Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید رمضان شجاعی عصر سه شنبه در ستاد بازسازی مناطق سیل زده مازندران با تقدیر از مسئولان مازندران در جریان مدیریت سیلاب امسال گفت: بحران سیلاب در مازندران بسیار زود مدیریت شد که نشان از توان مدیریتی در استان به شمار می رود و علاوه بر مازندران، خسارت سیلاب در برخی استان ها از جمله خوزستان و گلستان و لرستان زیاد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیته قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده از دستگاه های مختلفی تشکیل شده است افزود: تاکنون بحث سیلاب در ابعاد مختلف مطرح شد و اکنون نوبت مسئولان استان که باید با اعتمادسازی و همت آنان نسبت به احیای مناطق سیل زده اقدام شود.

شجاعی تصریح کرد: دستگاه های مختلف از نظر عملکرد در بازسازی و نوسازی مناطق مختلف سیل زده رصد می شوند و از رسانه های تقاضا داریم به عنوان نماینده افکار عمومی، مطالبه گری کنند زیرا همچنان باید بحث سیل در رسانه ها زنده باشد.

مسئول کارگروه فرهنگی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده کشور ادامه داد: ما باید به گونه ای عمل کنیم تا کل مشکلات یک استان در بخش های مختلف نظیر کشاورزی، صنعت، راه و غیره پس از سیلاب حل شود و آن را در رسانه ها اعلام کنیم.

شجاعی با بیان اینکه تصریح کرد: در جلسه ای که با نماینده سازمان ملل داشتیم عنوان می کرد که در دنیا بی نظیر است که ایران بدون کمک از جهان یک تنه موضوعات سیل را در ۲۵ استان جمع آوری کرده است.

مسئول کارگروه فرهنگی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده گفت: جمهوری اسلامی در جریان بازسازی مناطق سیل زده هیچ کمکی از کشورهای دیگر دریافت نکرده است.

وی بااظهار اینکه در برخی استان های کشور هنوز مدارس آماده نشده اند گفت: در مازندران چنین مشکلی نداریم و از رسانه ها تقاضا داریم مطالبه گری داشته باشند.

کد خبر 4691869

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل بازسازی مناطق زلزله زده روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند آتش سوزی ایلام مجلس شورای اسلامی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب اصفهان

به گزارش «تابناک»، منصور شیشه فروش شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نایین، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

وی اظهار داشت: همچنین تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان توسط عوامل خدمات شهری و آتش نشانان با استفاده از پمپ های شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: بدنبال شدت بارش های رگباری و سیل آسای امروز، ۲۷۰ تیم امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری ها و همچنین دستگاه های اجرایی مانند راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحد آتش نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر همه راه های استان باز است و فقط گردنه زنجیرگاه جاده چوپانان در جاده نایین به علت شدت بارش توسط پلیس راه مسدود اعلام شده که مسیر چوپانان، اردکان و نایین به عنوان مسیر جایگزین اعلام شده است.

شیشه فروش به وارد شدن خسارات به معابر و واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نایین اشاره کرد.

وی درخصوص حوادث پیش آمده به برخورد صاعقه به ۲ نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و جراحت سطحی و اعزام آن ها به مرکز درمانی و همچنین نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستاهای میمه اشاره کرد.

مدیر کل بحران اصفهان با اشاره به میزان بارش ها گفت: در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی متر، در بادرود ۱۷ میلیمتر، در حسین آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی متر باران گزارش شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ادامه دار بودن بارش ها تا صبح عوامل امدادی استان در آماده باش هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی هواشناسی اصفهان، بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

بارش‌های فروردین امسال به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد.

دیگر خبرها

  • انسداد ۱۰ محور روستایی براثر سیلاب بهاری در مازندران
  • امدادرسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب اصفهان
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • (تصاویر) نگاه رسانه‌های خارجی به ایران؛ از عید نوروز تا شادی حمله به اسرائیل
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • معرفی و مزایای شامپو بدون سولفات
  • هماهنگی تعطیلات پایان هفته با دنیا، به افزایش صادرات منجر خواهد شد/خارجی‌ها در روز‌های تعطیل پاسخگو نیستند
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی