Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@21:16:20 GMT

حضور در مسجد عامل کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۶۵۸۹

حضور در مسجد عامل کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی است

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز، 22 مردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح «سفیران اجتماعی»، اظهار کرد: این طرح به صورت آزمایشی در پنج شهر کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در استان گیلان با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان شفت اجرا می‌شود، تصریح کرد: طرح «سفیران اجتماعی» مطابق با اسناد بالادستی و به منظور ضرورت احیا و تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد اجرا خواهد شد و لذا شهرستان شفت از توانمندی و ظرفیت لازم برای اجرای آن برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به فعالیت 38 کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان شفت، گفت: از این تعداد، کانون‌های بعثت مسجد اباصالح(عج)، شهدای مزگده مسجد امام سجاد(ع)، شهدای ملاسرای مسجد فاطمیه(س)، شهدای چکوسر مسجد امام خمینی(ره)، شهدای ملاسرای مسجد ملاسرا و باقرالعلوم مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) مجری طرح مذکور در شهرستان شفت هستند.

رضوانی‌نژاد محله‌محور بودن، خانواده‌محور بودن، مسجدمحور بودن و استمرار را از ویژگی‌های شاخص طرح «سفیران اجتماعی» دانست و ادامه داد: در این طرح یکی از اعضای خانواده در رده سنی 12 تا 18 سال انتخاب شده و با فراگیری آموزش‌های ویژه به عنوان سفیر اجتماعی در خانواده انتخاب می‌شود.

وی از شناسایی مربیان طرح مذکور خبر داد و بیان کرد: کل اعضای خانواده به مدت یک سال تحت پوشش آموزش‌های طرح قرار می‌گیرند و برای خانواده‌های تحت پوشش، پرونده تشکیل می‌شود.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان شناسایی خانوارهای پیرامون مسجد را از وظایف اصلی کانون‌های شرکت‌کننده در طرح «سفیران اجتماعی»‌ برشمرد و گفت: باید با بهره‌گیری از نیروهای جوان آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و با جذب افراد به مسجد از آن پیشگیری کنیم.

رضوانی‌نژاد حضور در مسجد را عامل کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و یادآور شد: طرح «سفیران اجتماعی» فرصتی مغتنم جهت فعالیت دستگاه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محلات با محوریت مساجد است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن سفیران اجتماعی مسجد محور خانواده محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جواد حسینی ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های استان، با بیان اینکه حجاب هم واجب شرعی و از لحاظ قانونی تکلیف است، اظهار کرد: امروز مردم به صورت جدی دغدغه حجاب دارند و همه ما نیز در این خصوص وظیفه داریم به مقوله عفاف و حجاب توجه کنیم.

وی افزود: پلیس با اجرای طرح عفاف و حجاب (طرح نور) در حال خدمت به مردم است و این اقدام پسندیده نیز نیازمند همراهی و مشارکت مردم است.

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان با تقدیر از اقدامات پلیس در راستای ایجاد امنیت، گفت: امیدوارم مردم نیز در اجرای این طرح همچون گذشته در رستای همکاری با پلیس نقش آفرینی کنند.

حسینی افزود: همه ما وظیفه داریم در این طرح قانونمدارانه عمل کنیم و درراستای سالم سازی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان به وسیله رسانه‌ها به دنبال ترویج مسائل فرهنگی غربی و ایجاد شکاف میان خانواده و بنیان خانواده هستند و جامعه را دچار آسیب‌های گوناگون کنند که می‌طلبد نهادها و مسئولان در این خصوص با مشارکت مردم در جهت سالم ماندن جامعه و افزایش سلامت روانی و تکیم خانواده‌ها اقدام کنند.

کد خبر 6081100

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است