Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@19:56:35 GMT

هشدار سفیر سابق رژیم صهیونیستی در روسیه به مسکو

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۵۷۱۹

«زوی ماغن» سفیر سابق رژیم‌صهیونیستی در روسیه در مصاحبه‌ با روزنامه «وزگلاد» به مسکو هشدار داد درباره فروش جنگنده‌های سوخو-۳۵ به آنکارا محتاط باشد.

اخبار بین الملل_ این دیپلمات سابق صهیونیست گفت ترکیه شریکی قابل اتکا نیست و می‌تواند هر زمان که بخواهد به راحتی موضعش را تغییر دهد. سفیر سابق رژیم صهیونیستی گفت ترکیه شریکی مشکوک برای روسیه است، زیرا منافع آن‌ها یک روز به یک سمت و روز دیگر به سمتی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه همزمان سر در توبره و در آخور دارد. ترکیه عضو فعال ناتو است و به زودی آن را ترک نمی‌کند.

این سفیر سابق صهیونیست تائید کرد فروش جنگنده‌های سوخو-۳۵ برای مسکو سودمند خواهد بود، اما نمی‌توان بر پایبندی تمام و کمال آنکارا بر تعهداتش حساب کرد. سفیر سابق رژیم صهیونیستی گفت توسعه روابط با آنکارا برای مسکو مفید خواهد بود، زیرا ترکیه برای تامین امنیت مرز‌های جنوبی روسیه حائز اهمیت است.

پس از تصمیم آمریکا برای کنار گذاشتن ترکیه از برنامه تولید جنگنده‌های اف-۳۵ به دلیل اختلاف بر سر خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه، مسکو پیشنهاد داد آنکارا می‌تواند خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ را به جای جنگنده آمریکایی مدنظر قرار دهد. در حالیکه ترکیه تاکنون پیشنهاد فروش جنگنده‌های سوخو-۳۵ را از سوی روسیه رد کرده، اما گزارش‌های رسانه‌ای اخیر حاکی از آن است که مقامات آنکارا با توجه به تصمیم واشنگتن برای تعلیق مشارکت این کشور در برنامه تولید جنگنده اف-۳۵، همچنان در حال بررسی این پیشنهاد هستند.

به دنبال تصمیم آنکارا برای خرید سامانه‌های پدافندی اس-۴۰۰ از روسیه، واشنگتن تصمیم گرفت این کشور را از برنامه تولید جنگنده اف-۳۵ کنار بگذارد. روزنامه ینی شفق ترکیه نیز گزارش داد مقامات ترکیه که مسئول خرید‌های تسلیحاتی این کشور هستند می‌خواهند پیشنهاد شرکت تسلیحاتی روس اوبورون اکسپورت (Rosoboronexport) را برای خرید سوخو-۳۵ بررسی کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه رژیم صهیونیستی روسیه جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید

به گزارش قدس آنلاین، «علی بحرینی» سفیر ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اظهار کرد: وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این نسل‌کُشی را فوراً متوقف کنید.

سفیر ایران در ژنو همچنین ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کُشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین المللی برای توقف این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دایم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو در این مکاتبه با اشاره به گزارش مؤسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گور دسته جمعی حاوی پیکرهای ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسراییلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است: پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

بحرینی تاکید کرد: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فوراً متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

وی در این نامه با استناد به حقوق بین الملل، حقوق بین المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار کرد: سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این رفتار قبلاً نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

گفتنی است؛ کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون ها مبذول دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • لحظات کشتار وحشیانه توسط جنگنده‎های اسرائیل
  • لحظات کشتار وحشیانه جنگنده‎های اسرائیل
  • پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه