Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@02:10:00 GMT

رشد ۱۲۲۱ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۳۹۳۹

رشد ۱۲۲۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه با رشد ۱۲۲۱ واحد روبرو شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، براساس اطلاعت مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۹۸ با افزایش ۱۲۲۱ واحد به رقم ۲۵۷ هزار و ۹۷ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاخص کل با معیار هم‌وزن ۷۲۲ واحد رشد کرده و به رقم ۶۷ هزار و ۱۶۵ واحد رسید.

ارزش روز بازار امروز به بیش از ۹۴۳ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار بیش از ۴.۲ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۲۶ هزار نوبت معامله به ارزش ۱۰۹۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی- ارزشی ۳۲۹ واحد افزایش یافت و به رقم ۶۹ هزار و ۴۵۵ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۴۸۴ واحد رشد کرده و به رقم ۴۵ هزار و ۱۶ واحد رسید، شاخص آزاد شناور ۱۴۸۵ واحد رشد کرده و به رقم ۲۹۱ هزار و ۳۸۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس ۸۱۷ واحد رشد کرده و به رقم ۱۸۶ هزار و ۳۸۷ واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با ۲۷۹۲ واحد افزایش به رقم ۵۲۴ هزار و ۸۹۹ واحد رسید.

امروز نماد‌های همراه، اخابر، فولاد، رانفور، حکشتی، پارس همگی در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند و نماد فارس بیشترین اثر در کاهش شاخص بورس را داشته است.

امروز نماد‌های پربیننده مربوط به بانک تجارت به قیمت هر سه م. ۴۰۹ ریال، سایپا، مپنا، ایران ترانسفو، داده‌گستر عصر نوین، پارس خودرو، فولاد مبارکه، نوسازی و ساختمان تهران بودند.

به گزارش فارس، در فرابورس ایران نیز شاخص کل امروز ۲۸ واحد رشد کرده و به رقم ۳۴۶۷ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به ۱۹۰ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از ۱.۹ میلیارد سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب ۲۸۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۵۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های هرمز، ذوب، بزاگرس، شرانل، ارفع، شپاس بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد مارون بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

امروز نماد‌های پربننده فرابوس شامل ذوب آهن اصفهان، ریل‌پرداز سیر، توسعه و عمران استان کرمان، صنایع کاغذ پارس، بانک دی، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گسترش سرمایه‌گذاری ایران بوده‌اند.

به گزارش فارس، امروز با پیام ناظر بازار نماد کگاز ۱، شرکت شیشه و گاز با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام متوقف شد همچنین توقف نماد معاملاتی ثفارس، شرکت عمران و توسعه پارس متوقف شد. نماد معاملاتی شاملا شرکت معدنی املاح ایران و حق تقدم این نماد بعد از برگزاری مجمع عمومی بازگشایی شد.

امروز نماد معاملاتی بسوئیچ شرکت پارس سوئیچ و حق تقدم این شرکت بعد از برگزاری مجمع عمومی سالانه بازگشایی شد. همچنین نماد معاملاتی پترول پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و پارسیان، بیمه پارسیان بعد از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بازگشایی شدند، همچنین با پیام ناظر بازار نمادهی معاملاتی دپارس، پارس دارو وساخت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، دفارا، داروسازی فارابی و حق تقدم این شرکت بازگشایی شدند.

امروز همچنین وقفه نماد معاملاتی رتکو یک، شرکت کنترل خردگی تکین‌کو با توجه به تغییرات ۲۰ درصدی قیمت سهام دچار وقفه معاملاتی شد همچنین وقفه معاملاتی نماد بالبر ۱ شرکت کابل البرز با توجه به تغبیرات ۲۰ درصدی قیمت سهام به مدت ۶۰ دقیقه در وضعیت سفارش‌گیری قرار گرفت و پس از آن معاملات در دامنه نوسان فعلی ادامه خواهد یافت.

امروز همچنین توقف نماد چفیبر ۱، به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. با پیام ناظر متوقف شد، نماد مرقام ۱، ایران ارقام به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. متوقف شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چند روز گذشته شاهد افزایش تقاضا و رشد شاخص در بازار بودیم، اما امروز عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و اکثر نماد‌های شاخص ساز در منفی کار خود را به پایان رساندند. این اصلاح موقت فرصت مناسبی برای توجه به سهام جا مانده و خودنمایی مجدد بازیگر محور‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شایعه‌ای جدید در مورد واگذاری سهام تودلی خودروسازان دوباره به گوش می‌رسد که رنج‌های مثبت و استقبال از این صنعت را به همراه داشت. 

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۹۴۵۸ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۵۰۳۳ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. همچنین بازار ۵۲ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را تجربه کرد. در پایان معاملات امروز تعداد ۳۶۸ نماد (۴۷ درصد) در مثبت و ۴۱۴ نماد (۵۳ درصد) در منفی به کار خود پایان دادند. پس از گذشت از سقف قبلی، بازار به تعادل رسیده و می‌توان همچنان به امید جبران جاماندگی بازار روی سهم‌های بازار سهامداری کرد.

او در نهایت بیان کرد: شاخص کل با بیش از ۱۳۴۰۰ واحد کاهش رو به رو شد و به سطح ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید. این در حالی بود که شاخص هم‌وزن که نشان دهنده وضعیت کلی نماد‌های کوچک و متوسط است بارشد ۱۳۲۱ واحدی همراه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • گزارش روزانه بورس ۲ اردیبهشت/ رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص کل