Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبر،  حاتم شاکرمی با اشاره به آخرین وضعیت راه اندازی سامانه جامع روابط کار که با هدف الکترونیکی ثبت قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما در مرحله راه اندازی است، اظهار داشت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار تمامی دادخواست ها در این سامانه ثبت خواهند شد و با انعکاس شفاف روابط بین کارگر و کارفرما، سامانه اجازه ثبت قرارداد سفید امضاء را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شفافیت موضوع اصلی راه اندازی این سامانه است، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کد کارفرمایی تمامی کارگاه ها را در اختیار دارد. برای استفاده از این سامانه همه کارگران و کارفرمایان کشور فقط یکبار باید با مراجعه به پیشخوان های دولت احراز هویت شوند و پس از آن در صورت مراجعه هر کدام از کارگران و کارفرمایان نیازی به ثبت اطلاعات فردی آنها نیست و سامانه با توجه به ثبت اطلاعات انجام شده به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

او گفت: هم اکنون به سمت الکترونیکی کردن خدمات پیش می رویم که برای تحقق این مهم باید یکسری از دستورالعمل ها و آیین نامه ها اصلاح شود. با اصلاح دستورالعمل ها و آیین نامه های ناقص، این سامانه کمک شایانی به ثبت قراردادهای شفاف بین کارگران و کارفرمایان خواهد کرد.

شاکرمی در ادامه با بیان اینکه عمده قراردادهای شفاهی در بخش خدمات هستند گفت: وجود قراردادهای سفید امضاء خیلی هم موجب احساس نگرانی بابت تضییع حداقل های پیش بینی شده در قانون نخواهد شد.

وی گفت:هیئت های تشخیص، سالانه ۴۰۰ هزار پرونده را بررسی می کنند.

کد خبر 4691646 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه جامع روابط کار قراردادهای موقت کار قرارداد کار سامانه ثبت قرارداد کار و دادخواست قیمت دلار بانک مرکزی ایران جنگ تجاری وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام قیمت نفت دلار بورس کالاهای اساسی قیمت سکه بهار آزادی وزارت جهاد کشاورزی دلار 4200 تومانی مالیات تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم

 

به گزارش پارس نیوز به نقل از اقتصاد100- از زمان راه اندازی سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir تاکنون قرارداد اجاره ۱۲۵ هزار و ۱۵۹ واحد در این سامانه توسط موجران و مستاجران و مشاوران املاک به ثبت رسیده که ثبت که ۵۳۶ قرارداد از این تعداد کل از ابتدای فروردین تا ۴ فروردین ۱۴۰۳ ثبت شده است.

 

هادی عباسی‌اصل ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: از ابتدای امسال تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کدرهگیری رایگان صرفا در سامانه خودنویس ثبت می‌شوند. دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس هم توسط مشاوران املاک و هم خود مردم به عنوان متعاملین به صورت رایگان امکان پذیر است.

ی توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ثبت مبایعه‌نامه نیز امسال به سامانه خودنویس منتقل می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود ارایه خدمات سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir تا پایان سال ۱۴۰۲ به تمام استانهای کشور تسری پیدا می‌کند. هم‌اکنون خدمات فقط در بخش اجاره ارایه می‌شود اما گام دوم ما در سال آینده بحث مبایعه‌نامه است. متقاضیان از طریق پلتفرم آپارات و پیام‌رسانهای ایتا و بله می‌توانند فیلمهای آموزشی چگونگی استفاده از سامانه خودنویس را ببینند. پیش نیاز دریافت کد رهگیری رایگان، ثبت اطلاعات ملک مورد نظر در سامانه املاک و اسکان است؛ به طوری که اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

دیگر خبرها

  • صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی در شبکه بانکی
  • پیگیری وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصارزدایی می‌شود
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصار زدایی می‌شود
  • ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس اجباری است
  • ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس اجباری شد
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم
  • سوءاستفاده مشتریان خارجی از وضعیت فروش نفت ایران