Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:47:36 GMT

هشدار چین به آمریکا: فوری به دخالت در هنگ کنگ پایان دهید

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۵۶۳۴

هشدار چین به آمریکا: فوری به دخالت در هنگ کنگ پایان دهید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «هوا چون یینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی اعلام کرد که آمریکا باید با رعایت قوانین و مقررات بین المللی، به صورت فوری از دخالت در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین خودداری کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنان خود در جمع خبرنگاران، با هشدار نسبت به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی اعلام کرد که بار دیگر از آمریکا سؤال می کنم که با چه هدفی در امور داخلی چین دخالت می‌کند؟ آمریکایی‌ها با استفاده از امور هنگ کنگ به دنبال چه اهدافی هستند؟

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، هنگ کنگ بخشی از سرزمین چین و مسائل آن امور داخلی چین به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آمریکا، پیش از این وزارت خارجه چین از انگلیس نیز خواسته بود تا در امور داخلی هنگ کنگ دخالت نکند، چون به گفتi پکن انگلستان نه حق مالکیت، نه حق مدیریت و نه حق نظارت بر هنگ گنگ را ندارد و این منطقه سال‌هاست تحت حاکمیت یکپارچه چین است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده که کشورش هرگز به کشورهای خارجی اجازه دخالت در امور هنگ کنگ را نخواهد داد، چون هنگ کنگ منطقه استعماری متعلق به غرب نیست و یک منطقه اداری ویژه جمهوری خلق چین است.

اعتراض ها در هنگ کنگ بر سر استرداد یک متهم به چین آغاز شد ولی معترضان هم اکنون باتغییر خواسته های خود و تحت تأثیر دخالت های غربی ها خواستار خودمختاری کامل و برکناری رئیس اجرایی هنگ کنگ هستند که منصوب چین است.

کد خبر 4691829

منبع: مهر

کلیدواژه: چین هنگ کنگ ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه عراق ایران دونالد ترامپ روسیه جنگ 2015 یمن عربستان سعودی ترکیه افغانستان خلیج فارس کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 847044 برچسب‌ها ناصر کنعانی وزارت امور خارجه آرژانتین خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه