Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:35:11 GMT

استاندارد باغ وحش‌ها افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۳۲۸۶

استاندارد باغ وحش‌ها افزایش می‌یابد

حمید ظهرابی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: تحویل گونه‌های حیوانی به باغ وحش‌ها با نظارت سازمان حفاظت محیط‌زیست و امور بهداشتی آن توسط سازمان دامپزشکی انجام می‌شود. 
وی اظهارداشت: تا ۵ سال گذشته بیش از ۷۰ درصد باغ وحش‌هایی که در کشور فعالیت می‌کردند نه مجوز و نه استانداردهای لازم را داشتند، از این رو دستورالعملی تهیه و به استانها ابلاغ شد که باید آن را رعایت کنند، در غیر این صورت هیچ باغ وحشی مجوز دریافت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظهرابی ادامه داد: قطعاً در این فرآیند تعدادی از باغ وحش‌ها تعطیل شدند و تعدادی نیز تلاش کردند که خود را به این استانداردها برسانند. از این رو اکنون بیش از ۹۰ درصد باغ وحش‌های فعال در کشور با رعایت این الزامات از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز گرفتند و قدم بعدی تا زمان ارتقای آن استانداردها است که تهیه آن‌ها آغاز شده است.
وی در خصوص تلفات ببرها در باغ وحش مشهد گفت: سال گذشته نیز چنین موضوعی مطرح شده بود و مشخص شد که در زمان زایمان ببرها معمولاً تلفاتی صورت می‌گیرد. روز گذشته نیز دوباره خبری شنیده شد که هفت ببر تازه متولد شده تلف شدند که موضوع در حال بررسی است.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره عملکرد باغ وحش ارم در خصوص آوردن شیر به ایران گفت: در این روند سازمان محیط زیست، زیستگاه‌های شیر را بررسی کرد و دید هیچ کدام از آن‌ها قدرت پذیرش این گونه ارزشمند را ندارند. بنابراین در شرایط فعلی نمی‌توان طرح احیا را مطرح کرد.
ظهرابی گفت: اینکه باغ وحش ارم اقدام به انجام چنین کاری کرده، حرکت خوبی است اما مسئله احیا مطرح نیست. مطالعه امکان‌سنجی شناسایی زیستگاه‌های قابل احیا گربه‌سانان در دستور کار سازمان قرار دارد که در صورت تامین اعتبار انجام خواهد شد.
همچنین عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تکمیل سخنان ظهرابی گفت: استاندارد باغ وحش‌های ما بسیار پایین است و باید سریع ارتقاء داده شوند تا شاهد تلفات گونه‌های ارزشمندی مانند ببر در این مکان‌ها نباشیم.
ظهرابی درباره فعالیت منطقه آزاد انزلی برای احداث دلفاریوم گفت یک آکواریوم در این منطقه احداث شده که مجوزی از سازمان محیط زیست نگرفته و همچنین در خصوص احداث دلفاریوم نیز تاکنون درخواستی به سازمان نیامده است.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد برای انجام فعالیت‌های خود هیچ وقت از سازمان محیط زیست درخواست مجوز نمی‌کند، گفت قرار است این موضوع که چرا از سازمان مجوز نمی‌گیرد را در شورای عالی مناطق آزاد مطرح کنیم.
ظهرابی در ادامه درباره قاچاق حیوانات گفت: قاچاق حیوانات دومین قاچاق پرسود در دنیا هست و همه جا نیز وجود دارد و تمام تلاش خود را با اصلاح ساختاری که در سازمان انجام می‌شود برای کاهش قاچاق انجام می‌دهیم.
وی اظهار داشت: مسئله قاچاق حیوانات با فرمانده نیروی انتظامی مطرح شد و قرار است تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه تهیه و امضا شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران همسو با سایر کشورهای جهان، گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌ها و ظرفیت تولید برق هسته‌ای برداشته است.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در جریان بازدید از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر درباره میزان برق هسته‌ای تولید شده در این نیروگاه اظهار داشت: ‌ در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته ۴ بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه تحقق تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ گفت: این طرح مهم با جدیت در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد و بلوغ هسته‌ای کشور از طریق تولید انرژی و برق هسته‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سهم ۱۱ درصدی برق هسته‌ای تولیدشده در نیروگاه‌های اتمی جهان عنوان کرد: در جریان برگزاری بیست و هشتمین اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل مقرر شد تا سال ۲۰۵۰ ظرفیت انرژی هسته‌ای برای تولید برق جهانی سه برابر شود که ما نیز گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی کشور خود برداشته‌ایم.

دیگر خبرها

  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی