.

علیزاده، ادامه داد: در این مدت ۱۴ هزار ۸۲۴ نفر از طریق مرز نوردوز و جلفا به کشورهای همسایه و بر عکس سفر کرده اند و تعداد سفرهای برون مرزی در سال گذشته از این مناطق ۴۸۸ هزار و ۲۱۲ نفر بود.

وی اظهار داشت: در ۳ ماه امسال ۴۵ هزار و ۶۱۹ کامیون بار به خارج و نقاط مختلف کشور حمل شده است.

متوسط عمر ناوگان باری آذربایجان‌شرقی ۲ سال بیشتر  از متوسط کشوری است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عمر متوسط ناوگان باری استان از متوسط کشوری ۲ سال بالاتر است، گفت: عمر متوسط ناوگان باری استان ۲۰ سال بوده و برخی کامیون ها دارای بیش از ۴۰ سال عمر است.

علیزاده، با اشاره به طرح نوسازی ناوگان باری استان،  افزود: با توجه به بالا رفتن قیمت خودروهای باری در کشور استقبال رانندگان از این طرح پایین بوده و به خاطر همین در این حوزه با مشکل مواجه هستیم.

وی یادآوری کرد: عمر متوسط ناوگان عمومی و مسافری استان با متوسط کشور به میزان ۱۱ سال تقریبا برابری می کند.

۱۰۰ هزار تن در جاده های استان آسفالت ریزی شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: طرح آسفالت ریزی در جاده های استان از ۱۵ خرداد امسال شروع شده و تاکنون ۱۰۰ هزار تن آسفالت ریزی شده است.

علیزاده، ادامه داد: در این راستا در ۱۳ جاده استان از جمله تبریز - صوفیان - مرند، تبریز - آذرشهر، مراغه - هشترود، آزاد راه پیامبر اعظم، میانه - سرچم، میانه - فیروزاباد، تبریز - بستان آباد، اهر - کلیبر و نوار مرزی طرح آسفالت ریزی با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه تبریز - زنجان، گفت: یک سرمایه گذار بخش خصوصی با انعقاد قرارداد ۸۵ میلیارد تومانی بخش های بحرانی واقع در این مسیر را روسازی خواهد کرد و در این راستا تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ تن قیر در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راهداری دارد که از این مقدار ۲۳۶ کیلومتر آزاد راه، ۵۶۷ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۳ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ راه روستایی است.

۳۰۷۷/۸۰۲۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سلاجقه گفت: وضعیت آب و هوای دریاچه ارومیه با بارش هایی که اخیرا در محدوده آذربایجان شرقی اتفاق افتاد باعث شد تا این دریاچه پرآب باشد و همین مایه خوشحالی و شعف مردم ارومیه شده است.

کد خبر 845152 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها دریا و دریاچه خبر مهم دریاچه ارومیه استان آذربایجان شرقی

دیگر خبرها

  • تورم سالانه زنجان ۶ درصد کاهش یافت
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • حذف پیچ‌های خطرناک محور جلفا به سیه‌رود
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • آمار عجیب پلیس راهور در خصوص عابرین پیاده (فیلم)