Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@14:38:36 GMT

بیش از ۱۶ هزار راس دام در شهرستان ری مایه کوبی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۲۱۱۵

بیش از ۱۶ هزار راس دام در شهرستان ری مایه کوبی شد

وحید رستگاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۰ هزار راس دام سنگین در دامداری های سنتی و مدرن شهرستان ری وجود دارد که از این میزان ۲۱ هزار گاو شیری علیه بیماری تب مالت و سل واکسنه شده است.

وی ادامه داد: طرح پیشگیری از بیماری های سل و تب مالت(بروسلز) هر ۶ ماه یکبار در اداره دامپزشکی اجرا می شود تا سلامت و کیفیت گوشت، شیر و محصولات لبنی تضمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستگاری تصریح کرد: بیماری تب مالت و سل از طریق واکسیناسیون و همچنین خونگیری از دام‌ها قابل تشخیص و پیشگیری است که از ابتدای سال تاکنون هیچ موردی از این بیماری در جمعیت گاو و گوساله شهرستان ری مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه تب مالت بیماری مشترک بین انسان و دام است، افزود: از مهمترین علائم این بیماری در دام سقط جنین در دام‌های ماده و از علائم آن در انسان می‌توان به تب بالا، کاهش شدید وزن، عقیم شدن در شخص مذکر، دردهای شدید مفصلی و عضلانی اشاره کرد که با انجام واکسیناسیون به موقع و مستمر و حذف دام‌های راکتور (آلوده و تشخیص مثبت داده شده از حیث بیماری) و همچنین ضد عفونی مکان‌های آلوده می توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، سل و بروسلوز (تب مالت) از مهمترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام هستند که در اکثر نقاط دنیا شایع می باشد و علاوه بر کاهش تولید، ضرر و زیان اقتصادی فراوان به دامداری‌ها وارد می کند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، قلعه نو و خاوران در جنوب استان تهران واقع شده است.

۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جنوب استان تهران سقط جنین شیر گوشت واکسیناسیون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان

محمود زین الدینی گفت: طرح واکسیناسیون دام های سبک شهرستان کرمان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک همزمان با شروع فصل بهار آغاز شده است و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نقش مهمی در حفظ و حراست از سرمایه های دامی دارد و هدف از اجرای این طرح، ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان در جمعیت دام های سبک می باشد، افزود: با توجه به اینکه این بیماری جزو بیماری های به شدت کشنده در جمعیت دام های سبک می باشد و در چراگاه های مشترک با حیات وحش قابلیت انتقال به جمعیت نشخوارکنندگان حیات وحش را دارد و به منظور ایمن سازی دام های روستایی به صورت رایگان با استفاده از تمام توان بخش دولتی و با اخذ قرارداد خرید خدمت از بخش خصوصی واکسیناسیون انجام می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان بیان کرد: واکسیناسیون سراسری دام های سبک علیه بیماری های مختلف دامی، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت دام دارد و از اهمیت بالایی در حفظ سلامت دام و امنیت غذایی برخوردار است.

وی از دامداران درخواست کرد: به منظور پیشگیری از سرایت بیماری در جمعیت دام های سبک و با توجه به کوچ رو بودن بخشی از دام های شهرستان، همکاری لازم را با تیم های واکسیناسیون داشته باشند و حتما قبل از کوچ نسبت به واکسیناسیون دام های خود اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • آرنولد روی تخت بیمارستان؛ بیماری آرنولد چیست؟
  • تمجید با احتیاط بلینگام از ستاره جدید انگلیس
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • واکسینه شدن ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد؛ بیماری سعید راد چیست؟
  • ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل واکسینه شدند
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل