Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:32:34 GMT

تاثیر قاچاق کالا بر وضعیت تولید در حوزه مد و لباس

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۲۳۶۵

تاثیر قاچاق کالا بر وضعیت تولید در حوزه مد و لباس

به گزارش خبرنگار مهر، بنا به اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان مستقر در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، ۳۲۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در تیرماه امسال کشف‌ شده که در این میان انواع پارچه با ۱۳.۵ میلیارد ریال، لباس و متفرعات لباس با ۱۲.۲ میلیارد ریال و کیف و کفش با ۸.۲ میلیارد ریال در زمره بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این آمار محصولات قاچاق و شرایط اقتصادی و مواجه شدن تولیدکنندگان با تعرفه‌ها، روبه‌روز آمار بیکار شده‌ها در حوزه تولید محصولات مد و لباس و حجاب و عفاف افزایش پیدا می‌کند.

پیش از این، «اسدالله سلیمانی»، عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب در گفت‌وگو با مهر گفته بود که «در حال حاضر نزدیک به ۹۵ درصد محصولات حجاب خارجی است و می‌بینیم قیمت‌ها برای چادر مشکی تقریباً ۴۰۰ درصد بالا رفته است؛ یعنی در هیچ نوع پوشاکی چنین افزایش قیمتی نداشتیم».

سلیمانی می‌گوید: «مگر ساماندهی این حوزه تا چه اندازه هزینه می‌برد که نمی‌توانند به‌خوبی این حوزه را بگردانند؟ در حالی‌که اگر ما ۵۰ میلیون متر پارچه در کشور داشتیم چادرمان به قیمت قبل برمی‌گشت. این سوال برای من و تمامی تولیدکنندگان محصولات حجاب و انجمن تخصصی تولیدکنندگان محصولات حجاب پیش آمده که مسئولان چه عنادی با تولیدکنندگان محصولات حجاب دارند؟ آن‌ها هیچ توجهی به این حوزه ندارند و در حال حاضر جامعه ۲۵ هزارنفری که در بخش حجاب فعالیت می‌کنند نزدیک به ۳۰ درصد آنان بیکار شدند، حداقل به این موضوع هم نگاه نمی‌کنند.»

بر این مبنا، اگر چه کشف و ضبط محصولات قاچاق در این حوزه، خبری امیدوارکننده است، اما به نظر می‌رسد وضعیت تولید محصولات مد و لباس و عفاف و حجاب در سالی که به عنوان «رونق تولید» نامگذاری شده، همچنان وخیم است و سیاست‌ها و راهکارهای ساختارمند برای ارتقای تولید داخلی و مقابله با قاچاق وجود ندارد. 

کد خبر 4691480 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر تهران قاچاق کالا کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی ادبیات گردشگری روز خبرنگار ادبیات جهان معرفی کتاب ترجمه بازار نشر معرفی نشریات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خانه کتاب اصحاب رسانه بازار کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی لوازم خانگی در دام پلیس کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مرضیه یونسی گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان فامنین به پرونده قاچاق کالا شامل ۶۴ دستگاه خرد کن و ۲۴ قوطی تقویت کننده مو به ارزش ۸۷۳ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او افزود: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۸۷۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته یونسی، همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق، متهم را معادل ارزش کالا به پرداخت ۸۷۳ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت بیش از یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تأکید کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان کبودراهنگ از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردریالی برای قاچاقچی کالا در لرستان
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد ریال جریمه شد
  • فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است
  • محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان
  • قاچاقچی لوازم خانگی در دام پلیس کبودراهنگ