Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:47:19 GMT

انقلاب بلاک‌چین به ایران رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۳۸۴۰

انقلاب بلاک‌چین به ایران رسیده است

افشین عاشوری روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک کارگروه ماینینگ انجمن بلاک‌چین و نظام صنفی رایانه‌ای با محوریت مصوبه فرآیند استخراج رمزارزها افزود: وزیر ارتباطات نیز اخیرا گفت که بلاک‌چین خواهد آمد، اما باید بگویم بلاک‌چین آمده و آن انقلابی که از آن صحبت می‌کنیم واقعا شکل گرفته است اما عده‌ای نمی‌خواهند این واقعیت را بپذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشاره کرد: بابت مصوبه‌ هیات وزیران درخصوص ماینینگ، متشکریم اما دست‌انداز دارد؛ از جمله اینکه تعرفه برق در آن مبهم است، ماینرهای ایرانی که در کشور به عنوان صنعت‌گر فعالیت می‌کنند، چرا باید تعرفه متوسط نرخ صادراتی برق را بپردازند؟ اگر این فعالیت، صنعت است باید برای آن تعرفه برق صنعتی هم در نظر بگیرند.

عاشوری یادآور شد: وزیر انرژی عراق در گفت‌وگویی اعلام کرده از ایران ۱۲۰۰ مگاوات برق می‌خرد و اگر فروشنده دیگری پیدا کند که برق را ارزان‌تر بفروشد، حتما از او خریداری خواهد کرد. ممکن است در آینده این اتفاق رخ دهد و در آن شرایط برق زیادی می‌ماند که مشتری ندارد.

رئیس کارگروه ماینینگ نیز در این نشست افزود: در مصوبه‌ای که درباره فرآیند استخراج رمز ارز ابلاغ شده، کسی از ما نظری نخواست، یکی از نکات مثبت این مصوبه به رسمیت شناختن صنعت ماینینگ در کشور است اما نکات دیگری در این بین، بسیار پر ابهام و گنگ است.  

محمدرضا شرفی اضافه کرد: اگر هر کدام از حاضران در این جلسه، ۵ ماه قبل بیت‌کوین می‌خریدند، امروز ارزش پول‌شان بیش از سه برابر شده بود به همین دلیل می‌گوییم این کار ریسک بسیار زیادی دارد و خیلی‌ها تحمل آن ریسک را ندارند.

وی تصریح کرد: تصور عمومی شکل‌گرفته در این خصوص، این است که سرمایه‌گذاری در این حوزه، پس از دو ماه به سوددهی می‌رسد، در حالی که اینطور نیست، امکان ندارد فرد ظرف مدت کوتاهی به سود برسد و دلیل آن سرعت بسیار بالای توسعه سخت‌افزارهای مربوط به این کار است، گاهی اوقات دستگاهی که برای ماینینگ خریداری می‌شود ، پس از شش ماه دیگر کارایی ندارد و باید آن را تعویض کرد.

در ادامه، عضو انجمن بلاک‌چین نیز در پاسخ به این که بیت‌کوین چه ارزش افزوده‌ای برای کشور ایجاد می‌کند، گفت: در فرآیند استخراج رمز ارز، برق به بیت‌کوین تبدیل و به چرخه اقتصادی کشور وارد می‌شود، ماینر بیش از ۷۰-۸۰ درصد پولی که از این راه به دست می‌آورد را در بحث ماینینگ سرمایه‌گذاری می‌کند، گذشته از آن میزان زیادی از این پول برای تهیه کابل، سوله، انشعاب اداره برق و تجهیزاتی هزینه می‌شود که ساخت آن ها در ایران صورت می‌گیرد.

حامد علوی افزود: بیت‌کوین به راحتی به دلار تبدیل می‌شود، دلار را به سادگی می‌توان به ریال تبدیل و داخل کشور استفاده کرد، سرمایه‌گذار بیت‌کوین داخل ایران است و سودش به کشور می‌رسد.

وی بیان داشت: در مصوبه‌ای که در خصوص ماینینگ ارائه شد، صحبت از نرخ متوسط صادراتی به میان آمده، عدد گنگی که ما نمی‌دانیم چیست، کشورهای همسایه مانند روسیه و قزاقستان در صنعت ماینینگ فعالیت می‌کنند و قیمت برقی که به ماینرها اختصاص می‌دهند ارزان است.

علوی ادامه داد:‌گاهی اوقات منتقدان ماینینگ می‌گویند چرا ساز و کاری برای مالیات گرفتن از ماینرها وجود ندارد، در حالی که کشورهایی که قبل از ما وارد این حوزه شده‌اند نیز هنوز ساز و کاری برای مالیات دادن ندارند و همه این مسائل باعث شده، ماینرها دستگاه‌های خودشان را خاموش کنند و به فکر رفتن از ایران باشند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بلاک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر دستی که به سمت کشور دراز شود قطع می‌شود

فرمانده تیپ ۲۱۶ ارتش زنجان به آمادگی نیروهای مسلح کشورمان اشاره کرد و گفت: هر دستی را که بخواهد به سمت این کشور دراز شود، بدون تردید قطع خواهند کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم زنجان، سرهنگ محمدعلی بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، اظهار داشت: ارتش دلار جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همواره در خدمت انقلاب چه در دوران جنگ و چه در دوران بعد از دفاع مقدس بوده و خدمات ارزنده‌ای را به کشور ارائه کرده است.

وی ادامه داد: تیپ ارتش زنجان هم در دوران دفاع مقدس حضور پررنگی داشته و بیش از 700 شهید تقدیم انقلاب کرده است، البته بعد از آن هم این تیپ، در تمامی حوادث طبیعی اعم از زلزله‌ها و سیل‌ها حضور پیدا کرده است و همچنان هوانیروز آن کمک حال کادر درمان است. اخیراً یک کودکی که در شهرستان ماهنشان قطع عضو شده بود با بالگرد ارتش به قزوین و سپس به تهران منتقل شد و خوشبختانه پیوند عضو قطع شده با موفقیت صورت گرفت.

فرمانده تیپ 216 ارتش زنجان با بیان اینکه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های بسیار متنوعی در این ایام برگزار شده است، گفت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری انواع مسابقات ورزشی و فرهنگی، برگزاری محفل انس با قرآن، غبارروبی مزار شهدا، ویزیت رایگان بیمارستان ارتش (28 و 29 فروردین)، دیدار با نماینده ولی فقیه جهت تجدید با بیعت با مقام معظم رهبری بخشی از این برنامه‌ها بوده است.

وی از کاشت 2 هزار اصله نهال در اسفند سال گذشته خبر داد و گفت: این اقدام در راستای کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال در راستای فرامین مقام معظم رهبری انجام شده است چرا که ارتش همواره خود را مطیع امر ولایت می‌داند؛ کاشت این درخت‌ها با نیت نام مطهر شهدا صورت گرفته است.

بیرانوند به اقتدار دفاعی نیروهای مسلح کشورمان اشاره کرد و گفت: سیلی محکم سپاه در قالب عملیات وعده صادق، به رژیم صهیونیستی، سبب خوشحالی ملت ایران شد و دشمنان بدانند که نیروهای مسلح تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا، از تمامیت ارضی کشورمان جانانه دفاع می‌کنند و هر دستی را که بخواهد به سمت این کشور دراز شود، بدون تردید قطع خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ها دقیقا چه زمانی اجرایی می‌شود؟!
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving (+فیلم و نمودار)
  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکم برای صیانت کشور هستند
  • با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد
  • سردار جوانی: اکنون باور اینکه زوال رژیم صهیونیستی فرا رسیده، شکل گرفته است
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور در کرج
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟
  • هر دستی که به سمت کشور دراز شود قطع می‌شود