Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:32:14 GMT

خام فروشی معضل اصلی صنعت چوب قم است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۳۹۰۲

خام فروشی معضل اصلی صنعت چوب قم است

حسین معماریان روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دفتر سرپرستی شهرک صنعتی ثامن الائمه(ع) قم افزود: مساله مواد اولیه نیز یکی از چالش‌های صنعت چوب قم است.

رئیس اتحادیه درودگران قم گفت: به دلیل طرح تنفس جنگل و جلوگیری از قطع درخت، تهیه مواد اولیه سبب مشکلات این صنعت و نابودی باغ‌های قم برای تامین چوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معماریان خاطرنشان کرد: طبق نظر سازمان صمت تامین مواد اولیه جزو اولویت‌های اصلی استان نبوده و همین مساله مشکلات را تشدید کرده است.

وی موضوع بیمه کارگران صنعت چوب را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: واحدهای مربوط به چوب و مبلمان استان در حقیقت در حکم نجاری‌های کوچک بوده و همین مساله در بیمه کارگران با مشکل ایجادشده است.
معماریان تصریح کرد: بیمه تامین اجتماعی کارگاه‌های زیر اشتغال 5 تن را با یارانه 10 درصد تحت پوشش قرار می‌دهد که سبب افزایش هزینه‌های تمام‌شده تولید برای تولیدکنندگان شده است.

مدیرعامل شرکت گاز قم نیز در این جلسه گفت: در هیچ‌کدام از شهرک صنعتی استان مشکلی ازنظر واگذاری انشعاب گاز با ظرفیت‌سازی‌های جدید ایجادشده، وجود ندارد.

علی‌رضا نصیری افزود: مشکل گاز شهرک‌های صنعتی استان به‌صورت کامل از بین رفته است.

وی همچنین بیان کرد: 1000مترمکعب ظرفیت گاز در شهرک ثامن بوده و در فاز 2 و 3 این شهرک مشکلی در زمینه تامین گاز وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم نیز در این جلسه، بیان کرد: پست برق شهرک صنعتی ثامن الائمه از سال گذشته برای حل معضل نوسانات تقویت‌شده است.

مهدی آهنین‌پنجه خاطرنشان کرد: درمجموع با برنامه‌های جدید شرکت برق مشکل نوسان این شهرک به‌صورت کامل برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: در رابطه با تامین برق شهرک صنعتی ثامن الائمه هیچ‌گونه مشکلی ازنظر زیرساختی وجود ندارد.

7403 / 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث چند شهرک صنعتی در باوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمحسن البرزی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» در این راستا در شهرستان باوی برنامه‌هایی در دستور کار است و اولین شهرستان در استان است که در راستای عملی کردن شعار سال از فروردین ماه اقدامات بسیار مهمی انجام داده است.

وی ادامه داد: احداث شهرک صنعتی رامین در شهر رامین و شهرک صنعتی دارویی در دستور کار است که در مراحل انعقاد تفاهم نامه هستند.

البرزی افزود: همچنین احداث شهر پوشاک در شهرستان در دستور کار است و در حال استعلام ملک موردنظر هستیم.

فرماندار باوی با اشاره به راه‌اندازی چندین شهرک صنعتی، گفت: راه‌اندازی این شهرک‌های صنعتی خود به خود باعث مشارکت مردم در اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود. همچنین برای احداث فاز‌های ۷ و ۸ نیروگاه رامین، مکاتبات لازم با نهاد ریاست جمهوری انجام شده است که در صورت عملی شدن این فازها، شاهد اشتغالزایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیز سازمان جهاد کشاورزی وام‌های اشتغالزایی ارائه می‌دهد و کشاورزان شهرستان باوی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

البرزی عنوان کرد: طرح زراعت چوب مورد تاکید و در دستور کار دولت است. در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام و بیش از ۲۰۰ هزار نهال کاشته شده است که می‌تواند اشتغالزایی بسیار خوبی در منطقه داشته باشد و به مردم اطلاع‌رسانی شده است که در طرح زراعت چوب حتما ورود کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود حداقل در یکی از شهرک‌های صنعتی شاهد اشتغالزایی بیش از هزار نفر به صورت مستقیم باشیم. با توجه به اینکه شهرستان باوی در مرکز استان واقع شده است، بسیاری از صنایعی که در شهرستان اهواز فضای کار ندارند، می‌توانند با اولویت اشتغالزایی نیروی بومی به باوی منتقل شوند.

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه