Web Analytics Made Easy - Statcounter

  دکتر بابک نجاتی، فوق تخصص خون و انکولوژی مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز اعلام کرد: در این عمل پیوند مغز استخوان آلوژنیک آنریلیتد (unrelated) که برای نخستین بار در تبریز انجام شد،  بیمار گیرنده، آقای ۲۸ ساله مبتلا به لنفوم هوچکین (نوعی سرطان خون) مقاوم به داروهای شیمی درمانی و سایر درمان‌ها بود و به علت نداشتن دهنده، با همکاری مرکز سلول‌های بنیادی ایران و بیمارستان شریعتی تهران یکی از هموطنان ارامنه کشورمان که در کشور اوکراین ساکن هست، داوطلب اهدای سلول‌های بنیادی خود به بیمار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر نجاتی افزود: سلول‌های بنیادی اهدا شده با هماهنگی‌های لازم و تحت شرایط خاص به دور از تابش اشعه ایکس (دستگاه ایکس ری فرودگاهی) به تبریز منتقل و پس از فرآوری به بیمار پیوند زده شد.  

 فوق تخصص خون با بیان اینکه وضعیت این بیمار پس از پیوند، مساعد گزارش شده است، گفت: بیمار پس از پیوند تحت درمان‌های خاص قرار گرفته و حال عمومی او مساعد و رو به بهبود است.  

به گزارش ایرنا، در پیوند آلوژنیک آنریلیتد فرد نیازمند به پیوند و دهنده نباید رابطه فامیلی و یا قرابت ژنتیکی کامل داشته باشند و مغز استخوان با اهدا و فرآوری سلول‌های بنیادی به بیمار گیرنده پیوند زده می‌شود.  

۶۱۳۲/۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا سلول های بنیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد

 دکتر علی سوری اظهار داشت: سال گذشته ۷۳ هزار و ۸۱۹ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های لرستان مراجعه کرده‌اند.
وی افزود: از مجموع افرادی که جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند ۶۱هزار و ۶۸۳ نفر موفق به اهدای خون و ۵۱۶ نفر اهدای پلاکت آفرزیس شدند. 
وی گفت: سال گذشته از مجموع اهدا کنندگان خون ۱۲هزارو ۲۹۲ نفر اهدا کننده بار اولی به جمع اهدا کنندگان خون استان اضافه شدند و سال گذشته ۴ هزار و ۵۹۸ جوان با بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال به پایگا ههای انتقال خون استان مراجعه کرده اند و  یکی از رویکرد‌های سازمان انتقال خون در سال جدید افزایش اهدا کنندگان جوانان و بانوان است، با برنامه ریزی و کمک اصحاب رسانه شاهد افزایش حضور جوانان و بانوان اهدا کننده خون باشیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • آمار پایین اهدای عضو در کشور
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول
  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد