Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@19:16:35 GMT

برگزاری جشن اتمام واحدهای مسکن مهر تا پایان امسال

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۲۸۱۲

برگزاری جشن اتمام واحدهای مسکن مهر تا پایان امسال

علی نبیان در نشست پیگیری ویژه اتمام پروژه‌های مسکن مهر که با حضور احمد مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر برگزار شد، افزود : برای پیگیری و رفع مشکلات ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها از هشت استان کرمان، البرز، آذربایجان شرقی وغربی، کرمانشاه، گیلان، خراسان رضوی و لرستان دعوت کردیم با حضور در سازمان ملی زمین و مسکن مسائل و مشکلات خود در روند اجرای طرح مسکن مهر را تشریح کنند تا بتوانیم برای رفع این مشکلات اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان امسال دغدغه رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی است، اظهار داشت: البته طی توافقاتی مقرر شده بخشی از واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر به نهادهایی از جمله کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، وزارت دفاع و وزارت ارتباطات واگذار شود.

نبیان در خصوص پروژه‌های مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد نیز گفت: بیشتر این پروژه‌ها دارای مشکل حقوقی هستند که مشکلات آنها به تازگی برطرف شده است و در تکالیف دولت تا پایان سال قرار نمی‌گیرند هر چند درصددیم آنها را نیز با نهایت سرعت پیش ببریم.

وی افزود: بخش دیگری از واحدهای باقیمانده مسکن مهر که امکان و استعداد تبدیل به پروژه‌های مشارکتی را داشته باشند نیز در قالب طرح اقدام ملی به متقاضیان واگذار خواهند شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن استفاده از ظرفیت اعتبارات استانی و همت همه دستگاه‌های امور زیربنایی را خواستار شد و ادامه داد: لازمه پایان پروژه‌های مسکن مهر فاقد مشکلات حقوقی ایجاد سازوکار مناسب و استفاده از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های مسوول در مسکن مهر است و استانداران بایستی اعتبارات لازم را به این پروژه‌ها اختصاص دهند تا بتوانیم تا پایان سال ۹۸ جشن اتمام مسکن مهر را در سراسر کشور برگزار کنیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تدقیق حریم گسل‌های شهر گرگان به اتمام رسید

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، «علی بیت‌اللهی» از اتمام طرح تدقیق حریم گسل‌های شهر گرگان خبر داد.

بر اساس اعلام مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تیم تخصصی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به سرپرستی رییس بخش زلزله‌شناسی این مرکز، با توجه به مسوولیت‌های قانونی در زمینه تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم در کشور بر اساس بند «ض» ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور و همچنین بر اساس طرح مشترک با شورای‌عالی شهرسازی و معماری در همین موضوع برای ۳۳ شهر کشور در این مرحله، نسبت به انجام مطالعات در فازهای مختلف در زمینه تعیین حرایم گسل‌ها در سطح شهر گرگان و حاشیه آن اقدام کرد.

پس از انجام مراحل مختلف مطالعاتی، بازدیدهای گسترده تخصصی و انجام آزمایش‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف این شهر و شعاع ۱۰ کیلومتری آن، مراحل فنی این طرح بزرگ به اتمام رسید.

این طرح بزرگ که با هدایت و محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مقام مجری و همچنین با همکاری اداره کل راه و شهرسازی گلستان و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح این استان انجام شد، علاوه ‌بر تعیین محدوده حرایم گسل‌های اصلی شهر گرگان با شیوه دقیق، همه ساختمان‌های با اهمیت، ابنیه فنی، تاسیسات شهری و غیرشهری، شبکه حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی و دیگر زیرساخت‌های قرار گرفته در حرایم گسلی مورد نظر به‌منظور تعیین راهکارهای کاهش ریسک و انجام فرایندمقاوم‌سازی مناسب، شناسایی، تحلیل ریسک و اولویت‌بندی شده است.

نتایج ارزشمند این طرح، در اسرع وقت برای انجام مراحل قانونی و تصویب نهایی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارسال شده که پس از طی مراحل قانونی، به همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای بهره‌برداری در تصمیم‌گیری‌های آتی ابلاغ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی
  • نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور به اتمام رسید
  • اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد
  • تحویل واحدهای مسکن ملی مهرگان در مشهد تا پایان سال
  • تکمیل مسکن ملی مهرگان دو تا پایان سال 
  • طرح تدقیق حریم گسل‌های شهر گرگان به اتمام رسید