Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@22:23:32 GMT

راههای پیشگیری ازدیورتیکولوزِ روده بزرگ

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۶۴۷۲

کولونوسکوپی از روش‌های تشخیصی سرطان روده است اما می‌تواند در تشخیص بیماری شایع دیورتیکولوز نیز کمک کننده باشد. ناطقان: بر اثر بیماری دیورتیکولوز برآمدگی‌هایی روی جداره روده و اغلب در روده بزرگ شکل می‌گیرد. این برآمدگی‌ها به مرور زمان اتفاق می‌افتند و ممکن است از عدم مصرف کافی فیبر خوراکی یا مصرف بیش از حد گوشت قرمز ناشی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام انجمن گوارش آمریکا حدود ۵۰ درصد از افراد در سن ۵۰ سالگی به این عارضه دچار می‌شوند.

این برآمدگی‌ها در مواقعی که عفونی شده و متورم شوند مشکل‌ساز خواهند شد که حدود پنج درصد از افراد این وضعیت را تجربه می‌کنند. دراین شرایط فرد دچار بیماری دیورتیکولوز شده است. احساس درد در پایین سمت چپ شکم، تب، لرز و تغییر در مدفوع از علائم آن به حساب می‌آیند. همچنین ممکن است فرد دچار حالت تهوع و استفراغ شود.   

درمان بیماری دیورتیکولوز اغلب بر محور رژیم غذایی با میزان فیبر پایین در کوتاه مدت به منظور آرام ساختن دستگاه گوارش و تجویز داروهای آنتی‌بیوتیک برای رفع عفونت احتمالی قرار دارد.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند تنها پس از رفع عفونت به تدریج فیبر خوراکی را با مصرف غلات، حبویات، سبزیجات، میوه‌ها و خشکبار به رژیم غذایی خود اضافه کنند. برای زنان مصرف روزانه ۲۵ گرم فیبر و مردان ۳۸ گرم توصیه می‌شود. همچنین لازم است گوشت مرغ و ماهی جایگزین گوشت قرمز شود.

همچنین بیمار باید با پزشک خود در مورد داروهایی که مصرف آنها احتمال عود کردن بیماری را به همراه دارد مشورت کند. از جمله این داروها می‌توان به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی از جمله آسپرین یا ایبوپروفن اشاره کرد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، این اقدامات می‌توانند به پیشگیری از ابتلا به دیورتیکولوز کمک کرده یا مانع از پیشرفت آن شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: دیورتیکولوزِ ، روده بزرگ ، پیشگیری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روده بزرگ پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.

وی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.

اعرابی اضافه کرد: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.

بیشتر بخوانید

سلامت برای همه با پزشکی خانواده

وی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.

اعرابی ادامه داد: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.

در پایان این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • معجزه انبه برای سلامت بدن