Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-25@04:53:40 GMT

بازبینی دوره‌ای از جرثقیل‌های برجی پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۴۴۶۷

بازبینی دوره‌ای از جرثقیل‌های برجی پایتخت

به گزارش وانانیوز، 

 مهدی صالحی مدیرکل معماری و ساختمان با اشاره به حادثه اخیر سقوط جرثقیل ساختمانی در پایتخت گفت: با توجه به پروژه‌های عمرانی و ساخت سازهای موجود در پایتخت، کارگاه‌های ساختمانی بسیاری نیز در این زمینه فعال هستند که مدیریت شهری به منظور ساماندهی و ایمن‌سازی این کارگاه‌ها طرح نگهداشت شهر را به مرحله اجرا درآورده است و با توجه به تأکید معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، بازبینی و نظارت دوره‌ای بر جرثقیل‌های برجی (تاورکرین‌) در دستورکار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی با اشاره به نزدیک شدن فصل پاییز و همچنین آغاز فصل بارش و وزش بادهای فصلی گفت: در طرح ساماندهی و ارتقای ایمنی کارگاه‌های ساختمانی علاوه بر بازبینی از جرثقیل‌های برجی، داربست‌های خارجی محوطه‌های کارگاهی ساختمانی  مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 
وی بازرسی فنی و بررسی گواهینامه‌های بازرسی فنی جرثقیل‌های برجی و همچنین گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای اپراتورها را ازجمله اقدامات ضروری و لازم خواند و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی این معاونت، حوزه‌های شهرسازی و معماری مناطق و نواحی موظف هستند با مراجعه حضوری به کارگاه‌های ساختمانی ضمن رویت اصل گواهینامه‌های مربوطه، در خصوص تطبیق اسناد با نوع فعالیت‌، سال ساخت، ظرفیت، مکان ،تاریخ اعتبار و همچنین تکمیل چک‌لیست‌های نظارتی مربوطه اقدام کنند.


وی تأکید کرد: برنامه منظم و مداوم بازرسی و تعمیر و نگهداری برای هر جرثقیل طبق توصیه سازنده باید مدنظر کارفرمایان قرار گیرد و اگر در بازبینی‌های صورت گرفته مواردی مغایر با اسناد و استانداردهای فنی و ایمنی مشاهده شود با صدور اخطاریه و با رعایت ضوابط و مقرارت از فعالیت کارگاه‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد و سایر دستگاه‌های متولی نیز باید به وظایف خود عمل کنند.


مدیرکل معماری و ساختمان همچنین از تهیه بانک اطلاعات جامع از جرثقیل‌های برجی پایتخت بر اساس بازرسی‌های فنی و ایمنی خبر داد و گفت: در صدد هستیم درآینده نزدیک کارگاه آموزشی برای مسئولان و پرسنل حوزه‌های شهرسازی و معماری نواحی و مناطق جهت آشنایی بیشتر با این موضوع  برگزارکنیم.


صالحی تأکیدکرد: باید بازبینی‌ها و نظارت مستمر به صورت میدانی و با در نظرگرفتن مسائل ایمنی وحرفه‌ای صورت گیرد و چک لیست مربوطه نیز تهیه و موارد ایمنی به کار فرمایان اعلام شود تا از وقوع احتمالی حوادث در این زمینه کاسته شود.


بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مدیرکل معماری و ساختمان در پایان اعلام کرد در حوادث پیش آمده، موضوعات در دست بررسی کارشناسی قرار گرفته است تا ضمن مشخص شدن کم کاری‌ها، از حوادث احتمالی آتی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: شهرداری تهران تاورکرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران، اهداف اصلی این رویداد که به‌صورت هماهنگ و یکپارچه در مناطق مختلف پایتخت برگزار می‌شود، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی، رعایت ایمنی در سفرهای درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهادهای مردمی و نیز توجه ویژه به موتورسیکلت‌سواران، عابرین پیاده و... اعلام شده است.   

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این باره گفت: این رویداد، اقدامی نمادین است تا با عزم و اراده مشترک، توجه افکار عمومی را به موضوع ایمنی و رعایت مقررات مربوط به حمل و نقل شهری معطوف کنیم.  

شهریار افندی‎زاده تاکید کرد: راهبرد ایمنی، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و البته همراهی شهروندان است؛ بنابراین، تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راهور، شهرداری‌ها، شرکت‌های سازنده خودرو، آموزش و پرورش، مسئولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها، حتی رسانه‌ها  نیاز است در کنار هم  برای مقابله با تلفات ناشی از حوادث ترافیکی چاره‌اندیشی کنند. 

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، رویداد "ایمنی حمل و نقل" درنظر دارد توجه شهروندان تهرانی به‌خصوص اقشار در معرض خطر تصادفات مانند کودکان، افراد مسن، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و...، همچنین مدیران شهری، متولیان حوزه حمل و نقل و ایمنی، کاربران و فعالان فضای مجازی و سازمان‌های مردم ‎نهاد را به موضوع مهم رعایت مقررات ایمنی در خیابان‌ها و معابر پایتخت جلب کند. 

افندی‌زاده با اشاره به اینکه این برنامه از چهارم اردیبهشت ماه آغاز و تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تمرکز بر برنامه‌های آموزشی، ایمنی تردد در خیابان ویژه دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم‌نهاد و تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای از جمله: اکران پوستر رویداد در ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق، نواحی، پارک‌های آموزش ترافیک، همچنین روی انواع سازه‌های تبلیغاتی، پرتابل، بیلبورد، استرابورد و عرشه پل یا نمایش در تلویزیون‌های شهری و تولید و انتشار اخبار از رویدادهای مربوط، از جمله فعالیت‌هایی است که طی یک هفته انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • اجرای ده‌ها طرح عمرانی فعال راهداری در استان مرکزی
  • اجرای طرح‌های معماری ایرانی - اسلامی در بوستان‌های پایتخت
  • اجرای ۵۶ طرح عمرانی فعال در حوزه راهداری