Web Analytics Made Easy - Statcounter

انوشیروان محسنی بندپی در نشست صمیمانه جوانان استان تهران به مناسبت روز جهانی جوان که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: هر کشوری که کاهش فقر، بیکاری، رفع تبعیض و نابرابری را از اهداف مدنظر خود قرار دهد، قطعاً توسعه خواهد یافت.

اخبار اجتماعی_ وی بیان داشت: دولت تلاش کرده است به هر آنچه که قول داده عمل کند و 30 درصد اشتغال را در اختیار زنان قرار داده و سن مدیریت را کم کرده است و این موضوع را می‌توان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران به آمار طلاق و ازدواج در استان تهران نیز اشاره کرد و گفت: 47 درصد طلاق‌ها در 5 سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد و ما در سازمان بهزیستی تلاش کردیم که آموزش‌های قبل از ازدواج را اجرایی کنیم و غربالگری ژنتیک را نیز انجام دادیم که حاصل ازدواج‌ها فرزندان معلول نباشد و توانستیم کاهش معلول‌زایی نیز داشته باشیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: شاید نتوانیم برای جوانان در دستگاه‌های دولتی کار ایجاد کنیم ولی وام و تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود و می‌تواند طرح‌های خود را بیاورند و ما از این طرح‌ها حمایت خواهیم کرد تا میزان اشتغالزایی جوانان نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در بعضی از شهرستان‌ها با 400 هزار نفر جمعیت، تخت بیمارستانی نداریم، گفت: همچنین به تناسب جمعیت شهر تهران، پارک و فضای سبز کم داریم و باید در شهرستان‌ها نیز پارک بانوان ایجاد شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: جوانان تمامی کارگروه‌های استانداری را رصد کنند و اگر نیاز دیدند در کارگروهی می‌توانند حضور پیدا کنند این موضوع را مطرح کنند و ما نیز موافقت خواهیم کرد چراکه به تجربیات جوانان بسیار اضافه می‌کنند.

وی تأکید کرد: در شهر تهران قائل به انضباط شهری هستیم و هر گروهی نمی‌تواند زیست شبانه مجزایی را اجرا کند ولی در قالب مجوزهای قانونی ما نیز کمک خواهیم کرد. وزارت بهداشت اخیرا اعلام کرد که سلامت غذاهایی که در زیست شبانه ارائه می‌شود را نمی‌تواند تایید کند و در این زمینه مسؤولیتی ندارد. نیروی انتظامی نیز اعلام کرده که در زیست شبانه با محدودیت‌هایی مواجه است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: موسیقی‌نوازان در خیابان‌ها حضور دارند و ما نگاه گدای مدرن به آنها نداریم، بلکه جوانانی هستند که دنبال کارهای هنجارشکن نرفتند و ما نیز باید در قالب مجوزهای قانونی و نظم و انضباط شهری از آنها حمایت کنیم.

وی افزود: شهرداری تهران نیز موظف است در چارچوب قانون به مصوبه هیات وزیران و مصوبه شورای اجتماعی کشور در خصوص کودکان کار و خیابانی بپردازد.

محسنی بندپی بیان داشت: ‌در خصوص معتادان بهبودیافته نیز متاسفانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اجازه نمی‌دهد که 11 ساختمان در این زمینه در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد و این اقدام نیز مصوبه قانونی دارد و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرده است که زیر بار این مصوبه قانونی نمی‌رود و ما نیز این موضوع را از طریق حقوقی پیگیری خواهیم کرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استان تهران معاون رئیس جمهور دولت بهزیستی سلامت شهردار تهران موسیقی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان

همایون عمودی زاده اظهار کرد: مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و صدای مشاور ۱۴۸۰ جزو فعالیت‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی است.

وی اضافه کرد: ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع اورژانس اجتماعی و همچنین شناسایی آسیب‌های اجتماعی نو پدید با توجه به گستردگی اهداف، سازمان بهزیستی بسیار مهم است.

 مدیرکل بهزیستی لرستان از فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در استان به صورت دولتی و غیردولتی به جامعه هدف خبرداد و افزود: در زندگی امروز با توجه به استرس‌ها و اضطراب‌هایی که در زندگی وجود دارد همه مردم نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند و از آنجا که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است موجب به وجود آمدن چالش‌هایی در زندگی افراد شود لذا خط تلفنی صدای مشاور سازمان بهزیستی، برای ارائه خدمات مشاوره رایگان فعال است.

عمودی زاده تصریح کرد: این سامانه تلفنی همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ به صورت رایگان فعال است.

وی از فعالیت ۱۱ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبر داد و گفت: این مراکز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به جامعه هدف در لرستان را دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم
  • گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • جان تماشاخانه سنگلج را به خطر نیاندازید
  • کمربندی ۱۵ خرداد شهرکرد در آستانه تکمیل شدن
  • تکمیل ۱۵ خرداد شهرکرد؛ بزودی