Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالانه ۱۴ میلیون تن پلاستیک وارد اقیانوس می‌شود که ۴۰ درصد آنها در همان سالی که تولید شده‌اند وارد آب می‌شوند. بیشتر پلاستیک‌ها هرگز به طور کامل تجزیه نمی‌شوند و فقط به قطعات کوچکتر به نام میکروپلاستیک (۵ میلی متر یا کوچکتر) قطعه قطعه می شوند. 

پرداختن به مشکل آلودگی ناشی از پلاستیک‌ها نیازمند محدود کردن تولید آنهاست اما با این حال محققان به دنبال راه‌هایی برای تمیز کردن پلاستیک‌ها و میکروپلاستیک‌ها از اقیانوس‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در مطالعه جدید که در مجله Matter منتشر شد، دانشمندان با استفاده از فناوری نانو توانستند نانو کویل‌های (سیم پیچ) مغناطیسی کوچکی تولید کنند که می‌تواند با ایجاد یک سری واکنش‌های شیمیایی میکروپلاستیک‌ها را تجزیه و آنها را به آب و کربن دی‌اکسید تبدیل کند. 

به گفته نویسنده این تحقیق Xiaoguang Duan، اگرچه این روش هنوز در مراحل ابتدایی خود می‌باشد اما یک راه حل مناسب برای مقابله با یک مشکل جهانی به شمار می‌رود.

 کویل‌های مغناطیسی کوچک می‌توانند ریز پلاستیک‌ها را از بین ببرند.

فناوری نانو به هر چیزی کوچکتر از یک میلیاردم متر یا نیمی از عرض موی انسان باشد اشاره دارد. با این حال، Duan و تیمش توانستند نانو لوله‌های میکروسکوپی از جنس کربن به شکل فنر تشک درست کنند. لوله‌ها از نیتروژن و فلز مغناطیسی منگنز پوشیده شده‌اند. این دو ترکیب شیمیایی در واکنش با کویل می‌توانند اکسیژن بسیار واکنش پذیری برای حمله به میکرو پلاستیک‌ها تولید کنند. این فرآیند قطعات پلاستیکی را به ترکیبات نمکی بی‌ضرر، CO۲ و آب تبدیل می‌کند. 

آن‌ها این نانو کویل‌های تولیدی را درون آبی آلوده با میکروپلاستیک قرار دادند و بعد از ۸ ساعت شاهد کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی این آلاینده‌ها بودند و سپس بعد از اتمام آزمایش کویل‌ها را با استفاده از یک آهنربا از آب درآوردند. 

به گفته Duan این روش همچنان به آزمایش‌های بیشتری نیاز دارد اما راهی مناسب برای پاکسازی اقیانوس‌ها می‌تواند باشد. اما قطعا بهترین روش برای این مشکل، جلوگیری از آلوده شدن آب‌ها است.

sciencealert

۲۱۲۱

کد خبر 1289260

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فناوری محیط زیست پلاستیک باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا سینمای ایران بازیگران سینما و تلویزیون ایران اصلاح طلبان ایران و آمریکا عربستان خودرو استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، در این نشست افشین کسالائی در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیازهای تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محورهای اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه  مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترسازها ( ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتوم ساخته شد
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • کشف سیارکی که بچه ماه است!
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟