Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسین لامی زاده روز سه شنبه در نشست شورای  هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان دزفول در محل فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: برخورد جدی و قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادان متجاهر در دستور کار قرار گرفته به همین منظور طی هماهنگی با مراکز درمانی،  افراد معتادی که بازداشت می شوند بعد از درمان در دوره های فنی حرفه ای در محل کمپ ها شرکت و از تسهیلات بانکی ۵۰۰ میلیون ریالی اشتغالزایی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از بازگشت به اعتیاد و صیانت از فرد و خانواده وی عنوان کرد و گفت: افزون بر ۲۰ میلیارد ریال از محل ستاد مبارزه با مواد مخدر و هشت میلیارد ریال از محل استانداری خوزستان در اختیار بسیج مستضعفین قرار گرفته که با این اعتبار عملیات ساخت کمپ اعتیاد در ورودی اهواز به سمت حمیدیه آغاز شده است.
لامی زاده افزود: این کمپ به صورت آزمایشی از اول شهریورماه بهره برداری می شود و کار پذیرش، درمان و آموزش دوره های فنی حرفه ای را انجام خواهد داد.
وی گفت: این مرکز یک مجتمع ترک اعتیاد، بهبود و اشتغالزایی با ظرفیت بالا است که پس از بهره برداری در اختیار استان قرار می گیرد.  
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان از فعالیت های انجام شده در دزفول تقدیر کرد و گفت: سطح توقع از شهرستان دزفول بالاتر است و برای رسیدن به اهداف مدنظر باید اقدامات فرهنگی به صورت تخصصی تر انجام شود.
وی افزود: وامی که قرار بود به معتادان بهبود یافته واگذار شود کم بود لذا به کمک بهزیستی به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت ضمن اینکه دوره های فنی حرفه ای نیز رایگان برگزار و مبلغ بیمه افراد نیز تا یکسال پرداخت می شود.

لامی زاده با بیان اینکه ردپای اعتیاد در هر جرمی دیده می شود، اظهار داشت: عامل بزهکاری های مختلف، کودک آزاری و طلاق است و هر اقدامی برای پیشگیری از اعتیاد در کاهش سایر آسیب‌های اجتماعی موثر است.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز بر لزوم پرداختن به آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: باید تحلیلی از وضعیت مواد مخدر در ابعاد مختلف و تاثیر آن بر امنیت شهرستان صورت گیرد و طرح توانمندسازی اجتماعی نیز مدنظر باشد.
محمد حیدری افزود: باید بدانیم در ۲ سال اخیر آمار تولیدکنندگان و گرفتار شدگان اعتیاد چقدر بوده است تا برای آنها برنامه ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه این موضوع باید با همکاری دستگاه های اجرایی اجرا و از جهات مختلف پیگیری شود، اظهار داشت: بخش زیادی از اعتبارات مبتنی بر تلاش های صورت گرفته واگذار می شوند.
حیدری ضمن تقدیر از همکاری دادگاه انقلاب دزفول درخصوص مواد مخدر پیشنهاد کرد: دزفول به عنوان پایلوت طرح موردنظر اعتیاد معرفی و دستگاه های پشتیبان نیز وارد عمل شوند تا افراد بهبود یافته بتوانند از دوره های فنی حرفه ای و تسهیلاتی که ارائه می شود، استفاده کنند.
وی افزود: در چهار ماه نخست امسال ۶۲۵ نفر در شهرستان دزفول در خصوص مواد مخدر دستگیر شده  اند.  
در این نشست در خصوص مشکلات نهادهای مختلف درخصوص مبارزه با مواد مخدر بحث و تبادل نظر شد.
۷۲۷۸/۳۰۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ آیین سنتی گرگیعان در شهرستان شوش باشکوه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگار خبرآنلاین ؛ شب گذشته سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ جشن گرگیعان در یکی از مناطق جنوبی شهر شوش با جمعیتی بیش از ۳ هزار نفر، با شور و نشاط بالا برگزارشد، که این مراسم با مدیریت سید هاشم علوی معروف به (سید هاشم لانسانیه) تدارک و بعنوان جشنی بزرگ در شهرستان برگزار گردید.

علوی هرساله مدیریت تعدادی از برنامه های مذهبی را با مدیریت خود و کاملا مردمی برگزار کرده بود و جشن دیشب اولین و آخرین برنامه او در شهرستان نیست.

ایشان در ادامه گفتند؛تمام سعی ما در برگزاری مراسم مذهبی با کیفیت است و چه بهتر که میلاد امام حسن مجتبی (ع) باشد چرا که مردم ما محب اهل بیت ع هستند و همه مردم شوش با افتخار پای این مذهب ایستاده ایم.

وی افزود؛ این جشن بزرگ را به کودکان غزه هدیه می کنم و از تمام مردم شهرستان شوش و همه استان خوزستان که در یاری رساندن به ما سهیم بودند تقدیر می کنم.


گرگیعان و گرگیعان، الله یعطیکم رضعان

گرگیعان یکی از آیین‌های قدیمی و ویژه ماه رمضان است که هر ساله در نیمه ماه رمضان و مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع) به شکلی خاص و شاد بین عرب‌های استان خوزستان برگزار می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888698

دیگر خبرها

  • بیم افزایش مصرف شیشه در کشور
  • کشف ۹۷ کیلو و ۸۰۰ گرم مخدر تریاک در شهرستان داورزن
  • دستگیری سوداگر مرگ و کشف بیش از ۴ کیلو گرم مواد مخدر در دلفان
  • سرشبکه قاچاق موادمخدر در زاهدان دستگیر شد
  • دستگیری ۲ متهم به قاچاق مواد مخدر در کاشمر
  • کشف بیش از ۹۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک منزل در بندرعباس
  • جمع‌آوری ۵۰۰معتاد متجاهر در طرح نوروزی در آذربایجان شرقی
  • جشن بزرگ آیین سنتی گرگیعان در شهرستان شوش باشکوه برگزار شد
  • فیلیپه نیستروم؛ ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان