Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست و میزگردی که با حضور مدال‌آوران المپیادهای جهانی و به میزبانی خبرگزاری علم و فناوری برگزار شد، رحیمی از حمایت سازمان بسیج علمی از نخبگان در جهت پیشبرد اهداف علمی کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحیمی معاونت علمی سازمان بسیج مستضعفین کل کشور در حاشیه نشست فعالین و جریان‌سازان رسانه‌ای که با حضور مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی در خبرگزاری علم و فناوری برگزار شد، با ابراز امیدواری از آینده کشور به جهت وجود نخبگان داخلی، گفت: ما باید شکرگزار باشیم که در کشورمان چنین استعدادهایی داریم و همچنین نخبگان هم باید بخاطر داشتن استعداد نخبگی شکرگزار باشند و از این استعداد در جهت پیشبرد اهداف جامعه اسلامی باید استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی فعالیت نخبگان در کشور را یک اقدام جهادی خواند و عنوان کرد: فعالیت نخبگان در کشور دارای ارزش زیادی است و اهدای مدال‌های المپیاد توسط نخبگان به مقام معظم رهبری بیشتر از ارزش مادی، ارزش معنوی داشت. اقدام جهادی نخبگان باید در طول مسیر جامعه ادامه داشته باشد و تا زمانی که کشورمان به مرجعیت علمی نرسیده، نخبگان علمی کشور باید کوشش کنند که این تلاش و کوشش باید با دلیل و منطق همراه باشد.

وی از لزوم شناخت نیازهای جامعه توسط نخبگان خبر داد و اظهار داشت: با فراهم کردن امکانات توسط مسئولین و حمایت آن‌ها از نخبگان، آن‌ها باید نیازهای جامعه را شناسایی کرده و در جهت رفع این نیازها گام بردارند.

رحیمی با اشاره به فراهم‌سازی پایه‌های تمدن اسلامی در دوران حاضر و نقش نخبگان در این مهم بیان کرد: با تمرکز بر حوزه علمی و پژوهشی می‌توانیم تمدن اسلامی را احیا کنیم، زیرا یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب این بوده است.

مسئول علمی سازمان بسیج مستضعفین کل کشور با توجه به پیشرفت علمی کشور در چند سال اخیر، اظهار داشت: جنبش علمی در چند سال اخیر در کشورمان قابل مشاهده است، به صورتی که رتبه علمی کشور ما در سال 1996 از 53 جهانی به 16 جهانی در سال 2016 رسیده است و امروزه شاهد کسب رتبه اول علمی در منطقه هستیم که این مهم رسیدن به جنبش علمی را نشان می‌دهد.

وی بر لزوم تحقق مرجعیت علمی در داخل کشور تاکید کرد و ادامه داد: جریان علمی در کشور باید به روز باشد و متناسب با نیازهای بومی کشور سیاست‌گذاری شود. استناد به منابع داخلی و الگو قرار دادن مقالات و نشریات داخلی باید مدنظر سیاست‌گذاران علمی کشور قرار بگیرد تا ما بتوانیم از سلطه علمی غربی‌ها خارج شده و به یک مرجعیت علمی ملی برسیم.

رحیمی در رابطه با راه ایجاد مرجعیت علمی داخلی عنوان کرد: ما با حضور نخبگان علمی همچون مدال‌آوران المپیادهای جهانی می‌توانیم یک شبکه علمی در داخل کشور راه‌اندازی کنیم. سیاست‌های کلان علمی باید به سیاست‌های جزئی تبدیل شده که این مهم کار بسیار سختی است که از عهده نخبگان برمی‌آید.

وی با تاکید بر شناخت نیازهای روز جامعه توسط نخبگان گفت: نخبگان علمی باید نیازهای جامعه را از کف بازار شناسایی و در جهت رفع آن‌ها اقدام کنند. و اینگونه است که ما به مرجعیت علمی بومی می‌رسیم.

رحیمی با اشاره به قدرت ملی در سایه رسیدن به مرجعیت علمی، اظهار داشت: دشمنان با ایجاد نیروهای اغتشاش و تحریم‌ها سعی در سنگ‌اندازی جلوی راه به مرجعیت علمی رسیدن کشورمان داشته‌اند. همانطور که مقام معظم رهبری اشاره داشته‌اند که "دعوای ما با دشمنان یک دعوای تمدنی است"، نخبگان باید با تلاش و پشتکار خود کشور را به سمت مرجعیت علمی بومی سوق دهند.

مسئول علمی سازمان بسیج مستضعفین کل کشور از اقدامات این سازمان در جهت حمایت از نخبگان و برنامه‌های این سازمان در جهت حمایت از مدال‌آوران المپیادهای جهانی خبر داد و عنوان کرد: سازمان بسیج علمی برای حمایت از نخبگان راهبردهای پنجگانه‌ای درنظر دارد که شامل تبدیل ایده به علم، علم به فناوری، فناوری به تولید و تولید به ثروت را مدنظر دارد.

وی افزود: ما در این راهبردها حمایت‌های مادی و معنوی و ارائه تسهیلات مالی را برای نخبگان درنظر داریم. همچنین این سازمان با شناسایی نخبگان و سرآمدان علمی در مناطق مختلف کشور سعی در حمایت و تقویت بدنه علمی و فناوری کشور دارد. لذا در این خصوص اساتید مجرب و تیم‌هایی جهت شناسایی نخبگان حتی در مناطق محروم را فراهم کرده‌ایم.

رحیمی در پایان به علوم نافع مرجع‌ساز اشاره کرده و گفت: اگر می‌خواهیم مسائل را حل کنیم، باید نظام مسائل را در بازار و دانشگاه را شناسایی کنیم. لذا این سازمان در حمایت از نخبگان علمی، نیازهای مهم کشور را اولویت‌بندی کرده و در کنار نخبگان قدم در راه رسیدن به مرجعیت علمی داخلی گذاشته است.

منبع: علم و فناوری نیوز

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در محدوده‌های ترافیکی شهر تهران/ جامعه علمی کشور همکاری کنند

 شهریار افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اثرگذاری مستقیم و همه‌جانبه سیاست قیمت‌گذاری، محدوده‌های ترافیکی بر زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی در کنار اثرات حمل و نقلی در سطح شهر تهران، گفت: برای انجام این مقوله همیاری و همفکری جامعه علمی و دانشگاهی کشور مورد نیاز است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: بر اساس حکم سی و هفتم برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، شهرداری موظف است به منظور حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا، نسبت به مطالعه و بازنگری در ماهیت و شیوه اعمال محدودیت‌های مکانی و زمانی تردد خودرو‌ها در تمامی مناطق شهر متناسب با سطح پیمایش، عوارض ازدحام و آلایندگی و ارائه مدل جایگزین تا حداکثر یک سال پس از ابلاغ برنامه اقدام کند.

افندی‌زاده با بیان اینکه حدود چهار سال از اجرایی شدن شیوه جدید کنترل محدوده‌های ترافیکی شهر تهران می‌گذرد گفت: در شرایط فعلی، آسیب‌شناسی و امکان‌سنجی بهبود آن ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه انجام  مطالعات بازنگری محدوده‌های ترافیکی در مرحله انتخاب مشاور است افزود: از جامعه دانشگاهی و علمی کشور تقاضا شده است که در خصوص آسیب‌شناسی و مقایسه عملکردی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف محدوده‌های ترافیکی فعلی (طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا) و مقایسه با روش‌های پیشین (طرح ترافیک و زوج یا فرد)، بررسی اثرات حمل و نقلی، اجتماعی و زیست محیطی طرح فعلی بر محدوده‌ها و تمامی مناطق شهر، بررسی لزوم توسعه یا کاهش تعداد و جغرافیای محدوده‌های ترافیکی، بررسی انواع شیوه‌های محاسبه عوارض مانند تراکم مبنا (هزینه ازدحام)، مسافت مبنا، مسیر مبنا و انتخاب شیوه مناسب قیمت‌گذاری محدوده‌های ترافیکی، نحوه اعمال تخفیف‌های ورود به محدود‌ه‌ها برای خودرو‌های برقی و هیبریدی، ساکنین محدوده‌ها، ورود در ساعات غیراوج و ... موضوعاتی است که آمادگی داریم با ما همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، در دو نوبت آگهی فراخوان استعلام ارزیابی فنی و مالی در روزنامه همشهری در روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه ۱۹و۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در روزنامه همشهری منتشر کرده که علاقه‌مندان به مشارکت در فرآیند انتخاب مشاور از ۲۵ تا ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ می‌توانند برای دریافت اسناد و‌مدارک به این سازمان مراجعه کنند. 

گفتنی است: در حال حاضر، در راستای مدیریت تقاضای استفاده از خودروی شخصی در شهر تهران، دو طرح مدیریتی به نام‌های محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا استفاده می‌شود که هر یک با مکانیزم خاصی تردد خودرو‌های سواری در محدوده را کنترل می‌کنند. تاکنون خودرو‌های شخصی با خرید طرح می‌توانند جواز ورود و تردد در محدوده طرح ترافیک را دریافت کنند. همچنین تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا در هر فصل از سال به میزان ۲۰ روز مجاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • انتخاب دکتر صابر امیری به عنـوان عضـو هیئت‌علمـی برگزیده طـرح کاظمـی آشـتیانی از سـوی بنیاد ملی نخبگان کشور
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع
  • تحقق شعار سال با بهره‌گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و پارک‌های علم و فناوری
  • اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه در ۱۴۰۳
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد
  • نقش بارز بنیاد ملی نخبگان در تحقق شعار سال
  • نظارت بر کالا‌های سلامت‌محور اولویت وظایف سازمان غذا و دارو
  • حمایت از دانشگاه و دانشجویان تولید علم کشور را تسریع می کند
  • بازنگری در محدوده‌های ترافیکی شهر تهران/ جامعه علمی کشور همکاری کنند