Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: برای ورود جوانان به عرصه، تغییرات مدیریتی در سطح فرماندار، بخشدار و معاونان رخ می‌دهد. ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد جمال عرف امروز در نشست با معتمدین خراسان شمالی اظهار داشت: میانگین مشارکت مردم طی برگزاری ده دوره انتخابات گذشته 60.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد بوده است.

فرماندار گرگان خبر داد: اعلام کاندیداتوری 50 نفر برای انتخابات مجلس/آمادگی برای برگزاری انتخابات الکترونیکیبررسی اصلاح قانون انتخابات در مجلس به کجا رسید؟لاریجانی در گفتگو با تسنیم| برای انتخابات مجلس و حوزه انتخابیه تصمیمی نگرفته ام

وی با بیان اینکه انتخابات دوره پنجم و انتخابات دوره هفتم به ترتیب بالاترین و پایین ترین میزان مشارکت مردمی را به خود دیده اند افزود: انتظار می‌رود در انتخابات دوره یازدهم درصد مشارکت مردمی بالاتر از میانگین فعلی این شاخص باشد چراکه هرچه مشارکت مردمی در انتخابات بالاتر باشد آن دسته از کسانی که علیه نظام و کشور توطئه کرده‌اند پیام بازدارنده و قاطعی را دریافت خواهند کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور دهم لغایت 16 آذر را بازه زمانی برای ثبت نام نامزدها عنوان کرد و بیان داشت: وزارت کشور هفت ماه قبل از ثبت‌نام نامزدها کار خود را آغاز کرده و مسئولان هم جهت حضور در انتخابات شش ماه قبل از برگزاری آن استعفا داده‌اند. همچنین دهم لغایت 16 آذر بازه زمانی برای ثبت نام نامزدها جهت حضور در انتخابات دوره یازدهم است.

وی با بیان اینکه اخیراً بیش از 110 حزب و تشکل مجوز فعالیت دریافت کردند خاطر نشان کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات بیش از هر زمان دیگری به تمرکز بر نقاط مشترک احتیاج داریم تا انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری مردم انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت را 4 رکن اساسی انتخابات برشمرده و افزود: جامعه مدنی هر استان و معتمدین آن در حضور مشارکت، سلامت و رقابت نقش بسزایی دارند که می‌توانند مردم را به مشارکت در انتخابات سوق دهند و به لحاظ سلامت انتخابات نیز مراجع چهارگانه نظارت کامل را بر روند اجرای آن دارند.

وی با بیان اینکه انتخابات بازار سود و زیان نیست، اذعان داشت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که پول‌های مجهول وارد عرصه انتخابات شوند چراکه هر چه شفافیت در انتخابات بیشتر شود، اعتماد مردم نیز جلب می‌شود و مردم باید احساس کنند که انتخابات کاملاً سالم، قانونی و شفاف برگزار می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر کادر سازی در راستای ورود کادر جوان، باسواد و با انگیزه به چارچوب مدیریت کشور در پایان اضافه کرد: از آنجایی که مجبوریم چهارچوب مدیریت کشور را تغییر دهیم، به زودی فراخوانی برای ورود جوانان به حوزه های بخشداری، فرمانداری و معاونان اعلام خواهد شد که کانون های ارزیابی بر روند انتخاب و انتصاب آن نظارت دارند.

انتهای پیام/ ع

R7719/P1494/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوالنوری: مشارکت مردم در انتخابات با وجود تلاش دشمن خوب بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه امروز در کشور ما مسائل حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست به هم پیوسته است، اظهار داشت: از نظر داخلی وضع آشفته ای نداریم. میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی با وجود همه تلاش های دشمن و ناکارآمدی برخی مسئولان خوب بود.

وی ادامه داد: وقتی تعداد آرای باطله و سفید زیاد می شود باید پیام رای مردم را گرفت. مردم با این کار می گویند اصل نظام را قبول داریم اما برخی کارگزاران را نه.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید برای سرمایه اجتماعی اهمیت قائل شویم و پیام رفتار آنها را دریابیم.

ذوالنوری با اشاره به اینکه مجلس یازدهم کارهای خوبی داشته و قوانین خوبی تصویب کرده که مرتبط با زندگی مردم است، افزود: با این حال مردم نتیجه فعالیت های دولت و مجلس را به نحو محسوس در زندگی خود حس نمی کنند.

وی اضافه کرد: در مجلس دهم و یازدهم تنها ۲۵ نفر جزو افرادی بودند که تخصص اقتصادی داشتند، من چندین مرتبه پیشنهاد دادم این افراد در جلسات صحن حضور نیابند و وقتشان را برای کمیسیون بگذارند و از اساتید اقتصاد دانشگاه ها استفاده کنیم تا برای برون رفت از وضعیت موجود چاره ای بیندیشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در حوزه بیرونی در گذشته می گفتند شاه ژاندارم آمریکا در منطقه است، و این به معنی آن است که درواقع شاه حافظ منافع آمریکا در منطقه بود. اما امروز اگر انقلاب ما هیچ دستاوردی نداشته باشد، هیچ کس نمی تواند این انگ را به جمهوری اسلامی بزند که از یک قدرت خط می گیرد و تامین کننده منافع دیگران است. بلکه برعکس، ایده خاورمیانه بزرگ که دو محور داشت، یکی حذف جمهوری اسلامی و دیگری محوریت اسراییل در خاورمیانه، محقق نشد و اتفاقا در جمهوری اسلامی است که تاثیرگذار است و در عراق ، یمن، فلسطین، افغانستان، سوریه و لبنان اهداف آنها کاملا شکست خورد.

ذوالنوری با اشاره به معامله قرن، اظهارداشت: اگر ماجرای غزه اتفاق نمی افتاد و منافع کشورهای عربی با اسراییل گره می خورد، برای همیشه آرمان فلسطین نابود می شد. بنابراین برای اینکه آرمان فلسطین حفظ شود لازم بود این هزینه داده شود.

وی اضافه کرد: تا پیش از وقایع اخیر اگر در کشورهای غربی در مورد معامله قرن نظرسنجی می شد ۷۰ تا ۸۰ درصد رای مثبت می دادند، اما امروز کشورهای غربی جرات ندارند علنا از رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مطالبی که این روزها در جامعه مطرح است که چرا از رژیم صهیونیستی انتقام نمی گیریم و نیروهای مسلح را متهم می کنند که کوتاهی می کند، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی یک راه نجات دارد و آن درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی است که بتواند در دنیا اجماع را به نفع خود بازگرداند.

ذوالنوری تصریح کرد: آنگونه که رهبر انقلاب فرمودند حماس هنوز ۲۰ درصد از توان خود را هم به میدان نیاورده، با اینحال جمهوری اسلامی حق انتقام را محفوظ می داند، و زمان، مکان و هدف عملیات را خودش انتخاب می کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در محاسبات خود اشتباه کرده، ما نمی خواهیم شروع کننده باشیم، اما اگر آنها شروع کنند جمله امام راحل در مورد محو رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد.

ذوالنوری در ادامه این نشست در پاسخ به نماینده منتخب مجلس دوازدهم درباره دفاع از برنامه هیات رییسه گفت: من به وضعیت موجود هیات رییسه به جدیت انتقاد دارم. مجلس اکنون نماینده محور نیست و اکنون تمام قدرت در ریاست و تمرکز بر معاونت است و باید تحول در این مسایل اتفاق بیفتد و قدرت به نمایندگان باز گردد.

وی در پاسخ به نماینده منتخب تهران درباره مطلع نبودن از دستورات رهبری درباره رژیم صهیونیستی و منفعل عمل کردن برخی نمایندگان گفت: حوزه فرمانده کل قوا با مقام معظم رهبری است و در راس امور رهبر مدبر و حکیم قرار دارند و نیروهای مسلح هم گوش به فرمان رهبر انقلاب هستند.  تشخیص وتعیین در برخورد با رژیم صهیونیستی و دشمنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ایشان تمام منافع را در نظر می گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی یادآورشد: تردیدی نیست که جانمان را برای اجرای فرمان رهبری بدهیم. در برخورد با دشمنان پای منافع ملی است نه منافع افکار عمومی و مجلس نمی تواند در این زمینه فشار بیاورد زیرا رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا با تشخیص و تدبیر در برخورد با دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی راهبردهای خود را اعمال می کنند.

به گزارش آنا، نشست شورای وحدت، امروز شنبه ( ۲۵ فروردین ماه) با حضور اعضای این شورا و برخی نمایندگان راه یافته به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فهرست شورای وحدت در مجتمع فرهنگی آدینه تهران آغاز شد.

این نشست با پیام آیت‌الله موحدی کرمانی و منوچهر متکی رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت و نماینده منتخب مجلس دوازدهم آغاز شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در این پیام با توصیه منتخبان ملت در مجلس دوازدهم به رعایت موازین اخلاقی از جمله اخلاص و حفظ وحدت، ابراز امیدواری کرد که نمایندگان منتخب با وحدت و خدمت به مردم به ایفای وظایف نمایندگی بپردازند به گونه ای که نام مجلس شورا برای مردم تداعی "مجلس خدمت" کند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • آمادگی البرز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت
  • حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد/ ما منطقه امن می‌خواهیم/ باید خودانتقادی را آغاز کنیم/ کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است
  • جنبش صدر عراق به عرصه سیاست بازمی‌گردد؟
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • واکنش معاون امنیتی وزیر کشور به یک پیامک جعلی؛ رژیم صهیونیستی دست به هر اقدامی می زند
  • انتخابات دوره هفتم نظام صنفی رایانه‌ای ، رو به بهبود یا افول؟
  • ذوالنور: مشارکت در انتخابات با وجود تلاش دشمن خوب بود
  • ذوالنوری: مشارکت مردم در انتخابات با وجود تلاش دشمن خوب بود