Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@07:50:08 GMT

قرارداد آمریکا برای خرید «گنبد آهنین» از اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۶۹۲۵

ساعت24- وزارت دفاع آمریکا رسما قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی ساخت رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین را امضا کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آمریکا قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی ساخت این رژیم موسوم به «گنبد آهنین» را امضا کرده است.

شبکه «اسرائیل ۲۴» امروز سه‌شنبه (۲۲ مرداد) گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با امضای این قرارداد، دو سامانه گنبد آهنین را از رژیم تل‌آویو تحویل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد مذکور بین وزارت دفاع آمریکا و وزارت امنیت رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته امضا شده است.

بر اساس این گزارش، طرفین گفت‌وگوهایی را به منظور نحوه انتقال این سامانه‌ها به آمریکا شروع کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا ماه فوریه گذشته (بهمن) اعلام کرد که قصد دارد به منظور برطرف کردن نیازهای فعلی ارتش این کشور، سامانه گنبد آهنین را از تل‌آویو بخرد تا از نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه‌ها و مقرهای نظامی در برابر موشک‌های بالستیک و حملات هوایی محافظت کند.

وبگاه خبری و امنیتی «دیفنس‌نیوز» نیز در همین ارتباط نوشت که بعد از گذشت شش ماه از اعلام قصد آمریکا برای خرید سامانه مذکور، ارتش این کشور رسما برای دریافت آتشبار گنبد آهنین جدول زمانی تعیین کرده است.

سامانه گنبد آهنی یکی از سامانه‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی است که شرکت صنایع دفاعی «رافائل» آن را در سال ۲۰۰۵ طراحی و تولید کرد و در سال ۲۰۱۱ در ارتش این رژیم به کار گرفته شد. گفته می‌شود گنبد آهنین این قابلیت را دارد که علاوه بر موشک و اشیاء پرنده، راکت‌ها و گلوله‌های خمپاره و توپ را در فاصله چهار تا ۷۰ کیلومتر هدف قرار دهد. با این حال، جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نشان داد که سامانه موشکی مزبور در برابر امواج موشکی کاملا ضعیف و خلل‌پذیر است.

تعداد قابل توجهی از موشک‌ها و راکت‌های مقاومت اسلامی فلسطین در جنگ دو روزه اخیر تل‌آویو علیه نوار غزه، از سامانه گنبد آهنین عبور کردند.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض

به گزارش قدس‌آنلاین، نیروهای امنیتی ایالات متحده پیش‌تر از بازداشت ۱۳۳دانشجوی معترض به جنگ در این دانشگاه خبر داده بود. اما منابع رسانه‌ای اعلام می‌کنند تظاهرات گسترده دانشجویان مقابل دانشگاه کلمبیا در همبستگی با همکلاسی‌های بازداشت شده با قدرت ادامه دارد. 
اعتراضات آتشین در محوطه دانشگاه نیویورک و اطراف آن هم از چهارشنبه آغاز شد و ده‌ها فعال ضدرژیم صهیونیستی در چمن اصلی محوطه گرد آمده‌اند. همزمان، بوستون گلوب از تحصن دانشجویان طرفدار فلسطین در کالج امرسون بوستون و مؤسسه فناوری ماساچوست برای همبستگی با دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا خبر می‌دهد. 

شنای دولت بایدن خلاف جریان آب!

جنگ و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه که به فاجعه‌های انسانی منجر شده، حمایت از آرمان فلسطین در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا را به اوج رسانده است. بروز این اتفاق در کشوری که دولت او اصلی‌ترین حامی جنایت‌های اسرائیل است، مسئله‌ای به‌شدت قابل توجه و نیازمند تحلیل است. برخی کارشناسان معتقدند جنبش حمایت از مردم غزه در دانشگاه‌های آمریکا به بزرگی جنبش ضد جنگ در دهه ۶۰ و ۷۰ علیه جنگ ویتنام نیست، اما اگر اسرائیل جنایت‌هایش را افزایش دهد و برخورد پلیس بیشتر شود، اعتراضات از اینکه هست بیشتر می‌شود.
اعتراضات در آمریکا به روندهای جاری در فلسطین در شرایطی است که مقامات این کشور بی‌توجه به موج مردمی در حال شارژ و تزریق پول و سلاح به ماشین کشتار اشغالگران هستند. در این مسیر، پس از چندین ماه وقفه، در نهایت سنای آمریکا شامگاه سه‌شنبه با ۷۹رأی موافق، لایحه بسته ۹۵میلیارد دلاری آمریکا که بیش از ۲۶میلیارد آن سهم اشغالگران صهیونیستی است را تصویب کرد. این حرکت با مخالفت شدید مردم روبه‌رو شده و برخی از معترضان کمک به اسرائیل، روبه‌روی محل اقامت رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا دست به تظاهرات زدند که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد. مردم برای ساعاتی اطراف خانه چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا را بسته و خواستار پایان تأمین مالی نسل‌کشی در غزه شدند. 


جریمه انتقاد در مهد دموکراسی اروپا!

مشت آهنین دولت بایدن در برخورد با مخالفان جنگ غزه در حالی است که در آن سوی آتلانتیک هم رویه‌ای مشابه در پیش گرفته شده است. در این مسیر، فرانسه که از دیرباز مدعی مهد دموکراسی در جهان است، این روزها با هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی و جنایات جنگی آشکار آن‌ها در غزه بدترین برخوردها را می‌کند. روز گذشته «ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رئیس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس این کشور، او را به علت اعتراضش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه احضار کرده است. 
چنین تصمیمی در شرایطی گرفته شده که مقامات فرانسه چند سال پیش، انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) را با عنوان آزادی بیان توجیه می‌کردند، اما همین مدعیان دموکراسی فریبکارانه جهانی، در برابر کوچک‌ترین انتقادی از رژیم کودک‌کش صهیونیستی، تحمل خود را از دست می‌دهند.

خبرنگار: جاوید  

دیگر خبرها

  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • تمجید چهره های سیاسی ترکیه از عملیات ایران علیه اسرائیل؛ سپاه ابرهه توسط ابابیل آهنین ایران مورد هدف قرار گرفتند ...
  • خزعلی: گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • افسانه‌ شکست‌ناپذیری گنبد آهنین صهیونیست‌ها در هم شکست
  • گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت