Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@21:43:22 GMT

سید احمد خاتمی: با عینک خوش‌بینی مذاکره و گفتگو کنیم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۶۶۳۰

سید احمد خاتمی: با عینک خوش‌بینی مذاکره و گفتگو کنیم

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری بودجه‌های حوزه علمیه را ازجمله نقاط پربازده بودجه فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: حوزه‌های علمیه زیرساخت بنیادین در عرصه فرهنگ محسوب می‌شود.

آیت‌الله احمد خاتمی در اولین همایش دانش‌آموختگان حوزه علمیه امام صادق خراسان شمالی اظهار کرد: سخنان استاندار خراسان شمالی بسیار نجیبانه و دلسوزانه بود و اگر استانداری بخواهد خدمت کند بدون دید استاندار شما نمی‌تواند کاری از پیش ببرد لذا باید برای پیشبرد کارها از روحانیت استمداد کرد و اگر بخواهیم کشور ساخته شود جز وحدت راهی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بجنورد را در دو عرصه فرهنگ و ایثار ممتاز دانست و افزود: در حوزه فرهنگ نام دو بزرگ آمیرزا حسن بجنوردی و آیت‌الله مهمان‌نواز باید در این جلسه برده شود.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به این که زیرساخت‌های یک شهر فقط اقتصادی نیست خاطرنشان کرد: یکی از زیرساخت‌ها اقتصادی است تا معیشت مردم سامان پیدا کند اما زیرساخت فرهنگی نیز باید موردتوجه باشد و در این رابطه حوزه علمیه یک زیرساخت بنیادین است.

وی به استقلال مالی حوزه‌های علمیه در تاریخ اشاره کرد و افزود: حوزه تاکنون حتی یک ریال شهریه نیز از دولت نگرفته هرچند خدماتی وجود دارد که به تمام مردم ارائه می‌شود و در این موضوع تفاوتی نیست.

خاتمی یکی از نقاط پربازده مصرف بودجه‌های فرهنگی را حوزه علمیه دانست و ادامه داد: بودجه‌های فرهنگی باید برای تربیت کادر خرج شود که صاحبان عمامه‌های سفید و مشکی از کادرهای مفید هستند لذا اگر بخواهیم سواد را همراه بافرهنگ بیاوریم در این زمینه باید هزینه کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تقویت حوزه علمیه خواهران بیان کرد: آموزش‌وپرورش باید به حوزه علمیه خواهران به دید یک سرمایه نگاه کند زیرا این افراد با توجه به نیازهای جامعه آموزش می‌بینند.

امام‌جمعه موقت تهران وحدت را یک سرمایه دانست و تصریح کرد: وحدت سرمایه واقعی است زیرا وحدت یک نعمت بوده اما چند الزام دارد.

وی محور داشتن وحدت را یکی از لازمه‌های ایجاد وحدت عنوان کرد و افزود: وحدت باید حول ولایت باشد زیرا وحدتی که منهای ولایت باشد در متنش تفرقه است.

خاتمی اختلاف‌سلیقه را نه یک خط بلکه ظرفیت دانست و تأکید کرد: باید مراقب بود که این اختلاف به تفرقه نینجامد و باید مدیریت شود که مدیریت آن باتحمل امکان‌پذیر است.

وی افزود: باید با عینک خوشبینی مذاکره و گفتگو کنیم نه عینک بدبینی زیرا گفتگو حلال تمام اختلافات است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان عنصر اهانت را سم وحدت دانست و بیان کرد: باید اهانت را حذف کنیم زیرا کینه‌زایی می‌کند و کینه، تفرقه آفرین است.

وی در پایان در توضیح بیانیه گام دوم انقلاب گفت: زیربنای بیانیه ولایت‌فقیه است و باید پشتیبان ولایت‌فقیه باشیم تا آسیب نبینیم اما این‌که در بیانیه نام ولایت‌فقیه نیامده از جهت اخلاص رهبر انقلاب بوده و اینک این بیانیه سند بالادستی ما است.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: سید احمد خاتمی بودجه حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان این مطلب گفت: بخشی از هزینه‌های کشور به ناگزیر باید از طریق مالیات تامین شود، اما باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید مالیات مودیان به مردم را با شاخص‌های واحدی بررسی کرد تا موج نارضایتی‌ها کم شود.

وی نفت و منابع زیرزمینی را نعمت‌های خدادادی عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نسل‌های بعد هم از این ثروت بهره‌مند شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: باید از خام فروشی کالا‌ها پرهیز کنیم و با تبدیل این منابع به دیگر کالا‌ها ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی در ادامه به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان اشاره کرد و افزود: ما با مشارکت مردم می‌توانیم شرکت‌های دانش بنیان را به بالاترین مرتبه آنها برسانیم و این موضوع تنها با همدلی مردم و مسئولان محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه