Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در جلسات هیأت دولت و با تأکید رئیس جمهور به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که مرجع رسمی و تنها مرجع اعلام تورم و رشد اقتصادی کشور، مرکز آمار ایران است.

 به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت در پنجاه‌ونهمین جلسه شورای عالی آمار اظهار داشت: مرکز آمار ایران هر ماه به صورت منظم شاخص قیمت‌ها را به صورت رسمی اعلام می کند و در جلسات هیأت دولت و با تأکید رئیس جمهور به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که مرجع رسمی و تنها مرجع اعلام تورم و رشد اقتصادی کشور، مرکز آمار ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: اگر چه بر اساس قانون، مرکز آمار ایران تنها مرجع رسمی تولید و انتشار آمارهای کشور است، اما این امر نافی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بانک مرکزی نیست و این بانک هم در تولید آمارهای مختلف فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهد، اما ضرورت دارد که تمام آمارهای رسمی از سوی مرکز آمار ایران منتشر شود. 

لازم به ذکر است، در پنجاه‌ونهمین جلسه شورای‌عالی آمار که با حضور نمایندگانی از بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه‌وبودجه کشور، وزارت نیرو، وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان ثبت‌احوال کشور، شرکت پست و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شد، در مورد چهار موضوع حذف موازی‌کاری در تولید و انتشار آمارهای رسمی شاخص قیمت و حساب‌های ملی، پیش‌نویس قانون آمار کشور، گزارش پیشرفت برنامه ملی توسعه آمار کشور و نیز تمدید فعالیت کمیته آمارهای بخش خصوصی به مدت ۲ سال تصمیم‌های لازم اتخاذ و به عنوان تصمیم شورای مذکور تصویب شد.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم رشد اقتصادی و کاهش تورم در سال ۲۰۲۴ (+اینفوگرافی)

بعد از کاهش ۴.۵ درصدی تورم سالانه در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته میلادی، آخرین داده‌های صندوق بین‌المللی پول حکایت از تدوام این روند برای ۳ سال آینده دارد.

به گزارش ایرنا، رشد اقتصادی کشور نیز بعد از ثبت رکورد منفی ۱.۸ در سال ۲۰۱۸، روندی صعودی را طی کرده و در سال ۲۰۲۳ رشدی ۴.۷ درصدی ره به ثبت رسانده است. بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی مثبت ایران برای سال‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت.  

اقدامات دولت سیزدهم در زمینه افزایش انضباط مالی، کنترل نقدینگی و پایه پولی کشور، حمایت از تولید و افزایش همکاری‌های بین‌المللی نقش قابل توجهی در کاهش تورم و رشد اقتصادی مثبت کشور داشته است.

علاوه بر صندوق بین‌المللی پول، بررسی گزارش‌های عموم مؤسسات و نهاد‌های پولی و بانکی جهان، حکایت از بهبود بسیاری از شاخص‌های اقتصادی جهان دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • تداوم رشد اقتصادی و کاهش تورم در سال ۲۰۲۴ (+اینفوگرافی)
  • مراسم رسمی استقبال از آیت‌ الله رئیسی در پاکستان