Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا آشناگر روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام (ره) استانداری افزود: صنایع و معادن استان سمنان جزو صنایعی در کشور محسوب می‌شود که کمترین تاثیر از تحریم‌ها را داشته است.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۰۰درصد تعهد اشتغال استان در سال گذشته محقق شد، گفت: با وجود فشارهای اقتصادی کارخانه‌های استان فعال است و در مدت اخیر ۴۳ واحد تولیدی مشکل دار استان به ۳۳ واحد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: استان سمنان فرصت خوبی برای جویندگان کار در کشور ایجاد کرده و چون نقش استان، نقش منطقه‌ای نیست، مشارکت جدی و فعال برای شکوفایی اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه آب‌های سطحی استان سمنان به خوبی مهار نشده است، افزود: کشاورزی بخش کمی از پهنه استان را تشکیل می‌دهد، اما این وسعت کم نقشی مهم در اشتغالزایی و تولید ارزش افزوده دارد و یکی از این محصولات دارای ارزش افزوده بالا پسته است.

آشناگر با اشاره به اینکه متوسط بارندگی استان سمنان از متوسط کشوری پایین‌تر و حدود ۱۳۴ ملیمتر است، ادامه داد: برداشت از منابع آب زیرزمینی در این استان حدود ۷۷ درصد و بیشتر از متوسط کشور است.
استاندار سمنان با بیان اینکه کشاورزی استان دارای ارزش افزوده بالاست، گفت: امسال بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال تولید ثروت با برداشت بیش از ۴۸ هزار تن پسته از باغ‌های استان پیش‌بینی شده است.

انتقال آب خزر نیازمند حمایت ساسی و اجتماعی

استاندار سمنان یادآور شد: انتقال آب خزر به استان سمنان و کویر فلات مرکزی مهم و دارای اهمیت و اجرای آن نیازمند حمایت اجتماعی و سیاسی است.

آشناگر تصریح کرد: منفعت انتقال آب خزر فقط برای استان سمنان نیست و منفعت آن شامل استان‌های همجوار و تهران نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح انتقال آب خزر به استان سمنان ضرورتی برای پذیرا شدن جمعیت سریز استان‌ تهران و دیگر استان‌های همجوار به سمنان است.


نرخ رشد جمعیت سمنان از کشور بالاتر است

استاندار سمنان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت استان بیشتر از نرخ رشد کشوری است، بیان کرد: متوسط نرخ رشد جمعیت در استان ۲.۶ درصد و در کشور ۱.۷ درصد است.

آشناگر افزود: در برخی شهرستان‌های استان سمنان مانند گرمسار میانگین نرخ رشد جمعیت ۵.۸ درصد است.

به گفته وی، تعداد جمعیت دانشجویی، نرخ بالای باسوادی و توسعه انسانی نشان از وضعیت خوب استان سمنان است، اما محدودیت منابع آبی از جمله محدودیت‌ها و مشکلات استان محسوب می‌شود.

در استان سمنان پنج هزار و ۱۵۴ واحد اقتصادی در سه بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۷ واحد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت  استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان توسعه اقتصادی جلسه شورای اداری اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای فعال کردن کارخانه‌های تعطیل در سمنان برداشته شد

آفتاب‌‌نیوز :

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان دقایقی قبل وارد فرودگاه سمنان شد و در بدو ورود مورد استقبال نماینده، ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان و مسؤولان ارشد استانی قرار گرفت.

مراسم استقبال از رئیس جمهور ساعت ۹ صبح در مسیر میدان امام (ره) به سمت مسجد امام (ره) سمنان برگزار و سپس دیدار مردمی رئیسی در این مسجد انجام می‌شود.

برگزاری جشن احیای واحد‌های راکد تولیدی در استان سمنان، افتتاح پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی، حضور در جلسه شورای اداری، برگزاری جشن واگذاری زمین برای قانون جوانی جمعیت و ... از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان سمنان است.

دیدار مردمی رئیس جمهور در شهرستان شاهرود نیز ساعت ۱۶ در استادیوم تختی برگزار می‌شود.

رئیسی: گام‌های خوبی برای فعال کردن کارخانه‌های تعطیل در سمنان برداشته شد

رئیسی در بدو ورود به فرودگاه سمنان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گام‌های خوبی برای فعال کردن کارخانه‌های تعطیل در استان سمنان برداشته شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای فعال کردن کارخانه‌های تعطیل در سمنان برداشته شد
  • الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای