Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@19:36:50 GMT

۵۹ پروژه در حال انجام در حوزه راهسازی استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۱۱۷۴

۵۹ پروژه در حال انجام در حوزه راهسازی استان مرکزی

مرزبان از ۵۹ پروژه فعال و در حال انجام در حوزه راهسازی استان مرکزی خبر داد.

«احمد مرزبان» با اشاره به فعالیت های راهسازی در استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: 59 پروژه فعال و در حال انجام در حوزه راه سازی در استان مرکزی وجود دارد که انعقاد قرارداد ملی برای ایمن سازی و تعریض محور پرحادثه شازند به ازنا از جمله این پروژه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اینکه قرارداد ملی به ارزش 107 میلیارد تومان برای تعریض و ایمن سازی محور شازند به ازنا که یکی از پرحادثه ترین محورهای استان می باشد منعقد شده است، افزود: وجود 6400 کیلومتر راه، استان مرکزی را یکی از پرترددترین استان های کشور قرار داده است که بخشی از این راه ها نیازمند ایمن سازی و تعریض هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: که از این میزان 432 کیلومتر بزرگراه، 209 کیلومتر آزادراه و 4430 کیلومتر راه روستایی است که 13 درصد بالاتر از میانگین 63 درصدی کشوری آسفالته هستند.

 

این مقام مسئول در ادامه به ساماندهی راه های پرترافیک استان اشاره کرد و بیان کرد: با پیگیری های مجمع نمایندگان استان اجرای طرح آزادراه تهران- اندیمشک، در حال اخذ مصوبه است، ترافیک و ایمنی محور اراک به سلفچگان را ساماندهی می کند.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی : در ادامه به اجرای 19 پروژه بازآفرینی شهری در استان مرکزی اشاره کرد و گفت:  23 درصد جمعیت شهر اراک ساکن در سکونت گاههای غیر رسمی هستند و یکی از اولویت های ما ساماندهی بافت های فرسوده است.

 

مرزبان ادامه داد: این مناطق با اجرای 19 پروژه در قالب بازآفرینی پایدار شهری است که شامل 17 محله هدف در ساوه  و 13 محله نیز در اراک است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در محله های هدف اجرای طرح بازآفرینی شهری، وام 40 میلیونی با سود 9 درصد پرداخت می شود، افزود: از مجموع 37 میلیارد تومان اعتبار این طرح، حدود 7 میلیارد تومان تخصیص و جذب شده است.

 

وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده، طرح های جامع شهرهای اراک، آشتیان، محلات  کمیجان پس از سالها بلاتکلیفی توسط شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید ، گفت: از مجموع 39 هزار و 210 واحد مسکن مهر در استان ، 432 واحد باقی مانده که تا پایان سال تکمیل و جشن اختتامیه برگزار خواهیم کرد.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه احداث کتابخانه مرکزی اراک اشاره کرد و گفت: این پروژه با هجده هزار مترمربع زیربنا نا تمام مانده بود که  پس از مدتی وقفه اکنون با تخصیص بخشی از اعتبارات در حال اجرا است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید قربان عید قربان دعای عرفه مراسم دعای عرفه روزنامه روزنامه ها اصفهان عید سعید قربان خطبه های نماز عید قربان عید غدیر استان مرکزی راه و شهرسازی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در پاسخ به پیگیری خبرگزاری تسنیم، ماجرای تخلف و درگیری کارکنان یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت در اراک با کارشناسان استاندارد استان مرکزی را تشریح کرد. - اخبار استانها -

سید سعید میرنظامی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اعلام جرم علیه جایگاه دار بنزین شهر اراک به اتهام برخورد غیر قانونی با نماینده استاندارد به دادستانی مرکز استان اظهار  داشت: براساس وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران به منظور نظارت بر خدمات مشمول استاندارد اجباری، کارشناسان اداره کل استاندارد استان مرکزی، جهت نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت استان در فروردین ماه امسال به یکی ازجایگاه‌های عرضه سوخت در شهرستان اراک مراجعه کردند.

وی افزود: مسئول و کارکنان جایگاه به محض شروع بازرسی کارشناسان استاندارد،  شروع به پرخاش و توهین نمودند و با جوسازی و تعطیل کردن ارائه خدمات در آن جایگاه سوخت، به تحریک خدمات گیرندگان پرداخته و با استفاده از این فرصت مانع بازرسی کارشناسان این اداره کل از آن جایگاه سوخت شدند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: در پی این اتفاق موضوع پرونده جرم جایگاه دار توسط این اداره کل به مرجع شبه قضایی کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه استاندارد ارجاع و با حضور و اتفاق نظر اعضای کمیسیون و معاون رییس کل دادگستری استان به عنوان قاضی منتخب قوه قضاییه در کمیسیون ماده 42 استان مرکزی، موضوع به صورت دقیق مورد بررسی اعضا قرار گرفت و با احراز جرم در کمیسیون پرونده عمل مجرمانه، متهم برای رسیدگی به دادستانی مرکز استان ارجاع گردید.

میرنظامی خاطرنشان کرد: مطابق بند 8 ماده 40 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، ممانعت از ورود کارشناسان در امر بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی و محل عرضه، فروش، تمرکز، توزیع و بسته بندی محصولات مشمول مقررات استانداردهای اجباری جرم بوده و مرتکبان به مجازات مقرر در قانون محکوم می شوند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود
  • برنامه‌های سفر رئیسی به سریلانکا
  • برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم