Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@10:37:58 GMT

نجات جوان 26 ساله از مرگ حتمی در نیشابور

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۳۸۴۴

به گزارش ایلنا، رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی 22 بهمن نیشابور گفت: شب گذشته جوان 26 ساله بدنبال مسمویت شدید با قرص برنج به اورژانس این مرکز مراجعه کرد.

دکتر رضا امینی با اشاره به اینکه پس از گرفتن شرح حال از بیمار اقدامات اولیه بر روی وی صورت گرفت، افزود: با توجه به وخامت وضعیت بالینی و اختلال قلبی تنفسی بیمار، بلافاصله عملیات احیا (CPR)توسط متخصص طب اورژانس و پرستاران کشیک آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از حدود یک و نیم ساعت خوشبختانه علائم حیاتی بیمار به پایداری نسبی رسید و در ادامه با کمک متخصص داخلی کشیک روند درمان بیمار مدیریت شد.

رئیس بیمارستان 22 بهمن نیشابور گفت: بیمار در نهایت با هماهنگی ستاد هدایت جهت ادامه درمان به بخش مسمومین بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اعزام شد و با پیگیری های انجام شده حال عمومی بیمار مساعد گزارش شده است.

مسمومیت با قرص برنج یکی از خطرناکترین موارد مسمومیت بوده که با خطر مرگ بالایی همراه است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ۲۲ بهمن بیمارستان مرگ جوان قرص برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به کاشان با حضور در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و عیادت از بیماران و قدردانی از کادر درمان گفت: با وجود کاهش ۶ درصدی ماموریت اورژانس در ایام نوروز ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور بصورت ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند.

عین اللهی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ماه تاکنون در سطح کشور ۱۸۲ هزار ماموریت اورژانس انجام گرفته است گفت: ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس کشور گرفته شده و ۵۸ هزار بیمار توسط اورژانس در محل درمان شده که ۷۷ هزار نفر با آمبولانس به اورژانس منتقل شدند.

او افزود: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آنها سرپایی درمان شدند ۸۵۰ بیمار بدحال احیای قلبی شدند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۴۷۰ هزار نفر در کشور بستری شدند و ۱۱۶ هزار عمل جراحی در کشور انجام شده است که از این میزان ۳۵ هزار جراحی اورژانسی بوده است گفت: در حوزه بازرسی‌ها ۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی انجام شده است که از این میزان ۲هزار و ۷۰۰ مرکز به دلیل رعایت نکردن بهداشت مهر و موم شده است.

عین اللهی با بیان اینکه ۳هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۵هزار و ۷۰۰ آمبولانس و ۶۴ اتوبوس آمبولانس در حال خدمت رسانی به مردم هستند گفت: ۲ هواپیمای اورژانس، ۵۲ بالگرد اورژانس، ۲۷۰ موتور اورژانس و ۵ شناور دریایی نیز در حال حاضر مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

او افزود: بیش از ۹هزار و ۶۰۰ بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۳هزار و ۸۰۰ نفر بستری شدند.

عین اللهی گفت: در ۵هزار و ۵۰۰ بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی معاونت بهداشت که از اماکن مختلف انجام شده که ۷ تن مواد غذایی فاسد معدوم شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • اقدام به‌ موقع اورژانس گناوه جان یک مرد ۳۶ ساله را نجات داد
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را روانه بیمارستان کرد
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب
  • جزییات مرگ «پرستو بخشی» دکتر جوان + توضیحات رسمی
  • نجات مضروب گروگان‌گیری ایوانکی از مرگ/ درمان ادامه دارد
  • توضیحات فرماندار درباره مرگ تلخ پزشک زن جوان در خرم‌آباد!