Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@20:51:13 GMT

ابلاغ شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۶۱۴۸

ابلاغ شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد سلمانی در این خصوص افزود : دراین بخشنامه که به امضای دکتر امید علی پارسا رسیده، آمده است: با توجه به اینکه سال 1398 مزین شده به نام سال رونق تولید، لذا این سازمان در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی و به منظور حمایت از فعالان اقتصادی، رعایت اصل تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی مودیان محترم مالیاتی، تصمیماتی به شرح زیر در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب 27/11/1380 و مواد 169، 190، 193، 197 و 199 قانون مالیات های مستقیم و مواد 22 و 23 قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای مودیان اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی غیر دولتی، اتخاذ تا در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده خود ( اعم از اصل بدهی و جرایم غیر قابل بخشش) تا پایان سال جاری، در اجرای مقررات ماده 191 قانون مالیات های مستقیم به عنوان مودی خوش حساب از این حیث و در این مرحله تلقی و به شرح زیر مورد بخشودگی قرار گیرد:

1- در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده تا تاریخ 30/7/1398 معادل 100 درصد جرایم قابل بخشش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ 1/8/1398 تا تاریخ 30/8/1398 برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط، معادل 98 درصد جرایم قابل بخشش و برای سایر مودیان 96 درصد جرایم قابل بخشش.

3- در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ 1/9/1398 تا پایان سال جاری برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط، به ازای هر ماه معادل 2 درصد و برای سایر مودیان معادل 4 درصد، از درصد بخشودگی موضوع بند (2) فوق کسر می گردد.

4- میزان بخشودگی جرایم براساس تاریخ پرداخت مانده بدهی قطعی شده هر یک از سنوات می باشد.

5- برای بخشودگی جرایم در اجرای این بخشنامه، مودیان یاد شده می بایست درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی تسلیم تا در اجرای این بخشنامه مورد بخشودگی قرار گیرد.

6- مودیان مذکور که قبل از ابلاغ این بخشنامه نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده خود اقدام نموده‎اند، می توانند درخواست بخشودگی جرایم خود را حداکثر تا تاریخ 20/12/1398 به ادارات امور مالیاتی تسلیم تا مورد بخشودگی قرار گیرد.

7- مودیان محترم مالیاتی می توانند برای هر یک از سنوات با پرداخت بدهی مالیاتی آن سال ، از مفاد این بخشنامه بهره مند گردند.

8- استفاده از مفاد این بخشنامه برای بخشودگی جرایم عملکرد و دوره های مالیاتی سال های 1395، 1396 و 1397 برای مودیانی که طبق مقررات ماده 169 قانون مالیات های مستقیم و آیین نامه اجرایی تبصره (3) این ماده مکلف به ارسال فهرست معاملات می باشند، منوط به ارسال فهرست معاملات هر یک از سال های مذکور تا 30/7/1398 می باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان حمایت از تولید قانون مالیات مالیات بر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری

هوشنگ طاهری میرقائد اظهار داشت: بانک کشاورزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲، تعداد ۷۹۰ فقره پرونده مشمول دستورالعمل بند خ ماده ۳۳ بوده که مبلغ ۱۳۳میلیارد ریال سود و جرایم متعلقه مورد بخشودگی قرار گرفت.

وی از بخشودگی سود و جرائم متعلقه مشمولین بند د تبصره ۱۶ خبر دد و گفت: بر اساس رسالت و ماموریت اصلی بانک کشاورزی و مساعدت به کشاورزان همچنین تعداد یک هزار و ۸۵۰ فقره بدهی بدهکاران مشمول بند دال تبصره ۱۶ بودکه مبلغ ۲۰۲ میلیارد ریال از سود و جرائم متعلقه مورد بخشودگی قرار گرفت.

طاهری میرقائد با اشاره به عملکرد شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص بخشودگی وجه التزام بدهکارانی که مشمول بند‌های یاد شده نیستند، گفت: در سال ۱۴۰۲ تعدادسه هزار و ۱۷۱ فقره پرونده بدهی بدهکاران با مبلغ ۷۵ میلیارد ریال نیز بخشیده شد.

وی یادآور شد: همچنین ۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز به ۲۲ هزار و ۵۲ پرونده پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۱۴۰۲ با جذب حداکثری اعتبارات تخصیصی به استان، مبلغ ۳۵ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۱ هزار و ۵۱۱ نفر از بهره‌برداران در زیربخش‌های مختلف کشاورزی اعم از زراعت، دامداری، شیلات، گلخانه، ادوات کشاورزی، مرغداری، باغداری و صنایع تبدیلی تکمیلی بخش پرداخت شده است.

طاهری میرقائد در خصوص تامین منابع مالی برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۰ فقره پرونده تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال تسهیلات به مجریان طرح‌های گلخانه به متراژ حدود ۱۵ هکتار پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی تعداد ۱۵۳ فقره پرونده به مبلغ ۵۴۳ میلیارد ریال و همچنین در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نیز تعداد ۹۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و پرداخت این تسهیلات سهم بسزایی در امنیت غذایی، افزایش تولیدات و محصولات کشاورزی و رونق اقتصادی بخش کشاورزی داشته است.

بیشتر بخوانید

صدور ۱۶۱ مجوز تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

طاهری میرقائد در خصوص تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی سال ۱۴۰۲ گفت: در راستای حمایت از جوانی جمعیت و کمک به زوج‌های جوان سال گذشته تعداد ۹۵۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ یک هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال و تعداد ۸۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۶۰۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری