Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@03:37:56 GMT

رونمایی از مُهر منسوب به نائب خاص امام‌زمان(عج)

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۶۹۴۱

رونمایی از مُهر منسوب به نائب خاص امام‌زمان(عج)

به گزارش جهان نيوز به نقل از آستان نیوز، هم‌زمان با دهه امامت و ولایت و روز مقاومت اسلامی در بیست‌ویکمین برنامه از «سه‎شنبه‎های فرهنگی» سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از مُهر خاتم منسوب به نخستین نائب امام‌زمان(عج) اهدایی سیدحسن نصرالله به مقام معظم رهبری(مدظله) و مجموعه‌ای از نمادهای مقاومت اسلامی اهدایی شخصیت‌ها به رهبر انقلاب رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس ادارۀ پژوهش معاونت موزه‌های آستان قدس رضوی در ارتباط با نفایس رونمایی شده گفت: این مُهر در ابعاد 2 در 2 سانتی‌متر و از جنس عقیق یمن و به رنگ سبز بوده که بر روی آن جملۀ «عدتی یوم الوعید (یا لیوم الوعید)» تراشیده شده است.

جواد فرهمندنژاد تصریح کرد: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سال 1393 این مُهر را که بر روی یک پایه انگشتر قرار گرفته به آیت‌الله خامنه‌ای اهدا کرده و در نامه‌ای به زبان عربی توضیحات کاملی دربارۀ آن ارائه داده، بیان کرده که این سنگ متعلق به اولین نماینده صاحب‌الزمان(عج)، عثمان‌بن‌سعید عمری است و طبق آزمایش‌هایی که در لندن انجام شده، قدمت آن به 250 تا 300 هجری قمری می‌رسد.

وی افزود: دبیرکل حزب‌الله لبنان در انتهای این نامه، آیت‌الله خامنه‌ای را نائب امام‌زمان(عج) در زمان کنونی می‌خواند و این مُهر را به ایشان تقدیم کرده است.

رئیس ادارۀ پژوهش معاونت موزه‌های آستان قدس رضوی در خصوص نمادهای مقاومت اسلامی رونمایی‌شده بیان کرد: آرم سپاه پاسداران، اهدایی نیروی هوایی سپاه پاسداران به رهبر انقلاب در سال 1372، آرم حزب‌الله لبنان با سه نوشته «المقاومه الاسلامیه، حزب‌الله حزبنا، خامنئی قائدنا» در حاشیه این آرم، اهدایی سیدحسن نصرالله در سال 1378؛ لوح «القدس لنا» قلم‌زنی شده بر روی مس اهدایی کنفرانس بین‎المللی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین به رهبر انقلاب در سال 1370 و نخستین پرچم گنبد حضرت‌زینب (س) که هم‌زمان با سالروز ولادت ایشان بر فراز گنبد حرم حضرت به اهتزار درآمده، اهدایی خبرنگار شهید مدافع حرم محسن خزائی به آیت‌الله خامنه‌ای در سال 1392 نمادهایی هستند که در این مراسم از آنها رونمایی شد.

گفتنی است؛ این مجموعه به مدت یک هفته در قالب نمایشگاه در گنجینۀ قرآن و نفایس آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر در معرض نمایش عموم قرار دارد و پس از آن به گنجینۀ هدایای مقام معظم رهبری در این موزه منتقل می‌شود. کپی متن خبر برچسب ها: نخستین نائب امام‌زمان سید حسن نصرالله عثمان‌بن‌سعید عمری

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: سید حسن نصرالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)

استاد آقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی در دیدار با قناعت استاندار خراسان جنوبی با تشریح ساختار سازمان‌های مختلف آستان قدس رضوی گفت: شبکه خادم یاری آستان قدس رضوی در همه استان‌های کشور نمایندگی دارد و ۱۶۰ هزار خادم یار فعال کد دار در این خصوص با آستان قدس همکاری می‌کنند.

او افزود: این خادم یاران بعد از اینکه خدمات مورد نظر را در منطقه سکونت خود به نیازمندان ارائه می‌کنند، نسبت به ثبت آنها در سامانه آستان قدس اقدام می‌کنند و چند بار در سال به زائران در آستان قدس خدمات ارائه می‌کنند.

استادآقا اظهار کرد: آستان قدس رضوی از سال‌های گذشته علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی، برنامه‌های دیگری را در خراسان جنوبی انجام داده که از جمله آن‌ها توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه در پارسال است که از این تعداد ۸۲ سری آن در سرایان توزیع شده است.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های اجرایی، آستان قدس رضوی کار‌های مشترکی را انجام می‌دهد، بیان کرد: بسته‌هایی را بین هزار و ۵۰۰ مادر باردار تا زمان شش ماهگی کودکان توزیع می‌کنیم.

بیشتر بخوانید

اقامت ۶۳۴ هزار و ۹۷۳ مسافر در خراسان جنوبی

به گفته او با همکاری استانداری خراسان جنوبی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان روند اجرای مدرسه مهر شهر بیرجند سرعت خواهد گرفت. 

استادآقا تصریح کرد: توسعه مجتمع خدماتی، رفاهی دیهوک و احداث مجتمع خدماتی، رفاهی و نمازخانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور - دیهوک با همکاری استانداری و دیگر دستگاه‌های مربوط اجرایی خواهد شد.

در ادامه این دیدار موهبتی مشاور ارشد مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی گفت: ۲۲ مجتمع خدماتی رفاهی آستان قدس در نقاط مختلف کشور احداث شده که هشت مورد آن در خراسان جنوبی ایجاد شده است.

او گفت: با توجه به ضرورت موجود در دیگ رستم هم قرار است مجتمع خدماتی رفاهی از سوی آستان قدس احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • ارتش و نیروهای مسلح دژ محکم امت هستند
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد
  • اعلام آمادگی پایگاه پدافندی ارتش در آبدانان
  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • اهدای مدال جهانی آلیش به موزه آستان قدس رضوی
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی