Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@15:14:06 GMT

چهره موثر سینما به انتخاب خبرنگاران

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۵۵۰۹

چهره موثر سینما به انتخاب خبرنگاران

در این بخش ابراهیم حقیقی ضمن بیان خاطراتی از سریال «سر‌بداران» گفت: واروژ بیش از فیلم‌هایی که ساخته، سناریوهایی دارد که در کشور باقی مانده است. واروژ امسال هم نتوانست فیلم بسازد. امیدوارم دوستان تلاش کنند که او بازهم فیلم بسازد.  در ادامه واروژ کریم‌مسیحی اظهار کرد: من در این سینما می‌مانم. سینما برای ما مثل چوبی است که بندبازی روی طناب قرار دارد و نمی‌شود آن را از بندباز گرفت، امیدوارم بتوانم سال آینده فیلم بسازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم زهراداوود‌نژاد برای بازی در فیلم «شماره ۱۷ سهیلا» جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت و تندیس «مهرگیاه» بهترین بازیگر مرد به نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» رسید. محمدزاده گفت: باور کنید وقتی جایزه می‌گیرم تلاشم بیشتر می‌شود و وقتی نمی‌گیرم به خودم می‌گویم تلاشت را بیشتر کن. این پنجمین جایزه برای این فیلم است.

من پسر این سینما هستم و شما سینماگران همیشه حواستان به من بوده است. همچنین تندیس بهترین فیلم به هومن سیدی برای «مغزهای کوچک زنگ‌زده» اهدا شد و سیدی خطاب به کیانوش عیاری گفت: شاید ندانید اما تاثیر بسیاری بر نگاه من به سینما داشته‌اید. مفتخرم که نام شما بر این جایزه است. در این مراسم جایزه بهترین فیلمنامه هم به محسن امیریوسفی به خاطر فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» اهدا شد که امیریوسفی در مراسم غایب بود. در ادامه نوبت به معرفی چهره موثر سینمای ایران به انتخاب ۲۰۷ خبرنگار سینمایی رسید که نرگس آبیار کارگردان فیلم «شبی که ماه کامل شد» به‌عنوان چهره موثر سینمای ایران در سال ۹۷ انتخاب شد.  آبیار پس از دریافت جایزه خود گفت: فیلم اخیر من در سیستان و بلوچستانفیلمبرداری شد. بحران آب در آنجا جدی است به‌طوری که برخی از جاهای آن خالی از سکنه شده است، از شما می‌خواهم به کمپین «نذر آب» بپیوندید. برای حمایت از این مردم مظلوم به این کمپین بپیوندید و از آنها حمایت کنید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی ساجدی در گفتگو با برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر سیما، گفت: آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی در ساعت ۱۹ امشب با معرفی چهره سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. 

وی افزود: هنرمندان هم در ستاد مرکزی حوزه هنری و هم در سطح استان‌ها و مراکزی که در حوزه هنری فعال هستند در گونه‌های مختلف به اجرای برنامه پرداختند. 

ساجدی ادامه داد: تقدیر و تجلیل از هنرمندانی که به عنوان گنجینه‌های ارزشمند در سپهر فرهنگی و هنری کشور فعالیت می‌کنند، یکی از کار‌هایی است که در حوزه هنری انجام شد. 

مدیر بخش خبر و اطلاع رسانی حوزه هنری گفت:گونه دیگر از برنامه ها، نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله موسیقی، تئاتر، سینما و دیگر شاخه‌های هنری بود که هنرمندان در سطح کشور از جمله مراکز استان‌ها و ستاد مرکزی حوزه هنری برگزار کردند. 

ساجدی با بیان اینکه استان‌ها و شهرستان‌ها در برگزاری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی استقبال خوبی داشتند، افزود: ممکن است به نظر برسد که پرداختن به حوزه فرهنگ فقط در تهران دیده می‌شود، اما ظرفیت بالای فرهنگ در استان‌ها و شهرستان‌ها و فعالیت هنرمندان این مناطق نشان از پیشرفت فرهنگی و هنری این مناطق دارد. 

وی با اشاره به ملاک و معیار انتخاب چهره سال هنر انقلاب، گفت: برای این انتخاب فرایند‌های مختلفی طی شد، از یک بانک اطلاعاتی هزار نفره و تعدادی از فعالان فرهنگی و چهره‌های رسانه‌ای مختلف نظرسنجی صورت گرفت و ۸۶ نفر انتخاب شدند که با تشخیص کمیته تخصصی اعم از آقایان غزوه، مرتضی سرهنگی، احمدضا درویش، کوروش زارعی، سید مسعود شجاعی طباطبایی و محسن مومنی که هرکدام نماینده‌ای از از رشته‌های مختلف شامل تئاتر، شعر، نویسندگی، هنر‌های تجسمی و ... به ۵ اسم نهایی رسیدند. 

ساجدی افزود: امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»، کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»، راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»، افشین علاء برای نقش‌آفرینی موثر و به‌هنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی و مسعود نجابتی برای فعالیت‌های موثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره «و فتح قریب» در مرز سرزمین‌های اشغالی ۵ منتخب کمیته انتخاب بودند که قرار است یکی از این اسامی به عنوان چهره سال امشب معرفی شود. 

مدیر بخش خبر و اطلاع رسانی حوزه هنری با بیان اینکه در فضای فرهنگی و هنری کشور پیوند خوبی بین نسل جوان با نسل گذشته صورت گرفته است، گفت: نسل جوان ما در سال‌های اخیر نشان داد که به هنر متعهد است و جوانان دهه ۶۰ که پیشکسوتان امروز هستند نسل جوان را در مسیر راه هنر انقلاب تربیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند
  • سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا
  • چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب شد
  • چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب