Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: از بهمن سال گذشته تا آخرین مبارزه‌ای که با ملخ‌های صحرایی صورت گرفت سطح مبارزات به بیش از ۷۵۰ هزار هکتار رسید که در تمام ادوار مبارزات با ملخ صحرایی بی سابقه بوده است. تاریخ انتشار: 14:19 - 22 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۰۶۲۸ سید محمدرضا میر در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص آخرین وضعیت مبارزه با ملخ صحرایی اظهار کرد: مبارزه با ملخ‌های صحرایی در این نوبت به پایان رسید و این ملخ‌ها باتوجه به شرایط آب و هوا عمدتا به سمت کشور‌های هند و پاکستان هجوم آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: ملخ‌های صحرایی تا بهمن ماه به کشور هجوم نخواهند آورد و کشور تا آن زمان در امان خواهد بود.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات خاطر نشان کرد: تمام مراتع، زمین‌های کشاورزی و باغات کشور از آفت ملخ صحرایی پاکسازی شده اند تا اینکه از بهمن ماه با هجوم دوباره آنها، مراحل پاکسازی آغاز شود.
میر بیان کرد: حجم ریزش و هجوم ملخ صحرایی در نوبت آینده نسبت به سال‌های گذشته بیشتر خواهد بود، اما به نسبت نوبت سال ۹۷_۹۸ کاهش خواهد داشت.
وی تصریح کرد: از بهمن سال گذشته تا آخرین مبارزه‌ای که با ملخ‌های صحرایی صورت گرفت سطح مبارزات به بیش از ۷۵۰ هزار هکتار رسید که در تمام ادوار مبارزات با ملخ صحرایی در کشور بی سابقه بوده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ملخ مبارزه پاکسازی نباتات آفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارتزا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده است که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

فرشته صادقی نسب افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد وگسترش بیماری برگی بویژه زنگ زرد گندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، درصورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع رسانی لازم را در خصوص  کانون کوبی و سمپاشی  مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی نسب اظهارکرد:  با توجه به نقش بیماریها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه  بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

صادقی نسب اضافه کرد: عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام  می گیرد.

دیگر خبرها

  • مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود
  • مبارزه علیه آفت سن گندم در بهمن
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری