Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

فاضل گفت: روزانه ۱۱۵ هزار بارنامه صادر می‌شود که ۳۵ تا ۴۰ درصد از این میزان مربوط به فرار بارنامه‌ای می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صابر فاضل مشاور فنی و علمی کانون سراسری کامیون‌داران کل کشور در نشست خبری امروز خود با اشاره به نقش پررنگ بازار راه‌های الکترونیکی حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در صنعت حمل‌ونقل، گفت: از دو سال گذشته با شروع استارت‌آپ‌ها مجوز‌هایی برای حضور بازارگاه‌ها در پایانه‌ها صادر شد و با ارائه بخشنامه‌ها نقش استارت‌آپ‌ها مشخص و موضوعات جدید کنسرسیوم‌ها در این حوزه مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دو سال گذشته مجوز ۱۵ بازارگاه توسط پایانه‌ها داده شده که تعدادی از این بازارگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

فاضل با اشاره به این‌که استان اصفهان پایتخت حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور به شمار می‌رود، گفت: بیش‌ترین جابه‌جایی‌ها بار مربوط به استان اصفهان است به طوری که ۴۸ میلیون تن بار از این استان جابه‌جا شده و حدود ۴۵۰ شرکت حمل‌ونقلی در این استان فعال هستند درنتیجه نقش بازارگاه‌های الکترونیکی در این استان نسبت به سایر استان‌های دیگر بیش‌تر است.

مشاور فنی و علمی کانون سراسری کامیون‌داران کل کشور با اشاره به این‌که تمامی بازارگاه‌های الکترونیکی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای با یکدیگر در ارتباط هستند، گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، صاحبان حقیقی و حقوقی کالا، رانندگان حمل بار جاده‌ای و کامیون‌ها و تریلی‌ها به عنوان چهار بخش اصلی در حوزه بازارگاه‌های الکترونیکی جاده‌ای فعال هستند.

وی اظهار کرد: ۴۲۸ میلیون تن بار در سال توسط صاحبان حقیقی و حقوقی جابه‌جا شده و حدود ۴۲۰ شرکت حمل‌ونقل کالا در این بخش فعالیت می‌کنند و از سوی دیگر ۴۸۴ هزار نفر راننده اقدام به جابه‌جایی بار در تمامی جاده‌های کشور می‌کنند.

فاضل با بیان این‌که در زمانی که نقش بازارگاه‌ها در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای مطرح شد، گفت: بسیاری از بخش‌ها ابتدا اعلام می‌کردند که بازارگاه‌ها به عنوان دلال‌های جدید وارد این حوزه می‌شوند و زمینه‌ساز مشکلات بسیار زیاد در حوزه جابه‌جایی بار خواهند شد، اما باید بدانیم که در بازارگاه‌های الکترونیکی هیچ بارنامه‌ای صادر نمی‌شود درنتیجه ما مجاز به اخذ کمیسیون نیستیم.

مشاور فنی و علمی کانون سراسری کامیون‌داران کل کشور گفت: مدل درآمدی ما به گونه‌ای است که درآمد سازمانی و سرویس دهنده داریم و در نقش خدمات‌رسان فعالیت می‌کنیم و ما سرویس دهنده را به بخش‌های مختلف متصل می‌کنیم.

وی گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که شفاف‌سازی و شناسنامه‌سازی ایجاد کنیم و مراکز خودرو و بار را به یکدیگر متصل کنیم.

فاضل اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد بار کشور خارج از اعلام بار بین رانندگان و صاحبان بار در چرخش است و همواره صاحبان بار از نبود راننده و رانندگان هم از نبود بار گله‌مند هستند درنتیجه با ایجاد این بازارگاه‌ها بخش عمده‌ای از این مشکلات برطرف می‌شود.

مشاور فنی و علمی کانون سراسری کامیون‌داران کل کشور کرد: از سال گذشته تا به امروز ۱۰۹ هزار بار به میزان ۱.۳ میلیون تن بار در بازارگاه الکترونیکی باروان اعلام شده است و ما از طریق این بازارگاه‌ها مشکل یک سر خالی بودن کامیون‌ها را برطرف کرده‌ایم و حدود ۱۸ درصد از آن‌ها با مشکل یک سر خالی بودن مواجه نیستند.

وی با بیان این‌که روزانه ۱۱۵ هزار بارنامه صادر می‌شود، گفت: ۳۵ تا ۴۰ درصد از این میزان با مشکل فرار بارنامه مواجه هستند و حدود ۴۷۴ شرکت صاحب بار حقیقی و ۷۷ صاحب بار حقوقی هستند همچنین طبق آمار‌های سازمان راهداری روزانه هزار و ۵۰۰ بارنامه بین‌المللی صادر می‌شود.

فاضل به اجرای طرح تن کیلومتر هم اشاره کرد و گفت: با استفاده از بازارگاه‌های الکترونیکی تمامی بار‌ها بر اساس محاسبه تن کیلومتر جابه‌جا می‌شوند و با استفاده از نرم‌افزاری که طراحی کرده‌ایم میزان بار، نرخ پایه و نرخ اعلام شده بر اساس تن کیلومتر را هم محاسبه و بررسی کرده‌ایم درنتیجه بخش عمده‌ای از نگرانی‌های کامیون‌داران در این بخش هم برطرف شده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بارنامه کامیون داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود

مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: به منظور افزایش ایمنی کاربران راه در آزاد راه تهران _کرج_قزوین پروژه لکه گیری و روکش  آسفالت حفاظتی و روکش آسفالت توپکا در این محور در دستور کار قرار گرفت.   وی افزود: این پروژه به طول ۵۰ کیلومتر در دو باند شمالی و جنوبی در آزادراه تهران-کرج-قزوین حوزه استان البرز در حال اجرا است.   مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه برای اجرای  این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده بخش قابل توجهی از پروژه تا پایان سال جاری قابل بهره برداری خواهد بود.   زندی فر خاطرنشان کرد:بر این اساس در طی ایام هفته با هماهنگی پلیس راه محدودیت های تردد در برخی از نقاط آزادراه( باند شمالی و جنوبی ) جهت اجرای این عملیات اعمال خواهد شد.   مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: ممکن است در برخی از نقاط آزاد راه که عملیات عمرانی اجرا می شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می شود، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • جابجایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد