Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@00:48:18 GMT

آبفا خرمشهر به خاطر تخلیه فاضلاب در کارون اخطار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۶۸۴۰

آبفا خرمشهر به خاطر تخلیه فاضلاب در کارون اخطار گرفت

رضا جاوید روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیشرفت فیزیکی تصفیه فاضلاب خرمشهر را ۷۰ درصد بیان کرد و گفت: اداره حفاظت محیط زیست به عنوان یک دستگاه نظارتی تمام نقاط خروجی و مختصات تخلیه فاضلاب شهری خرمشهر به رودخانه کارون را رصد کرده و برای جلوگیری از ورود پساب به رودخانه به اداره آبفا مهلت یک ماه برای اعلام برنامه های خود در این رابطه را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جوابیه اداره آب و فاضلاب خرمشهر در این رابطه بیان داشت: طبق اعلام اداره آبفا خرمشهر این طرح تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد. 

جاوید به وضعیت فاضلاب مینوشهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اعلام بخشدار مینوشهر طرح احداث شبکه فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب مینوشهر به زودی آغاز می شود.

وی در ادامه گفت: در مینوشهر به دلیل نبود شبکه فاضلاب پساب شهری وارد نهرهای کشاورزی می شود و به همین منظور مقرر شد که این انهار لایروبی شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر به لایروبی حاشیه رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر حاشیه رودخانه کارون به خصوص در مناطق منیخ، جزیره مینو و کوت شیخ رسوب ناشی از سیلاب انباشته شده و مقرر شد یک شناور لایروب از اهواز به سمت خرمشهر حرکت کند و ضمن جمع آوری نیزارها کار لایروبی حاشیه کارون را انجام دهد ضمن اینکه برای عبور شناور لایروب از رودخانه باید پل شناور منیخ از سطح رودخانه جمع آوری شود.

وی همچنین به مشکلات زیست محیطی ناشی از پساب شیلات و حوضچه های پرورش ماهی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پساب حوضچه های ماهی به کانال های شیردم جمع آوری می شود و در این خصوص به شیلات اعلام شده هر چه سریعتر نسبت به احداث حوضچه های پسماند و شبکه برق برای هوادهی استاندارد این حوضچه اقدام کند.

به گزارش ایرنا در نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون در خرمشهر موضوع پساب فاضلاب شهری و پساب حوضچه های پرورش ماهی همچنین لایروبی رودخانه کارون مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد ظرف مدت یک هفته شناور لایروب از اهواز به سمت خرمشهر حرکت کند و کار لایروبی و نی زدایی حاشیه رودخانه کارون خرمشهر را آغاز کند.

 براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، پاکسازی رودخانه کارون و حریم آن در محدوده شهر خرمشهر از مواد آتش‌زا و موانع ناشی از جنگ تحمیلی، زیباسازی سواحل، بازگرداندن صیادان و لنج‌داران محلی به منطقه و ایجاد اشتغال بر اثر کشتی رانی و تعمیق رودخانه به‌ منظور گذردهی سیلاب و جلوگیری از طغیان رودخانه از جمله مزایای اجرای این پروژه است. 

پروژه لایروبی رودخانه کارون در محدوده خرمشهر از جمله پروژه‌های سازمان آب و برق خوزستان است. 

۷۱۰۰/۶۰۶۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف برق جنگ تحمیلی حفاظت محیط زیست زیست محیطی کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: به منظور پیشگیری از خسارت‌های ناشی از سیلاب در سال گذشته بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان یزد لایروبی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، ناصر کامیار فرد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ به منظور جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سیلاب، لایروبی رودخانه‌های شهرستان‌های خاتم از جمله رودخانه‌های ترکان، بنگ رود، شهریاری، چاهک، رودخانه‌های شهرستان مهریز از جمله شاه صفی، منگاباد، ابراهیم آباد، عصمت آباد، حسین آباد، منشاد، تنگ چنار، رودخانه‌های شهرستان تفت از جمله سلطان آباد، مزرعه نو، سورک، گاریز، سنگ دراز، باغ بالاوباغ میان زردین، باغ مهدی سانیج، مزرعه نو، دشتک انجام گرفته است.

وی افزود: رودخانه‌های شهرستان اشکذر نیز از جمله درب رز، کمال آباد، مزرعه میان، رودخانه‌های شهرستان میبد از جمله جاده درین، مزرعه امین آباد، رودخانه گاشار ابرکوه و بافق به طول بیش از ۳۴ کیلومتر انجام شده است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه اقدامات انجام شده از محل اعتبارات ملی، استانی و جاری تأمین شده است، گفت: آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها به میزان ۲ هکتار، مطالعات سراسری تعیین حریم و بستر رودخانه به میزان ۳۷ کیلومتر و پاسخ به پرونده‌های استعلامی ۹۰۰ مورد از دیگر اقدامات این مدیریت بوده است.

کامیار فرد بیان کرد: بازدیدهای میدانی رودخانه‌ها، تهیه گزارشات کارشناسی از نقاط حادثه خیز و لایروبی رودخانه‌های باغستان واقع در روستای ده بالا و دوازده امام روستای طزرجان (از توابع شهرستان تفت) و رودخانه مرزانک از توابع شهرستان اشکذر، از جمله فعالیت‌های واحد حفاظت رودخانه‌ها پس از وقوع سیل بوده است.

وی گفت: با توجه به وقوع سیلاب احتمالی در سال جدید لایروبی رودخانه‌های کافی آباد از توابع شهرستان اشکذر و رودخانه‌های بنادک سادات و منشاد از توابع شهرستان مهریز در دست اقدام است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: رسالت اصلی بخش حفاظت رودخانه‌ها و سواحل، تثبیت رودخانه‌ها و آزادسازی مناسب آن‌ها جهت عبور امن سیلاب‌ها و جلوگیری از بروز خسارت به مردم است.

کامیار فرد افزود: فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های عمومی و مجامع محلی و ایجاد باور و اعتقاد عمیق به اجرای صحیح قانون توزیع عادلانه آب در میان عموم مردم می‌تواند کمک اصلی برای رسیدن به این هدف و رسالت مهم باشد.

کد خبر 744923

دیگر خبرها

  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب
  • بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • هم‌افزایی دو ماده برای حذف مواد خطرناک از فاضلاب و پساب
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت