Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@18:25:22 GMT

سیلاب امسال به ۴۴ دستگاه پل در مازندران خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۵۹۳۳

سیلاب امسال به ۴۴ دستگاه پل در مازندران خسارت زد

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نجفی عصر سه شنبه در جلسه ستاد قرارگاه بازسازی سیل استان با عنوان اینکه ۱۳ مهرماه سال قبل شاهد وقوع سیل در غرب استان بودیم گفت: در این حادثه به زیرساخت ها و تاسیسات راه در شهرستان های رامسر، تنکابن، نوشهر و عباس آباد و نور آسیب وارده شده است.

وی خسارت سیلاب مهرماه سال قبل به حوزه راه استان را ۲۴۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون پل های ماشلک، پل همت تنکابن به بهره برداری رسید و بخشی از دیواره سازی محورهای روستایی جوارهرده انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار اینکه تقریبا حدود ۲۶ میلیارد تومان اعتبار حوادث برای جبران خسارت سیلاب سال قبل به بخش راه در غرب مازندران تخصیص یافته است گفت: این درحالی که میزان خسارت سیلاب ۲۴۳ میلیارد تومان بوده است.

نجفی با بیان اینکه مشغول عملیات راهداری زمستانه بودیم که سیل ۲۷ اسفند و ۱۲ فروردین و سوم اردیبهشت امسال به استان خسارت زده است گفت: بیش از دو هزار و۱۲۶ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی دچار آسیب شد که ۸۴۹ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی و ۹۴ دستگاه پل و آبرو بوده است.

وی گفت: از مجموع خسارت ها، ۴۴ دستگاه پل براثر سیلاب آسیب دیدند گه چهار دستگاه پل بزرگ در قائمشهر، سوادکوه شمالی -شیرگاه، نکا و ساری دچار تخریب ۱۰۰ درصد شد.

وی شمار روستاهای درگیر برف و رانش را ۶۴۳ روستا بیان کرد و گفت: طول راههای درگیر ریزش و رانش هزار و ۸۹۱ کیلومتر بود و ۸۰۰ نقطه از راهها دچار تخریب شد.

نجفی خسارت سیلاب امسال را ۲۹۶ میلیارد تومان در بخش راه و ابنیه و تاسیسات جانبی اعلام کرد.

کد خبر 4691859

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل راهداری مازندران سیل روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند آتش سوزی ایلام مجلس شورای اسلامی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب ۱۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات آبی خسارت زد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش‌های سیل‌آسای اخیر افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات آبی استان خسارت زد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، امید صالحی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در بارندگی‌های اخیر خسارت های عمده به تأسیسات آبی در شهر و روستاهای استان وارد شده و بررسی ما نشان می‌دهد تا کنون بالغ بر 120 میلیارد تومان خسارت به تأسیسات آبرسانی وارد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در یاسوج تأسیسات آبشار، آب نهر و یک حلقه چاه در تنگ مهریان دچار آسیب‌های جدی شده است‌.

صالحی ابراز کرد: این منابع تأمین آب با تلاش همکارانم و با جابجایی خطوط وارد مدارد شد. در عمده نقاط مرکز استان آب پایدار برقرار شد، در برخی نقاط اُفت فشار آب هست که انشالله آن‌هم بزودی مرتفع می‌شود.

وی ادامه داد: قریب به 20 روستا که مشکل داشتند و خسارت‌های سنگین به منابع تأمین آب آنها وارد شد نیز رفع مشکل شد.

صالحی در خصوص قطعی آب چیتاب و روستاهای اقماری آن، گفت: بخشی از خط انتقال چیتاب در بستر رودخانه بود که بر اثر شدت جریان آب دچار اشکال شد ، داریم با تدابیری فشار آب را کم می‌کنیم تا به خط انتقال دسترسی پیدا کنیم.

وی با تقدیر از همراهی امام جمعه چیتاب گفت: ماشین آلات راه و شهرسازی به کمک ما آمده اند، سپاه نیز به کمک می آید و امرپز در صورت کنترل سیلاب خط لوله ترمیم می‌شود.

صالحی بیان کرد: در این منطقه و سایر مناطق که مشکل مشابه داشتند در این مدت آبرسانی سیار در دستور کار بود تا مشکل مضاعفی را مردم شریف متحمل نشوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰ میلیاردریالی سیلاب به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • سیلاب ۱۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات آبی خسارت زد
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • سیلاب شهر شاهرود را هم درنوردید + فیلم
  • خسارت سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی می‌شود
  • خسارت سیلاب به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حال برآورد است
  • سیل آب شرب ۳روستا در پلدختر را قطع کرد
  • باران در کوهرنگ و سیلاب در چهارمحال و بختیاری+تصاویر
  • خسارت سیل به ۳ هزار کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد