Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان «واس»؛ آمارها نشان می‌دهد، در موسم حج امسال ۱۵۷ هزار نفر از ۴۲ کشور اروپایی در مراسم حج شرکت داشتند که بیشترین حجاج اروپایی به ترتیب از کشورهای ترکیه، انگلیس، روسیه، فرانسه و هلند بوده‌اند.
 
از قاره آمریکای شمالی نیز امسال حدود ۴۶ هزار و ۴۷۹ نفر از دو کشور آمریکا و کانادا به حج مشرف شدند و پس از انجام مناسک حج حاجی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
اما از کشورهای آسیای میانه که شامل ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و ترکمنستان است، جمعا حدود ۲۴ هزار و ۶۰۳  نفر به حج مشرف شدند.
 
از کشورهای استرالیا، نیوزیلند، جزایر فیجی و جزایر سلیمان نیز امسال نیز جمعا ۳ هزار و ۸۹۷ نفر به حج اعزام شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۳۴۷ حاجی از استرالیا بودند.
 
نکته جالب این که در مراسم حج امسال از آمریکای لاتین تنها چهار نفر حضور داشتند که سه نفر از ونزوئلا و یک نفر از برزیل بودند و از ۱۰ کشور حوزه آمریکای مرکزی و دریای کارائیب نیز ۳۷۰ نفر در مناسک حج امسال حضور داشتند.
 
«طارق بن محمد عنقاوی»، رئیس شورای اداری مؤسسه مطوفین ترکیه، اروپا، آمریکا و استرالیا در این باره گفت: تمامی حجاج اروپایی، آمریکایی و استرالیایی حج خود را در فضایی معنوی به‌جا آورده و از فردا به مدینه منوره منتقل می‌شوند. آنان پس از زیارت مسجدالنبی به کشورهای خود باز می‌گردند.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است

به گزارش "ورزش سه"، آرسن ونگر یکی از چهره‌های مشهور و ‏تاثیرگذار فوتبال فرانسه است. سرمربی افسانه‌ای آرسنال در حال ‏حاضر به عنوان رئیس توسعه جهانی فیفا فعالیت می‌کند. تاثیرگذاری ‏ونگر بر فیفا به حدی است که او برای تغییر قانون آفساید به عنوان ‏یکی از اساسی‌ترین قوانین فوتبال تلاش می‌کند.‏

ونگر امروز در یک مصاحبه به حمایت از نمایندگان کشورش در ‏رقابتهای این فصل اروپا پرداخت. ونگر گفت بعد از سالها امسال ‏بالاخره می‌تواند سال قهرمانی پی‌اس‌جی در لیگ قهرمانان باشد. او ‏حمایت از مارسی را هم فراموش نکرد و گفت این تیم اسلحه‌های ‏لازم برای قهرمانی در لیگ اروپا را در اختیار دارد. ‏

پاری سن ژرمن در مرحله یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ به خصوص ‏در بازی برگشت مقابل بارسلونا نشان داد که یکی از قدرتهای این ‏فصل فوتبال اروپا است. آنها در نیمه‌نهایی باید به مصاف دورتموند ‏بروند و در فینال با برنده دیدار رئال مادرید-بایرن مونیخ روبرو خواهند ‏شد. ‏

ونگر که امروز در یک برنامه فوتبالی در استاد دو فرانس شرکت کرده ‏بود گفت:" من از اول فصل گفته‌ام که امسال می‌تواند سال ‏پی‌اس‌جی باشد. ما امسال یک فینال زودرس بین منچسترسیتی و ‏رئال داشتیم که یکی از مدعیان اصلی کنار رفت. من معتقدم بالاخره ‏و بعد از سالها امسال می‌تواند سال قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ ‏قهرمانان باشد". ‏

ونگر در ادامه درباره مارسی که با حذف کردن بنفیکا در لیگ اروپا به ‏نیمه‌نهایی رسیده صحبت کرد و گفت:" مارسی اسلحه‌های کافی برای ‏رسیدن به فینال را دارد. هم پی‌اس‌جی و هم مارسی امسال می‌توانند ‏به فینال‌های اروپایی برسند. وقتی تیمهای کشور شما به نیمه‌نهایی ‏می‌رسند مگر می‌توانید دائم به فینال فکر نکنید؟" ‏

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا