Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تمامی دستیاران گروه‌های آموزشی بالینی دانشگاه در سال تحصیلی جدید، تحت پوشش بیمه مسئولیت شغلی قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، امیرعلی سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام اینکه تمامی دستیاران دانشگاه، تحت پوشش بیمه مسئولیت شغلی قرار می گیرند، گفت: طبق مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران و با هماهنگی دانشکده پزشکی و معاونت توسعه دانشگاه، تمامی دستیاران گروه‌های آموزشی بالینی دانشگاه در سال تحصیلی پیش رو، تحت پوشش بیمه مسئولیت شغلی یکی از شرکت‌های بیمه قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهراب پور افزود: در همین راستا فهرست تمامی دستیاران را از دانشکده پزشکی استعلام کرده‌ایم و به محض دریافت و ارایه آن به معاونت توسعه، اقدام لازم انجام خواهد شد و امیدواریم وعده‌های داده‌شده از سوی وزارت بهداشت برای بهبود وضعیت معیشتی دستیاران، عملی شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: همچنین کارگروهی در دانشگاه برای بررسی سقف تعداد کشیک‌ها و ساعات کاری دستیاران در گروه‌های مختلف تشکیل شده و امیدواریم با همکاری دستیاران و در چارچوب ضوابط جاری کشور بتوانیم گام‌هایی در جهت بهبود شرایط کاری دستیاران بالینی در بیمارستان‌ها برداریم.

وی با تاکید بر تلاش دانشگاه برای بهبود شرایط کاری دستیاران تصریح کرد: از معاونان آموزشی بیمارستان‌ها خواسته‌ایم به طور منظم با دستیاران بیمارستان یا نمایندگان آن‌ها ملاقات کنند و از شرایط تحصیلی و رفاهی آنان با خبر شوند.   سهراب پور بیان کرد: متاسفانه گاهی حل مسائل بسیار ساده‌ای که مخارج چندانی هم ندارد، در بیمارستان‌ها مغفول می‌ماند؛ در حالی که دستیاران عموماً به شدت گرفتارند و فرصت مراجعه به مسؤولین بیمارستان و طرح مشکلات را ندارند و یکی از وظایف معاونین آموزشی بیمارستان و رؤسای بیمارستان‌ها، ایجاد مکانیسم‌های دائمی مانند بازخوردگیری از دستیاران و برگزاری جلسات منظم با دستیاران ارشد بیمارستان است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تقویم آموزشی دانشگاه اظهار داشت: شروع رسمی دوره دستیاری در بیمارستان‌ها امسال در هفته اول شهریورماه خواهد بود و مشکلات سال گذشته که ناشی از معرفی دیرهنگام دستیاران از وزارت بهداشت بود، امسال وجود ندارد و بیمارستان‌ها فرصت دارند در هفته‌های قبل از شروع پاییز، دوره‌های فشرده توجیهی نظری و عملی برای دستیاران رشته‌های مختلف برگزار کنند.

سهراب پور توجه به موضوع تعهد حرفه‌ای در سطح دستیاران را از اولویت‌های آموزشی دانشگاه دانست و گفت: از معاونت تخصصی و فوق‌تخصصی دانشکده پزشکی خواسته‌ایم برنامه شش‌ ماهه، یک‌ساله و دوساله خود را در راستای آموزش، پایش و ارزشیابی تعهد حرفه‌ای در دستیاران تخصصی و فوق‌تخصصی را تا یک ماه آینده به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام کند تا با مشخص شدن این برنامه، از تمام ظرفیت‌های دانشگاه برای اجرای این برنامه استفاده شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بیشترین تماس پزشک با بیمار در سطح بیمارستان‌های تابعه دانشگاه، برای دستیاران دانشگاه پیش می‌آید و لازم است توجه لازم به این نقطه تماس مهم و حساس مبذول شود که خوشبختانه عمده دستیاران تخصصی و فوق‌ تخصصی دانشگاه افرادی باهوش، توانا و با انگیزه هستند و نقایصی که در اجرای عملی مصادیق تعهد حرفه‌ای در سطح اورژانس و بخش‌ها و درمانگاه‌ها دیده می‌شود، با یک برنامه‌ریزی هماهنگ و فراگیر کاملا قابل مداخله است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم برنامه‌ریزی‌های موازی برای توانمندسازی اساتید، پرستاران، منشی‌های بخش‌ها و درمانگاه‌ها و سایر کارکنانی که درگیر مراقبت بیماران هستند، در این عرصه هم فعالیت‌های خوبی در دست اقدام است و باید گسترش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، مرحوم مهدی قربانی ۴۸ ساله از مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه انجام گرفته است ادامه داد: کبد زنده یاد مهدی قربانی در این بیمارستان منتصریه به مردی ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد، پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحوم مهدی قربانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافت.

دیگر خبرها

  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد