Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@11:57:12 GMT

۲۳۵ دستگاه ماینر استخراج بیت کوین در ورامین کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۵۵۳۵

۲۳۵ دستگاه ماینر استخراج بیت کوین در ورامین کشف شد

مسلم حاجی مزدرانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوامل شرکت توزیع برق شهرستان ورامین با بررسی وضعیت مصرف برق در مناطق مختلف شهرستان، موفق به شناسایی و کشف یک مزرعه استخراج پول مجازی (بیت کوین) شدند.
وی اظهار داشت: این مزرعه در ابتدای مسیر شهر جوادآباد فعالیت می کرد و روزانه ۹۰۰ آمپر جریان برق به اندازه مصرف ۳۰ منزل مسکونی، برق مصرف می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برق این مرکز، پس از کشف دستگاه های ماینر قطع شده و برای متصدی آن پرونده تخلف تشکیل شده است.
حاجی مزدرانی افزود: تیرماه امسال نیز ۱۴ مزرعه بیت کوین در شهرستان ورامین کشف شده بود.
وی افزود : بزرگترین این مزارع که در سطح استان تهران کشف شده، مربوط به یک مرکز فعال در شهرک صنعتی سالاریه است که در آن بیش از یک هزار و ۱۳۴ دستگاه ماینرکشف گردید.
رئیس شرکت توزیع برق شهرستان ورامین تصریح کرد: این مرکز روزانه ۸۰۰ کیلووات برق با تعرفه صنعتی مصرف می کرد که در مقایسه، این میزان با مصرف برق روزانه یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برابری می کرد.
وی گفت: برق این مرکز، پس از کشف دستگاه های ماینر قطع شده و برای متصدی آن جریمه ای بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال صادر شد.
پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر مجاز است.
ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورامین مزرعه بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه ساله با شروع فصل بهار و به دنبال بارندگی‌های فصلی در دامنه کوهستانی و بخصوص در مناطق باغی و روستایی شاهد رویش قارچ‌های خودرو در دامنه طبیعت هستیم که از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی است و به همین علت مصرف آن موجب مسمومیت تعداد زیادی از شهروندان می‌شود.

دکتر علی یزدانی با هشدار درباره عوارض خطرناک مسمومیت بااین قارچ‌های سمی تصریح کرد: مصرف این قارچ‌ها می‌تواند به بروز علایمی، چون تهوع، استفراغ، دل درد، علائم گوارشی و یا در برخی موارد به نارسایی کبدی و حتی مرگ منجر شود.

وی با اشاره به رواج مصرف انواع مختلف قارچ تحت عنوان مجیک ماشروم به عنوان یک ماده محرک در میان جوانان، درباره مخاطرات مصرف این مواد از قبیل بروز اختلالات روانی، توهم، تشنج، اختلالات رفتاری و آسیب زدن به خود و دیگران ابراز نگرانی کرد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ابراز تاسف گفت: عوارض و اختلالات روانی مصرف این مواد غیرقابل پیش بینی و غیر قابل کنترل بوده و ممکن است ماه‌ها و سال‌ها بعد از مصرف به صورت ناگهانی و خودبخودی ظاهر شود.

دکتر علی یزدانی همچنین از مردم خواست:  با توجه به خطر و عوارض مرگبار و جبران ناپذیر مسمومیت با قارچ ها،  فقط از قارچ‌های خوراکی تولید شده درکارخانه‌های معتبر استفاده و از هرگونه مصرف دیگر انواع قارچ خودداری کنند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving (+فیلم و نمودار)
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • کشف ۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه
  • کشف و ضبط ۱۱۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  •  تعزیر و خاموشی ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق
  • سه عدد دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در یاسوج کشف شد
  • هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی
  • کشف سه دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در شهر یاسوج
  • توقیف ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق