Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی عصر سه‌شنبه در همایش گرامیداشت تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در سالن شریعتی دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان افزود: داوطلبانه، غیرانتفاعی بودن و غیرسیاسی بودن، سه اصل بقای سازمان‌های مردم نهاد است که باید برای استمرار فعالیت خود به آنها توجه کنند.
وی بر ضرورت وجود سمن‌ها در شرایط فعلی نظام جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: جایگاه سازمان‌های مردم نهاد باید تعریف و به آنها بها داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار اصفهان ادامه داد: نبود برنامه‌های راهبردی کلان یکی از ضعف های سمن‌هاست که توجه این سازمان‌ها به مباحث آموزشی و تدوین برنامه‌های راهبردی را می‌طلبد.
وی با تاکید براینکه سمن‌ها باید به عرصه اداره شهرها وارد شوند، خاطرنشان کرد: لازم است نقش سمن‌ها در مدیریت بحران ها پررنگتر شده و در مواقع بحرانی، پاسخگویی مناسبی داشته باشند.

ضرورت تشکیل سازمان‌های مردم نهاد بر اساس مقتضیات کشور
رضایی همچنین با اشاره به اینکه شرط حیات سمن‌ها، بهره گیری از مدل‌های نوآورانه به جای روش های سنتی است، اظهار داشت: سمن‌ها باید بر اساس مقتضیات روز و نیاز کشور تشکیل شوند و فعالیت کنند.
وی گفت: نخستین سازمان مردم نهاد جمهوری اسلامی، همان انقلاب حضرت امام است که سمنی متحد، یکپارچه، همدل و مردمی تشکیل دادند و ایشان توانایی لازم برای شکل‌دهی ساختاری کلان در سطح ملی را داشتند.
استاندار اصفهان ادامه داد: امروزه سازمان‌های مردم نهاد در سطح کلان در حال تغییرند و شکل خاصی به خود گرفته اند و حتی بسیاری از آنها نقش جهانی یافته اند.
وی همچنین سوق فعالیت سمن‌ها از مباحث امدادی صِرف به مباحث توسعه را  ضروری برشمرد و گفت: ما امروز می‌توانیم برای پیشبرد اهداف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم زیرا هیچ دولتی نمی‌تواند بدون همراهی و مشارکت مردمی، فعالیت‌های خود را به سرانجام برساند.
رضایی، سازمان‌های مردم نهاد را نماد پیشگامان توسعه اجتماعی توصیف کرد.

توانمندسازی، وجه برتری سمن‌های اصفهان نسبت به سایر استان ها

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های استانداری اصفهان نیز در این همایش گفت: توانمندسازی، وجه برتری تشکل‌ها و سمن‌های اصفهان نسبت به سایر استان‌های کشور است.
سید محسن سجاد با بیان اینکه فعالیت و افزایش تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است، افزود: بسیاری از خیریه‌ها و تشکل‌های کشور وجهه بین المللی یافته است.
وی ورود به مسائل سیاسی را آفت بزرگی برای سازمان‌های مردم نهاد توصیف کرد و افزود: تشکل‌های مردمی می‌توانند ابعاد وسیعی از بخش آسیب‌های اجتماعی را پوشش دهند و در راستای رفع آن بکوشند.

سازمان‌های مردم نهاد، چشم‌های بیدار جامعه هستند
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان هم در این نشست گفت: سازمان‌های مردم نهاد چشم‌های بیدار جامعه هستند که زوایای پنهان آن را می‌نگرند و با صدای رسا به همه اعلام می‌کنند.
فریده روشن با اشاره به اینکه توسعه پایدار و دستیابی به مدیریت واحد شهری تنها با فعالیت سازمان‌های مردم نهاد محقق خواهد شد، افزود: آرمان ما، مدیریت جامعه به دست مردم است.
وی با بیان اینکه مطالبه‌گری سمن‌ها موجب بیداری و توجه مسوولان می‌شود، تصریح کرد: تنها راه نجات مشکلات عدیده اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست و ... حضور فعال سمن‌ها در صحنه است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تمام فعالیت‌هایی که در بخش‌های دولتی و نیمه‌دولتی به سرانجام نمی‌رسد با مشارکت تشکل‌های اجتماعی بخوبی قابل تحقق است.
در این همایش، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های اجتماعی استان اصفهان به بیان نظرها و پیشنهادها و مطالبه‌های خود پرداختند.

همچنین از تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه های مختلف تقدیر شد. 
۲۲ مرداد، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نامگذاری شده است.
در کشور ۲۰ هزار تشکل و سازمان مردم نهاد فعالیت دارد که از این تعداد چهار هزار و ۳۰۰ سمن در استان اصفهان فعال هستند.
۷۱۳۵/ ۶۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۱۴ آشپزخانه مهدوی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، مجید الهی راد به خبرگزاری صدا و سیما گفت: علاوه بر پخت غذا در آشپزخانه‌های مهدوی تا کنون ۷۰ هزار افطاری ساده و ۳ هزار بسته غذایی هم در قالب رزمایش‌های مواسات و همدلی بین نیازمندان توزیع شده است.
وی افزود: برای این خدمات ارائه شده در مجموع بیش از یازده میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.
به گفته الهی راد خیران می‌توانند در اطعام مهدوی با شماره کارت ۶۰۳۷-۹۹۷۹-۵۰۰۳-۰۶۱۰ و کد آسان پرداخت *۸۸۷۷*۰۵۸# مشارکت کنند.
۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی هستند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم در حاشیه بازدید از آشپزخانه اطعام مهدوی زندان بجنورد گفت: هدف از ایجاد این آشپزخانه‌ها تامین غذای گرم برای نیازمندان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

جعفر صباغیان در بازدید از کارگاه اشتغال و اقدامات فرهنگی مسجد مسلم بن عقیل (ع) شهرستان شیروان هم گفت: ۱۷ برنامه درراستای توانمندسازی مددجویان در نهاد کمیته امداد و ۱۲۰ خدمت در زمینه‌های مختلف حمایتی، درمانی، فرهنگی، اشتغال و ... برای ولی نعمتان انقلاب انجام می‌گیرد.
صباغیان با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توانمند سازی افراد باعث حفظ عزت و کرامت انسانی آنان می‌شود، افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال و ارائه آموزش‌های مختلف به کارآفرینان تا رسیدن به خودکفایی از جمله اقدامات این نهاد در راستای ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان است.

دیگر خبرها

  • مهیا کردن بستر لازم برای رونق کسب و کار نسل جدید
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • فعالیت بیش از هزار نیروی مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در نوروز
  • فعالیت ۳۵۰ جایگاه توزیع سوخت در اصفهان
  • شاد راه نور باید تکرار و بهتر شود
  • فعالیت ۱۱۴ آشپزخانه مهدوی در خراسان شمالی
  • بازدید استاندار اصفهان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان
  • دیدار مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد
  • ۵۰ایستگاه فرهنگی درسواحل استان بوشهر ایجادشد/استقرار۲۹ناجی غریق