Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز نهم مردادماه ۱۳۶۶ شمسی برابر با ششم ذی‌الحجّه سال ۱۴۰۷ قمری، هزاران زائر ایرانی و تعدادی از زائران دیگر کشور‌های اسلامی در مکه معظّمه، در حال انجام فریضه الهی برائت از مشرکین بودند که به دست ماموران دولت وهابی عربستان سعودی مورد تهاجم وحشیانه قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله به زائران خانه خدا نشان داد سردمداران وهابی عربستان، نه‌تنها لیاقت خدمت به حرمین شرفین در این کشور را ندارند، بلکه برای اثبات سرسپردگی خویش حاضرند احکام مُحکم الهی را نیز زیر پا بگذارند.

نکته دردناک آنجاست که بسیاری از آمار شهدا مربوط به روز‌های پس از حادثه است که مأموران سعودی اجازه مداوای مجروحین حادثه را در بیمارستان‌ها ندادند و برخی از مجروحین که جراحات حاد داشتند، پس از تحمل رنج و درد بسیار و در حالی که امکان مداوای آن‌ها بود، به شهادت رسیدند.

در ادامه اینفوگرافیکی از جمعه خونین حجاج را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان چشم خود را بر کشتار بیش از ۳۳ هزار فلسطینی بسته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی از انفعال جامعه جهانی در برابر جنایت‌های جاری در نوار غزه انتقاد کرد.

بن فرحان گفت: جهان با کشته‌شدن ۷ تن از نیروهای امدادی در غزه دست به اقدام زد، اما کشتار بیش از ۳۳ هزار فلسطینی تاکنون را نادیده گرفته است.

وی افزود: تلاش‌های صورت‌گرفته برای آتش‌بس برقراری آتش‌بس در غزه کافی نیست و ما باید ورود کمک‌ها را تسریع ببخشیم. ما خواهان آتش‌بس فوری در نوار غزه هستیم و نمی‌خواهیم تنش بیش‌تری در منطقه رخ بدهد.

وزیر امور خارجه عربستان ادامه داد: جان‌باختن ساکنان غزه به دلیل گرسنگی موید این موضوع است که نظام بین‌الملل در برخورد با وضعیت نوار غزه کاملاً شکست خورده است.

بن فرحان افزود: هیچ توجیهی برای جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به دست ساکنان غزه وجود ندارد. درباره فاجعه غزه استانداردهای دوگانه در جریان است.

کد خبر 6080109

دیگر خبرها

  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • جهان چشم خود را بر کشتار بیش از ۳۳ هزار فلسطینی بسته است
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند