Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیض اله پاسره روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون برای اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت بیش از ۱۲۰میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: با ایجاد سیستم های تصفیه فاضلاب علاوه بر حفظ منابع زیرزمینی در برابر آلودگی، آب مورد نیاز بخش های کشاورزی و صنعت نیز تامین میشود.

پاسره بیان کرد: فرآیند تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت از نوع ترکیبی و شامل رشد معلق و چسبیده میکروارگانیسم ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت به دلیل استفاده از روش های ترکیبی فرآیند تصفیه بیشتر و با کیفیت تر انجام می شود.

پاسره با اشاره به مدرن بودن تصفیه خانه سی سخت، گفت: مراحل کار این تصفیه خانه به ترتیب شامل «آشغالگیری، دانه گیری، متعادل سازی، واحد غیر هوازی (انوکسیک)، واحد هوازی، حوض ته نشینی، گندزدایی و فیلترهای تحت فشار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طول شبکه جمع آوری فاضلاب این تصفیه خانه ۱۶ کیلومتر است، افزود:  این تصفیه خانه قادر است در هر شبانه روز یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب پساب را تصفیه کند.

پاسره بیان کرد: در کنار این تاسیسات، سیستم دیگری برای تصفیه لجن شامل هضم کننده تغلیظ، فیلتر پرس برای آبگیری و تولید کیک لجن نیز در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: وجود مشکلات مالی و نیز معارضان محلی از دلایل تاخیر در زمان بهره برداری این طرح بوده است.

شهر سی سخت در ۳۵ کیلومتری شرق یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 

۹۹۲۸/۶۱۱۰


 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آلودگی آب استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت آب و فاضلاب صنعت کهگیلویه و بویراحمد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس